MSI p965 neo power fan aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 13:23
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe pc staan, voor mijn neefje, die ik voor hem in elkaar zet.
Ik hoef niet alle specs hier neer te zetten want naar mijn idee is dat niet nodig.
Alleen de behuizing+voeding, de antec sonata lifestyle II.
En het moederbord, MSI p965 neo.
Mijn probleem is namelijk, dat ik de aansluiting voor de powerfan, ofwel de voeding koeler niet kan vinden. Er zitten op het moederbord 2 gelijke aansluitingen (waar hij op past), maar dat zijn de Sys_fan en de NB_fan.
Als ik hem op de sys_fan aansluit draait de koeler niet.
Dus graag jullie hulp, wie heeft ook dit moederbord, en kan mij vertellen dat ik hem gewoon op de sys_fan moet doen, en dat hij vanzelf gaat draaien als hij heet wordt;).

Alvast bedankt

kimi

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ligt het nu aan mij of hoef je de koeler van je voeding sowieso nooit aan te sluiten op je mobo :?

Tenminste, ik heb het nog nooit gezien, niet bij mijn Fortron voeding en ook niet bij mijn Coolermaster voeding, maar dat kan stom toeval zijn en indien dat het geval is, lees maar over deze post heen :P

[ Voor 52% gewijzigd door rodie83 op 01-05-2007 12:12 ]

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 20:01
Er zit er als het goed is 1 onder het koelblokje en 1 onder het onderste PCI slot.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-11 12:52

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Zit deze er nu niet op (Wat goed mogelijk is, de meeste voedingen+mobo's hebben helemaal geen PWR_FAN1 connecters meer) kun je het blokje gewoon van het stekkertje halen en de pinnentjes in een molex stoppen, zwart altijd in zwart, rood in rood, geel in geel OF rood.

Rood = +5v
Geel = +12v
Zwart = -

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:46
rodie83 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:10:
Ligt het nu aan mij of hoef je de koeler van je voeding sowieso nooit aan te sluiten op je mobo :?

Tenminste, ik heb het nog nooit gezien, niet bij mijn Fortron voeding en ook niet bij mijn Coolermaster voeding, maar dat kan stom toeval zijn en indien dat het geval is, lees maar over deze post heen :P
Koop es een Antec Aria (of diens opvolger, NSK 1300). Daar moest ik de fan van de voeding weldegelijk aansluiten op het mobo. Kan er ook mee te maken hebben dat het de enige outtake fan van de kast is...