Semron 2800+ als Athlon 2400+

Pagina: 1
Acties:

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Ik heb op een oud bordje (ECS k7vta3 V 5.0) een sempron 2800+ gezet. De issue is nu dat V5.0 officieel geen sempron ondersteund. Het werkt prima, maar het bios herkent de proc als een XP 2400+, welke goed kan kloppen want heermee worden de prestaties van de sempron 2800+ vaak mee vergeleken (snellere FSB 166 ipv 133, maar kleinere cache 254k ipv 512k) ded processor loopt ook gewoon prima op 12 * 166 (kt333 chipset)

Er is geen nieuwer bios te vinden welke voor dit board de nodige sempron ondersteuning brengt, dit is alleen bij latere revisies van het board wel aanwezig, maar hier zitten andere componenten op waardoor het mij onverstandig lijkt om deze erin te flashen.

De vraag nu is, zal ik tegen problemen aanlopen door de niet herkenning van het mobo van de CPU, en/of zal ik nu niet het optimale uit deze processor halen hierdoor ?

tot nu toe ben ik geen problemen tegengekomen

Beste film ooit

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je CPU voor de rest z'n werk goed doet zou ik niet inzien waar dat problemen zou kunnen opleveren :). Technisch gezien is een K7 Sempron gewoon rebranded...

Btw: een 2400+ heeft trouwens ook gewoon 256 KB L2 cache. Alleen de Bartons hadden 512 KB.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 01-05-2007 12:32 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Volgens mij is een Sempron gewoon een Athlon die niet door kon gaan als athlon (Gebroken Cache?), tegen problemen zul je wss niet aanlopen

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Perfect, had zelf ook al het idee, maar het is altijd goed om het even langs de mede-tweakers te checken

De verschillen zitten hem vooral in de grootte in Nm, en de rest is alleen de recignition-string in het bios

[ Voor 35% gewijzigd door soepkip op 01-05-2007 12:37 ]

Beste film ooit