[Mic+Speakers] Microfoon en speakers voor zang en gamen

Pagina: 1
Acties:

• beyonix
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2020
Beste mensen,

Ik zoek eigenlijk een nieuwe speakerset en een redelijke microfoon. Tot nu toe zong ik regelmatig met twee US Blaster speakers en een headset-microfoon. Bijzonder crappy geluid, ook tijdens het gamen presteren die gare speakertjes voor geen meter. Nou wil het geval dat ik bijna jarig ben en graag een leuke speakerset en microfoon wil vragen maar dat kan dan natuurlijk niet te gek worden.

Het doel van de speakerset is dat ik een prettige game-ervaring heb in plaats van ze zachter te zetten vanwege de crappy geluiden :P. Ik dacht daarom aan een 5.1 setje omdat dit wel lekker is voor de game ervaring (zeker tijdens FPS). Muziek moet ook gewoon lekker klinken, geen superhoge eisen, ik ben geen audiofreak (anders kon ik dit soort dingen zelf uitzoeken) dus een normaal, niet-professioneel gehoor. Misschien tips van iemand die zelf ook een 5.1 audioset heeft gekocht tussen de 20-45 euro ofzo waar hij/zij erg tevreden over is? Het enige wat ik weet is dat ik waarschijnlijk geen Sweex of Trust moet kopen (en zeker geen US blaster :P) maar that's it.

Als tweede zoek ik ook een microfoon, puur voor zang (ook prijsklasse 20-45 euro). Ook daarvan verwacht ik niet Al te veel, alleen wel dat het aan te horen is. Dat dat ook aan mij ligt, dat snap ik verder ook wel, maar laten we ervan uitgaan dat ik aan te horen ben en dat ik wil dat het geluid niet merkbaar (voor de niet-professionele luisteraar) wordt verstoord door de microfoon. Misschien iemand hier ook goede ervaringen met een betaalbare microfoon? Alle hulp is welkom, ik ben een n00b op dit gebied :)

Alvast bedankt!

Groetjes,

beyonix

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 10:08
ben professioneel bezig met geluid, en heb een redelijk goed ontwikkeld gehoor, en ik weet wel zeker dat je voor dat geld niet ver komt. je zegt dat je als noob zijnde niet al te veel vervormd geluid wil uit een microfoon.
voor 20-45 euro kan je niks krijgen dat goed genoeg klinkt om jou als audionoob 'om de tuin te leiden' als het ware :)

als je toch voor goedkoop wilt gaan, probeer dan eens een Sony F-V320 te vinden. ze zijn in Nederland moeilijk te krijgen, maar relatief goedkoop (geloof rond €70 - €90) en de kwaliteit is redelijk.

maar wil je echt kwaliteit koop dan een tweedehands Sure SM58 en een USB preamp zoals DEZE. succes ermee !

[ Voor 33% gewijzigd door marnix007 op 01-05-2007 13:23 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Voor max. 20 euro heb je best een aardige zangmic van Behringer. Geen topkwaliteit, maar zeker prima om thuis mee te zingen en kleine live-dingetjes mee te doen. 99% van het publiek zal het verschil tussen een Neumann en zo'n Behringer niet horen.
Qua speakers kan ik je niet verder helpen, aangezien ik niet of nauwelijks ervaring heb met speakers in die prijsklasse.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zoals hierboven beschreven; een enigszins ietwat degelijke microfoon die ook maar een ietsiepietsie in de richting gaat van 'dit klinkt mmmmwwwaaa, aardig' is die van Behringer of soortgelijke merken van dezelfde prijsklasse.

Met speakers hetzelfde. Voor €20 heb je niet eens 1 speaker die ook maar een ietsiepietsie in de richting gaat van 'dit klinkt mmmmwwwaaa, aardig'.

Mijn advies: maak een keuze. Koop een game set OF zangset. En verwacht van de ene set niet dat ie de functie van de andere set redelijk kan. Zeker niet voor het budget wat jij hebt.
Ook al zeg je dat je geen profi-gehoor hebt; zelfs jij gaat je (net zoals nu) ergeren aan iets wat helemaal niet lekker klinkt.

Als je toch een gameset EN zangset wilt hebben (all in one zullen we maar zeggen) begin dan eens met het toevoegen van een 0 aan je budget en zelfs dát is nog heel krap - en zit je nog steeds niet in de profi wereld.

Alles kan stuk.

• beyonix
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08-2020
Fair enough! Bedankt voor de suggesties, ik heb er zeker iets aan :)

Ik denk dat de kwaliteit van het geluid bij zang voor mij het belangrijkst is, gamen is meer voor erbij. Ik vermoed dat wanneer ik een enigszins redelijke zangset heb, dat het geluid bij gamen ook beter klinkt dan mijn 15 euro boxjes die ik nu heb, daar moet ik dan maar tevreden mee zijn ;).

Ik ga zeker dat merk van Behringer eens uitzoeken, bedankt voor de hulp mensen :)