[lcd"tv] Hd films streamen.

Pagina: 1
Acties:

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
beste tweaker,

Ik heb een phillips 32 inch lcd en kijk hier nu een tijdje dvd's op. nu had ik laatst een xbox360 van mijn broer en speelde toen een hd film af en viel achter over van de mooie kwaliteit. zoals jullie snappen wil ik niet meer anders. ik heb via google al gezocht hoe ik het goedkoopst hd films van mijn pc naar mijn tv kan streamen oid. zijjn er goedkopere oplossingen dan een xbox of kan ik ook bv een dvd speler kopen die wmv kan afspelen, en zo mijn films kijken? hoop dat mijn verhaal duidelijk is want snap het zelf even niet meer.

bedankt en groeten joost

Verwijderd

Je neemt een videokabel (vga/hdmi/dvi/component) steekt deze in je pc en het andere uiteinde in je tv. Klaar.

• jostefa
als ik mijn pc aan mijn tv sluit via hdmi dan krijg ik geen goede resolutie. dit vond ik dus vreemd

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

jostefa schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:01:
als ik mijn pc aan mijn tv sluit via hdmi dan krijg ik geen goede resolutie. dit vond ik dus vreemd
Dan sluit je hem via VGA aan :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• jostefa
op mijn tv zit geen vga aansluiting 8)7

ik heb een Philips 37PF7331 (Retail, 94 cm)

Beeld
37 inch ( 94 cm ) beelddiagonaal
LCD WXGA Active Matrix TFT
1366x768 pixels resolutie
16:9 beeldformaat

Ingangen
2 x HDMI
1 x componenten (3x Cinch)
1 x S-Video
1 x VideoCinch
2 x Scart
1 x StereoCinch

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Op welke resolutie had je de hdmi kabel ingesteld dan? Die zou ik wat omhoog schroeven en dan word het wel mooi.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan zou je via HDMI op zijn minst 1280x720 moeten kunnen uitsturen.

Verwijderd

Hij heeft een philips, philips is niet relax ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chakotay

Lick here to continue

De enige ingangen van die tv die HD resoluties aankunnen zijn de HDMI en Component aansluitingen, de rest kan alleen SD aan. Component signalen uit een pc krijgen zonder high end tv-kaart of wazige convertors en nogal lastig, DVI kan rechtsreeks met een simpel kabeltje aan een HDMI poort gehangen worden. Dat doen dus, resolutie in je display properties op de pc op 1366x768 (als dat niet beschikbaar is hetgene wat er het meeste in de buurt komt), en veel plezier met kijken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Chakotay schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:53:
Dat doen dus, resolutie in je display properties op de pc op 1366x768 (als dat niet beschikbaar is hetgene wat er het meeste in de buurt komt), en veel plezier met kijken :)
Dat is nu juist 9 van de 10 keer niet te doen via HDMI, zeker bij Philips toestellen. Die nemen meestal enkel en alleen de bekende 720p en 1080i/p resoluties aan via HDMI. De rest vertikken ze of geven onzin weer.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chakotay

Lick here to continue

Hm, is dat zo? Nooit geweten, negeer mijn info dan maar :)

Mijn cheapo Mirai-HDTV slikt wel probleemloos wat ik in door die HDMI poort laat spugen, ik had verwacht dat een "echt" merk als Philips dat dan ook wel zou kunnen.

Wat ik me dan wel af vraag, zeker als die HDMI poort alleen de standaard resoluties slikt: waarom dan een 1366x768 panel maken ipv gewoon 1280x720?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• jostefa
voor aanvullende informatie:
ik heb als graka een Asus EN7600GT/HTDI (Retail, TV-Out, DVI, HDMI)
hij zit aan de tv verbonden doormiddel van een hdmi kabel

• jostefa
het word denk ik maar een nieuwe tv halen 8)7

uit handleiding:

ondersteunende pc resoluties:
1024x768 60hz
1024x768 70hz
1024x768 75hz

wat een onzin is dit. ik dacht als ik een tv koop die hd ready is dan kan ik gewoon me pc er aan hangen met de resolutie op 1280x720.

pfff wat klote dit

http://www.p4c.philips.co...2/32pf7331_12_pss_nld.pdf

bedankt voor de reacties

[ Voor 13% gewijzigd door jostefa op 01-05-2007 17:21 ]

Verwijderd

Je kan proberen of je via een dvi->hdmi kabel je er een 720p of 1080i signaal over gestuurd krijgt, eventueel met behulp van je videokaart drivers (kan bij mijn ati voor 720p/1080i output kiezen).

• jostefa
ik zal het morgen eens bekijken bedankt voor de tip~!

• jostefa
ik kan nu via een optie in het nvidia control panel 720P aansturen. nu verandert mijn resolutie op de tv maar ik nu maar een deel van mijn bureaublad ik zie mijn start balk etc niet meer. is het met geen enkele mogelheid mogelijk, anders ga ik een nieuwe tv halen.

Verwijderd

Dan heb je overscan, valt misschien te corrigeren met de tools van je videokaart als die dat ondersteunen. Anders kan je het met powerstrip proberen. Maar phillips staat niet bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid bij pc-gebruik. Kan je beter bijv een Samsung pakken :).
Pagina: 1