Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Als jouw doelgroep dit toelaat, zeker doen. Als je dit zo wilt maken, zeker doen.
Als de voordelen van een ajax alone boven de gewone manier gaat dan moet je dit gebruiken. En als dit niet zo is niet, of in delen inbouwen.
Maar uiteindelijk maak jij de website voor jouw doelgroep en daar moet je jouw op focussen.
Als de voordelen van een ajax alone boven de gewone manier gaat dan moet je dit gebruiken. En als dit niet zo is niet, of in delen inbouwen.
Maar uiteindelijk maak jij de website voor jouw doelgroep en daar moet je jouw op focussen.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Als ik AJAX in een website gebruik, is dat alleen als ondersteuning voor de website. Niet dat je alleen op een andere pagina kan komen door AJAX te gebruiken. Dit heeft ook te maken met eventuele zoekmachine optimalisatie.
Maar om nu nog een complete HTML-only website te maken vind ik wat onzinnig.
Maar om nu nog een complete HTML-only website te maken vind ik wat onzinnig.
Zie AJAX als een toevoeging op je webapplicatie ipv. een fundament. Maak de applicatie gewoon bruikbaar als HTML-only en voeg Javascript/AJAX toe als extraatje.
Het keyword is unobtrusive
Het keyword is unobtrusive
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Ik maak natuurlijk al mijn gewone links zowel met traditonele href als met een javascript onclick event, dus dat is eigenlijk geen probleem. (en ook niet zoveel werk)
Wat ik me afvraag is zo'n beetje hoeveel % van de mensen met een recente browser hebben javascript uitgeschakeld? Ik denk dat je eerder een gebruik vindt zonder flash player
code:
1
| <a href="index.php?cmsAjax=0&cmsXML=0&module=album&cmd=view&id=lanaye" onclick="getData('album','view','lanaye','content_left','true');return false;">Fotoalbum mergelgroeve</a> |
Wat ik me afvraag is zo'n beetje hoeveel % van de mensen met een recente browser hebben javascript uitgeschakeld? Ik denk dat je eerder een gebruik vindt zonder flash player
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Als je statistieken hebt kan je deze bekijken om te onderzoeken wat voor gebruikers jij hebt.
w3schools browser stats
w3schools browser stats
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Het is allemaal afhankelijk van de doelgroep en het verwachte gebruik. Ik werk nu zelf aan een intranet applicatie, en daar kan ik dus zelfs het versienummer van de browser afdwingen aangezien het centraal uitgerolde werkplekken zijn
. Het andere uiterste heb ik bij een andere klus meegemaakt. Hier ging het om een overheidsinstelling en moest de applicatie in zowat elke denkbare browser toegankelijk zijn.
Maar goed, de volgende opmerking vond ik erg vreemd:
Een site met veel css lijkt me juist uitermate geschikt om in een tekstbrowser getoond te worden. Probeer als voorbeeld maar eens een keertje geen stijl in lynx te openen.De weinige gebruikers van een tekst browser hebben zowieso niks aan een site met veel css en grahphics dacht ik zo.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Euh ja, ik bedoel vooral de foto's...daar heeft links/lynx niks aan...maar da's dus doelgroep afhankelijk.Janoz schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:38:
Het is allemaal afhankelijk van de doelgroep en het verwachte gebruik. Ik werk nu zelf aan een intranet applicatie, en daar kan ik dus zelfs het versienummer van de browser afdwingen aangezien het centraal uitgerolde werkplekken zijn. Het andere uiterste heb ik bij een andere klus meegemaakt. Hier ging het om een overheidsinstelling en moest de applicatie in zowat elke denkbare browser toegankelijk zijn.
[...]
Een site met veel css lijkt me juist uitermate geschikt om in een tekstbrowser getoond te worden. Probeer als voorbeeld maar eens een keertje geen stijl in lynx te openen.
Daarentegen heeft elke fatsoenlijke browser ook de optie om javascript al dan niet gedeeltelijk te blokkeren. Openen van nieuwe vensters kan (ivm pop-ups) bijvoorbeeld best uitgeschakeld zijn.qless schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:06:
Nu heeft elke fatsoenlijke browser javascript standaard aan staan,
Nu denk ik niet dat dit momenteel veel gebeurd, maar dat kan snel veranderen.
Bezoek eens een willekeurige pagina
Pagina: 1