Gitaar versterker...

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36
Hoi,

Ik ben sinds een aantal weken begonnen met gitaar spelen. Aangezien ik nogal vaak goede ideeën heb, en soms wel eens iets te enthousiast ben in aanschaffen had ik besloten om voor een Behringer IAXE393 te gaan. Dit is een gitaar die je OOK op USB kunt aansluiten. Je kunt hem dus ook als normaal electrice gitaar gebruiken. (€140)

Nu ben hier en daar bij vrienden een gaan luisteren, en ik moet zeggen dat ik een hoop speel plezier mis, puur omdat het geluid over een Creative Inspire 6700 6.1 setje gewoonweg waardeloos is.
Ik heb dus besloten om een versterk aan te schaffen. In tegenstelling tot mijn gitaar moet dit wel meteen een waarde vast product zijn. Een versterker is al duur dus dan wil ik meteen een goede voor als ik ooit een beter gitaar wil. (duur in qualiteid niet in formaat)

Nu heb ik ook al besloten dat ik een Marshall het mooist vind kinken.

Op de site waar uitgelegd staat wat de verschillen zijn tussen bepaalde "type"versterkers word veel gesproken over een "moddeling"amp. Dit is blijkbaar een amp die op alle markten thuis is. Zowel lage tonen als hoge tonen.

op de site van marshall vind ik pakweg 100 verschillende versterkers in 10 categorieën. Ik kan alleen nergens terug vinden welk type versterker van hun nu een moddeling amp is.

Weet iemand van jullie misschien van elk Marshall en liefst eigenlijk van alle merken. Welke serie dan een moddeling serie is.? Dus welke series Alom vattend zijn.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Thanks already!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Decon Frost schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:18:
Hoi,

Ik ben sinds een aantal weken begonnen met gitaar spelen. Aangezien ik nogal vaak goede ideeën heb, en soms wel eens iets te enthousiast ben in aanschaffen had ik besloten om voor een Behringer IAXE393 te gaan. Dit is een gitaar die je OOK op USB kunt aansluiten. Je kunt hem dus ook als normaal electrice gitaar gebruiken. (€140)

Nu ben hier en daar bij vrienden een gaan luisteren, en ik moet zeggen dat ik een hoop speel plezier mis, puur omdat het geluid over een Creative Inspire 6700 6.1 setje gewoonweg waardeloos is.
Ik heb dus besloten om een versterk aan te schaffen. In tegenstelling tot mijn gitaar moet dit wel meteen een waarde vast product zijn. Een versterker is al duur dus dan wil ik meteen een goede voor als ik ooit een beter gitaar wil. (duur in qualiteid niet in formaat)

Nu heb ik ook al besloten dat ik een Marshall het mooist vind kinken.

Op de site waar uitgelegd staat wat de verschillen zijn tussen bepaalde "type"versterkers word veel gesproken over een "moddeling"amp. Dit is blijkbaar een amp die op alle markten thuis is. Zowel lage tonen als hoge tonen.

op de site van marshall vind ik pakweg 100 verschillende versterkers in 10 categorieën. Ik kan alleen nergens terug vinden welk type versterker van hun nu een moddeling amp is.

Weet iemand van jullie misschien van elk Marshall en liefst eigenlijk van alle merken. Welke serie dan een moddeling serie is.? Dus welke series Alom vattend zijn.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Thanks already!!
Allereerst: Het Grote Gitaartopic :)

En een modelling amp is een amp die heel veel verschillende versterkers, cabinets, effecten en microfoons kan simuleren. Een heel bekend daarvan is bijvoorbeel een PodXT van line6. Maar dit is een kastje zonder speaker.

Marshall levert als ik het goed heb geen modelling amps maar houd zich alleen bezig met Solid State en buizenversterkers. Solid State werkt met transistors om het geluid te verkrijgen en buizenversterkers met buizen die je gaat oversturen om dat kenmerkende marshallgeluid te krijgen.

De beste tip is om met je eigen gitaar eens een goede muziekzaak in te stappen, vertellen wat je graag wilt hebben en bereiken met je amp en dan op zowat alles in de zaak eens goed te spelen. Probeer zoveel mogelijk amps uit. Het zou zonde zijn als je iets koopt wat achteraf toch niet is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 14:09
Ik weetn iet waar je woont, maar op verscheidene plaatsen ligt de volgende winkel:
http://www.musicstore.de/...-Site/-/-/-/Default-Start

Zij hebben heel veel uitgestalde versterkers en deze mag je ook gewoon proberen :) Vaak zijn ze ook nog heel goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 09:16
Je moet eerst beslissen waar de versterker precies voor dient. Is het bedoeld als oefenversterker voor thuis, of kun je hem laten staan in een oefenruimte, of moet je het mee kunnen slepen naar oefensessies/bars/optredens?

Als je alleen een oefenversterker nodig hebt voor thuis moet je niet een te zware versterker nemen want je kunt de gain en het volume niet te ver omhoog gooien. Een lichtere versterker die je wat verder open kunt gooien is dan beter. Een versterker simulator (modelling) is ook erg geschikt om niet meerdere versterkers in huis te hoeven halen. Ik heb zelf veel plezier van de Roland Micro Cube.

Als je in een vaste oefenruimte terecht kunt, kun je meerdere verterkers gebruiken. Ze staan je toch niet in de weg. Modelling amps zijn dan overbodig. Je oefenversterker kun je dan beter thuislaten, die zal toch te zwak zijn voor een grotere ruimte, zeker als er meer mensen spelen.

Als je de versterker vaak mee moet nemen gelden andere eisen. Je moet dan iets hebben dat stevig en betrouwbaar is, zonder te veel fratsen. Misschien heb je een flightcase nodig en je moet ervoor zorgen dat het niet gejat wordt. Speciale gadgets zoals een versterkersimulator kun je dan beter als apart effect hebben die je als voorversterker kunt gebruiken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 10:04
Kalief schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:55:
Als je alleen een oefenversterker nodig hebt voor thuis moet je niet een te zware versterker nemen want je kunt de gain en het volume niet te ver omhoog gooien. Een lichtere verterker die je wat verder open knt gooien is dan beter.
bovendien moet je voor een oefenamp voor thuis eigenlijk geen buizen nemen. die beginnen pas echt lekker te klinken als je ze lekker warm speelt, m.a.w. als je lekker hard speelt. aangezien dat thuis vaak niet mogelijk is, is het in dat geval beter een condensatoramp te nemen. de ontwikkeling van condensatoramps is de laatste jaren zo snel gegaan dat ze geluidstechnisch erg goed zijn, al hebben de buizenamps nog wel bij de meeste gitaristen een streepje voor vanwege het warmere geluid.

succes ermee !

(oh en over vermogen, voor thuis heb je aan 15 watt genoeg, ga je in grotere ruimtes spelen dan moet je voor een condensator al snel richting 50 watt gaat, neem je een buizen dan kan je vaak met wat minder vermogen af, en dan ben je met 40 al aardig aan het knallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107248

Een vriendin van me heeft ook n Marshall met Moddeling en ik moet zeggen het klonk aardig voor n Naaimachine-koffer lookalike van 100 Watt. Persoonlijk zou ik zeggen laat de transistor bakken voor wat ze zijn, ze klinken ergens wel heel puur, maar je mist de Sound/Body.
Maar ik denk het beste wat je kunt doen, ga naar een muziek/speciaalzaak en probeer het uit.
Neem je eigen Gitaar mee en effectenzutjes en plug m maar eens in. Probeer verschillende setjes, niet alleen die Combo-bakken maar ook een Top en een Speakerkabinet. De versterker is zeker bepalend voor het geluid maar de speakers ook.
En wat vermogen betreft, als je eens een gig speelt is 100 Watt meestal wel voldoende voor een klein zaaltje, speel je voor een grotere zaal dan zal het geluid toch via de PA gaan (microfoontje ervoor).
En voor thuis, och je heb buren en daar moet je toch rekening mee houden en als je echt wilt gaan blazen met je Bak, doe dat in de oefenruimte.
Pagina: 1