[XP] bureaublad op afstand erg traag*

Pagina: 1
Acties:

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-01 11:35
Hoi mede-tweakers,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb hier een thuisnetwerk met 5 pc's. Een van deze pc's heeft geen beeldscherm en functioneerd als muziek/film/download computer. Ik bestuur deze al zo'n 2 jaar met bureaublad op afstand. Het ging vanaf het begin af aan al erg traag. Op het moment dat ik klik op start linksonderin duurt het ongeveer 1-2 seconden voordat ik dat ook op mijn scherm zie. Maar als ik een beeldscherm en muis aansluit op de computer in kwestie is hij gewoon snel. Nu heb ik op beide computers windows xp al opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt niets. Is er iets van een instelling of doe ik iets anders fout?

In iedergeval alvast hartstikke bedankt.

Groeten Laurent,

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En je hebt al met de instellingen lopen spelen? Bij 'Opties' en dan tabblad 'Display' en 'Experience' kan je aardig wat aanpassen rondom performance.

Verder beloofde de nieuwe Vista RDP ook beter te zijn, heb je die al geprobeerd? Wel van te voren systeem herstel punt aanmaken, ik weet niet of het weer valt te deinstalleren.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• laurentbas
Ik heb inderdaad al aan die instellingen gezeten.. Alles staat op performance. (geen achtergrond en vloeiende bewegingen enz.) Voor dat ding van vista moet ik vista aanschaffen neem ik aan? Dat ben ik niet van plan.

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Nee je kunt gewoon de nieuwe versie voor de remote desktop client downloaden en installeren: click.

Maar euh, hoe ziet je netwerkje eruit, hier kan namelijk je performance probleempje ontstaan.

[ Voor 1% gewijzigd door Rfce op 01-05-2007 14:10 . Reden: add link ]

euh...ja

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is met een legale versie van Windows te installeren. Ik heb het hier op een XP Pro bak. In de downloadlijst staat het als "Remote Desktop Connection (Terminal Services Client 6.0) for Windows XP (KB925876)". Geinstalleerd is het niets anders dan een nieuwere versie.

Geen Vista in de naam dus. Ik dacht het zo genoemd werd. Misschien dat de nieuwe versie tegelijk met Vista is uitgekomen dan?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De nieuwe versie zit in Vista al gebakken. En vanwege eventuele problemen die kunnen optreden heeft MS de nieuwe versie ook voor XP uitgegeven.

Performanceproblemen met RDP kan komen door de bandbreedte die je hebt. Houd er ook rekening mee dat via RDP altijd alles langzamer loopt. Het 1-2 seconden wachten op je startmenu kan komen door het type start menu, wat er allemaal instaat, dat soort zaken. Bij mij als ik via directe kabel link op een gbit verbinding naar mijn laptop verbind heb ik een vertraging van ongeveer een halve seconde. Wat zijn de specs van de computer? Misschien heeft hij het gewoon erg druk met de RDP sessie dat het allemaal wat langer duurt.

Commandline FTW

• laurentbas
Mijn netwerk zal ik hier even beschrijven. Ik heb dus zoals eerder gezegd 5 computers. (allemaal Xp pro bakken) Die hangen met z'n allen in een 3com Superstack 3 (3C16593B). Daarin komt ook de internetverbinding vanaf de speedtouch modem binnen en er zit nog een netwerkprinter op.
That's it. Hij draait sowieso op 100 mb/s omdat ik daarvan het lampje ook zie knipperen op die superstack. Wat kan ik hieraan fout gedaan hebben>?

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Voor dat ding van vista moet ik vista aanschaffen neem ik aan? Dat ben ik niet van plan.
In vista zit een nieuwe versie van de RDP client. Deze kun je ook gewoon los downloaden:

A Remote Desktop Connection 6.0 client update is available

• laurentbas
Rfce schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:10:
Nee je kunt gewoon de nieuwe versie voor de remote desktop client downloaden en installeren: click.

Maar euh, hoe ziet je netwerkje eruit, hier kan namelijk je performance probleempje ontstaan.
Deze heb ik net gedownload en dan wordt er gezegd dat ik al in het bezit ben vaan een Remote desktop application en dat het niet geïnstalleerd kan worden ... 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heb je 'm ongetwijfeld al binnengehengeld via WindowsUpdate :)

Maar beantwoord Hero Of Time in "bureaublad op afstand erg taag" eerst eens?

Haal ik ondertussen de typo uit je topictitel en zet het OS erbij per de policy.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1