[Vista] kernel data inpage error

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14
Hi All,

@#%@#%@#$@#$ (moest er even uit)

Vandaag na mijn laptop ook op mijn desktop systeem Vista NL geinstalleerd. In tegenstellig tot mijn laptop ondervind ik een ZEER lastig probleem.

Na een doodgewone installatie en al mijn hardware netjes erkend te hebben knalt Vista na enkele minuten eruit op twee manieren

- Of hij loopt muurvast waarna harde reset enige oplossing is
- Of blue screen met de melding "Kernel data Inpage error"

In eerste instantie lijkt het op een memory probleem dus even de twee ddr2 (512) er omstebeurt uitgehaald maar ook hier bleef dezelfde melding komen.

Microsoft geen aan dat het kan komen door een master/slave probleem met de harde schijf (zit er maar eentje in!) of door een virus dat de master bood sector beschadigd is. Nu heb ik Vista geinstalleerd na een verdomd lastig spyware dingetje die ik er niet meer goed afkreeg. Toch heb ik in Vista nog wel de kans gekregen om met kaspersky een volledige scan te doen waarna hij niks vond.
Lijkt me dus toeval?

Op windows XP die een half jaar heeft gedraaid heb ik dit probleem nog nooit gehad en draaide prima!

specs:

AMD Athlon 64 3200+
2 X 512 DDR2
video: Nvidia Geforce 6200
moederbord: Gigabyte GA-M57SLI-S4

Overigens merk ik terwijl ik dit schrijf dat ik de fout (OOK) kan genereren als ik mijn outlook inbox (paar gig) terug probeer te schrijven vanaf backup. Doe ik niks..ook geen foutmelding en draait alles.

Anybody?

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 10:25

Devion

Space for rent ;-)

Mmh, bad clusters op je HDD?

Edit:
Check trouwens ook eens je IDE/SATA drivers e.d. deze kunnen ook data corruptie opleveren wat dus uit eindelijk kan leiden tot paging errors in de kernel.

[ Voor 74% gewijzigd door Devion op 01-05-2007 12:13 ]

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik ga het nog iets gekker maken:

Gister de engelse versie geinstalleerd van Vista om te kijken of ik een soortgelijke fout kreeg. Nog steeds knalt hij af en toe op een blue screen en wil herstarten. Wel nieuw is een windows foutmelding en namelijk:

0X8007045D

The request could nog be perfformed because of an i/o device error

Dit gebeurd op het moment dat ik vanaf mijn externe schijf een 3 gig inbox wil kopieeren naar mijn C (systeem) schijf. Kleinere files (heb ze niet groter dan 500 mb) gaan wel gewoon goed.

Ook loopt hij vast bij een scandisk van de externe schijf maar een soortgelijke operatie op de 2e partie D had hetzelfde resultaat.

Overigens als ik ga zoeken op de foutcode kom ik veelal uit bij installatie problemen of de brandsnelheid van de gebrande DVD waar vista op staat maar dit is bij mij niet het geval. Ook het uit en aanzetten van system restoren heeft geen resultaat.

Wat zou het kunnnnnen zijn?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Memtest laten draaien voor een paar uur, tenzij je meteen errors krijgt.
Je kan ook van de site van de fabrikant van je harddisk een testtooltje downloaden en die draaien buiten Windows om.
If error then RMA.