Ik heb op een oud bordje (ECS k7vta3 V 5.0) een sempron 2800+ gezet. De issue is nu dat V5.0 officieel geen sempron ondersteund. Het werkt prima, maar het bios herkent de proc als een XP 2400+, welke goed kan kloppen want heermee worden de prestaties van de sempron 2800+ vaak mee vergeleken (snellere FSB 166 ipv 133, maar kleinere cache 254k ipv 512k) ded processor loopt ook gewoon prima op 12 * 166 (kt333 chipset)
Er is geen nieuwer bios te vinden welke voor dit board de nodige sempron ondersteuning brengt, dit is alleen bij latere revisies van het board wel aanwezig, maar hier zitten andere componenten op waardoor het mij onverstandig lijkt om deze erin te flashen.
De vraag nu is, zal ik tegen problemen aanlopen door de niet herkenning van het mobo van de CPU, en/of zal ik nu niet het optimale uit deze processor halen hierdoor ?
tot nu toe ben ik geen problemen tegengekomen
Er is geen nieuwer bios te vinden welke voor dit board de nodige sempron ondersteuning brengt, dit is alleen bij latere revisies van het board wel aanwezig, maar hier zitten andere componenten op waardoor het mij onverstandig lijkt om deze erin te flashen.
De vraag nu is, zal ik tegen problemen aanlopen door de niet herkenning van het mobo van de CPU, en/of zal ik nu niet het optimale uit deze processor halen hierdoor ?
tot nu toe ben ik geen problemen tegengekomen