Beveiligde netwerkverbinding maken via internet???

Pagina: 1
Acties:

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Wie weet hoe dat moet of wat je nodig hebt of wie heeft het al eens gedaan ofzo???

Zou zoiets namelijk met de overburen willen doen. zodat we bij mekaar op de computer kunnen kijken enzo.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
- firewall (standaard bij winroute)
- geen file en printersharing op je tcp/ip protocol naar internet

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• JoNaTHaN(NL)
Ja maar ik wil dus gewoon net als met het thuisnetwerk dat ik in de verkenner zo op de harde schijf van me overbuurman kan kijken en hij ook bij mij maar wel zo dat het veilig is en dat niet zomaar iedere pipo dat ook kan zien.

Verwijderd

Ja mossel, das een goed basis om mee te beginnen maar wordt hier niet mee bedoeld.

Begin idd met twee PC's die over een goede firewall beschikken (ik gebruik Danu TermiNET). Dan kun je m.b.v. Virtual Private Networking (onderdeel van Windhoos) een beveiligde verbinding opzetten tussen jullie PC's. Het lijkt dan alsof je bij elkaar op het netwerk zit. Vergeet geen 'gaten' in je firewall te prikken, anders werkt het niet.

Wat je ook kunt doen is gebruik maken van een prog als pcANYWHERE ofzo, kijk zelf maar wat je het makkelijkst vindt.

Suc6!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
vpn, gebruikt een encrypte en is dus iets veiliger (weet niet of pc anywhere dat ook doet), maar he, als het mijn buurman was, had ik gewoon ff een utp kabeltje aangelegt, 100mb verbinding lijkt me sneller en iets makkerlijker.

• JoNaTHaN(NL)
Bedankt voor reacties tot zo ver maar een verbinding zo aanleggen gaat niet zo makkelijk.

Hij woond namelijk aan de overkant dus dat zou of over de weg moeten of onder de grond door. Maar onder de grond door kan al helemaal niet dan moet alle beton open gebroken worden ofzo :o

En me computer is zo goed als vol

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
kijk hier anders ff als je voor vpn gaat.
http://www1.zdnet.com/intweek/supplements/vpn/intro.html

Verwijderd

Je hebt 3 dingen nodig:
1.Winroute, evaluatieversie op www.winroute.nl
2.Maak een VPN-verbinding naar de buurman
3.Gebruik VNC en VNCviewer

Zorg ervoor dat je de firewall van winroute goed instelt.

mzzl

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Je kan op elkaars bak kijken mbv ssh. Dat is een beveiligde versie van telnet.
Zo bestaat er ook een beveiligde versie van ftp.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Hiervoor kan je een PPTP verbinding gebruiken. Dat zit in Windows 2000 ingebouwd (je kan het bij de netwerkprotocollen installeren)

Hoe dat werkt weet ik verder niet, ik heb het alleen nog maar als eindgebruiker gebruikt.. en da's makkelijk.
Pagina: 1