Card reader drives verschijnen niet in deze computer

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 13:19
Opeens merkte ik dat de icons van de card reader drives niet meer in Deze Computer staan, terwijl vroeger er 4 drive's bij deze computer stonden.
Er staan foto's op mijn SD kaart en ik wil ze bekijken op de pc, maar dit lukt nu echter niet meer.

De card reader is nog altijd aangesloten (want hij is ingebouwd, en het lichtje brandt nog)
Heb een Acer Aspire E360, met Windows XP..

EDIT: vroeger stonden er 4 drives (G: H: I: en J:) bij deze computer (met de naam 'verwisselbare schijf')

hope you guys can help me :/ thx

[ Voor 15% gewijzigd door JSS540 op 01-05-2007 12:44 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat heb je zelf geprobeerd?

PC opnieuw opstarten?
Cardreader lostrekken - opnieuw inpluggen?
Cardreader aan andere USB poort hangen?
Cardreader in andere pc?
etc etc

Je kunt dus nog veel zelf proberen...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Staan ze nog in je diskmanagement? Zo nee... dan heb je een groter probleem, zo ja, controleer even de toewijzing van letters.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

teigetjuh schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:16:
Staan ze nog in je diskmanagement? Zo nee... dan heb je een groter probleem, zo ja, controleer even de toewijzing van letters.
Groter probleem? De data staat op de kaartjes, niet op de reader. Ergste geval kan dat de reader zelf kapot is, Juuj nieuwe reader heb je voor 15 euro ofsow.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:16

MrDry

Desperados!

Dukey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Groter probleem? De data staat op de kaartjes, niet op de reader. Ergste geval kan dat de reader zelf kapot is, Juuj nieuwe reader heb je voor 15 euro ofsow.
Dat zal teigetjuh ook vast niet bedoelen. Als je cards niet zichtbaar zijn in diskmanagement zijn ze simpelweg nooit toegankelijk in je verkenner. Het maakt dan niet uit wat er nou stuk is...

Ik zou dan ook het eerst in diskmanagement kijken...

Quod licet lovi, non licet bovi

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38
Heb ik zo vaak. FF in device manager kijken, daar eventjes uit/inschakelen en het zaakje loopt weer. Sweex zeker?

• JSS540
Heb eens rondgezocht in apparaatbeheer maar zie nergens iets dat lijkt op een card reader
Ook bij Computerbeheer->Verwisselbare opslag staat er niks en bij Schijfbeheer alleen de HD en de cd-dvd stations...

@cubefanatic: geen sweex, gwne card reader ingebouwd in een Acer systeem..

irriterend probleem..mss uiteindelijk gewoon moeten wachten tot ik vista koop en men pc es formatteer en herinstalleer. Desnoods dan de interne reader laten vervangen of externe reader kopen

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 17:25

Robtimus

me Robtimus no like you

Bij mij staan ze onder <computer naam> -> Disk drivers als "Generic USB XX Reader USB Device", met XX = CF, MS, SD en SM.
Als die er niet staan moet je maar eens per connectie alles afzoeken. Vind je ze dan nog niet dan moet je toch eens in je kast duiken, want wss zit er dan ergens iets los.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38
Idd eventjes met het interne USB kabeltje prullen, zit waarschijnlijk los. Heb ik met de cardreader op me Antec Aria zo vaak (niet dat ik dat kreng gebruik)...

• JSS540
solved :) na 2 weken zonder komen ze er plots weer bij te staan
tjah computers...ze zullen altijd raar blijven doen..
Pagina: 1