Toon posts:

Mid-end game systeem €1200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al een tijdje van plan om een pc samen te stellen. De pc ga ik gebruiken voor games, als BF2, misschien over een tijdje ook nog Crysis. Deze games vergen vrij veel van je computer. Dus het geheugen, snelheid CPU en de graka spelen allemaal een belangrijke rol.

Mijn budget ligt rond de 1100/1200 euro. Er moet met dit budget ook rekening worden gehouden met een monitor, muis en toetsenbord. Speakers koop ik er niet bij, waarschijnlijk sluit ik de pc aan op mijn home cinema set. En ik heb ook nog wel een paar speakers liggen voor een noodoplossing.

Zelf had ik dit systeem in gedachten:
Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II (450 Watt) €97,45
Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 €106,95
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz) €204,70
Processor koeler: Artic Cooling Freezer 7 Pro €18,95
Harde schijf: Seagate 320GB SATAII €69,75
Geheugen: Kingston 2GB DDR2 PC5300 677 MHz (2x1 gb) €77,50
Grafische kaart: Asus GeForce 8800 GTS 320gb €274,95
Dvd-brander: Samsung SHS182M €30,95
Toetsenbord: Logitech G11 Gaming Keyboard €50,50
Muis: Logitech MX518 €43,95
Monitor: Samsung SyncMaster 940BW 19" 4-ms €183,45
Totaal: €1159,10

Waarom deze componenten:
Behuizing: Mooie stijlvolle kast, en past mooi in mijn kamer. De 450 watt die erin zit is genoeg voor dit systeem.
Moederbord: Ik ga niet overclocken dus ik denk dat dit moederbord goed genoeg is. Verder is er veel voor dit moederbord gekozen door andere Tweakers.
Processor: Erg snelle processor, en ook dus danig in prijs gedaald; dat het mij een erg goede aankoop leek.
Processor koeler: Sluit goed aan bij mijn processor, en omdat ik niet ga overclocken, is het niet nodig om een beter koeler te kopen lijkt mij.
Harde schijf: Voor muziek, films en games zit er genoeg ruimte op deze harde schijf. En hij heeft een mooi prijsje.
Geheugen: Met het oog op de games van de "toekomst" en met Vista is 2GB werkgeheugen gewoon echt nodig.
Grafische kaart: Volgens mij moet deze BF2 makkelijk trekken. (ben er nog niet helemaal zeker van of ik deze grafische kaart nodig heb)
Dvd brander: Leuk ding, ook zit er LightScribe op. verder een mooi prijsje.
Toetsenbord: Erg mooie vormgeving, wel een beetje duur. dus ik weet niet of dit wel nodig is, dit toetsenbord.
Muis: Bij Hardware.info kwam hij er als beste uit. Dus daarom kies ik deze muis ook. Hij ziet er ook erg mooi uit
Monitor: Mooi groot beeldscherm (19" Wide) fijn bij het gamen en om een filmpje op te kijken. 4-ms lijkt mij een goede responsetijd.

Vragen:

Is deze processor goed voor mijn systeem, of is dit overkill? (lijkt mij niet eigenlijk.. maar weet het niet zeker)

Is het geheugen wat ik gekozen heb (PC-5300, 677mhz) wel snel genoeg? in de BBG hebben ze gekozen voor 6400 geheugen. Ik weet nu niet wat ik moet kiezen, 6400 is wel een beetje duur vind ik.

Kan ik met deze graka (asus geforce 8800 gts 320mb) goed genoeg BF2 spelen (daarmee bedoel ik op High settings) mij lijkt de 8800 gts 640mb een beetje overkill, en hij is ook nog 100 euro duurder.
En is het wel nodig om nu een DX10 te kopen, of kan ik het nog redden met een DX9 kaart. bijvoorbeeld een Asus 7950GT of een HIS X1950 Pro 512mb?

Ik weet niet of die G11 wel nodig is, het is een heel goed toetsenbord maar wel een beetje duur. zijn er misschien andere (goedkopere) alternatieven?

De monitor vind ik een erg mooie vormgeving hebben (heb hem bij iemand zien staan) lijkt me ook snel genoeg zijn (kwa responsetijd) maar kan ik misschien beter kiezen voor een Samsung 931BW 2-ms?

Ik heb al vrij veel topics door gelezen van andere tweakers. ook heb ik een aantal componenten uit de BBG overgenomen. Op Hardware.info heb ik ook erg veel informatie kunnen krijgen over de keuze van mijn systeem.

Jullie zullen wel vaker dit soort Topics zien, maar ik wil graag zeker weten of dit systeem goed genoeg is voor battlefield 2 en andere games.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen! Graag veel commentaar/op- / aanmerkingen.
Alvast bedankt! :)

En oja, ik stel mijn systeem samen bij www.cool-prices.nl! Namelijk hebben die toch wel de laagste prijs. En erg goede reviews in de shopsurvey!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 18:05 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
Kan ik met deze graka (asus geforce 8800 gts 320mb) goed genoeg BF2 spelen (daarmee bedoel ik op High settings) mij lijkt de 8800 gts 640mb een beetje overkill, en hij is ook nog 100 euro duurder.
En is het wel nodig om nu een DX10 te kopen, of kan ik het nog redden met een DX9 kaart. bijvoorbeeld een Asus 7950GT of een HIS X1950 Pro 512mb?
Als jij straks ook crysis wil gaan spelen dan sowieso voor een DX10 kaart gaan. Ik heb deze ook besteld maar dan de 640MB versie met oog op de toekomst. Vooral in hogere resoluties ga je het verschil tussen 320MB en 640MB drastisch merken. Maar ik denk dat dit verschil ook in de toekomst te merken zal zijn op lagere resoluties met nieuwere spellen die wellicht zwaardere textures gaan gebruiken.

Ik krijg volgende week zo'n beetje dezelfde computer als jij nu besteld en het is een goed systeem naar mijn weten. (bijna alles is vrijwel hetzelfde alsmede de merken van de onderdelen) :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kaasje123 op 01-05-2007 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kaasje123 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:07:
[...]

Als jij straks ook crysis wil gaan spelen dan sowieso voor een DX10 kaart gaan. Ik heb deze ook besteld maar dan de 640MB versie met oog op de toekomst. Ik krijg volgende week zo'n beetje dezelfde computer als jij nu besteld en het is een goed systeem naar mijn weten. :)
Oke, dan weet ik dat ook weer. Maar de 320mb en de 640mb versie die verschillen toch niet zo gek veel van elkaar? Tenminste als ik kieskeurig mag geloven (en dan de specs) http://www.kieskeurig.nl/...57A703EEAC1257284003ADECB

• Kaasje123
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:14:
[...]

Oke, dan weet ik dat ook weer. Maar de 320mb en de 640mb versie die verschillen toch niet zo gek veel van elkaar? Tenminste als ik kieskeurig mag geloven (en dan de specs) http://www.kieskeurig.nl/...57A703EEAC1257284003ADECB
Kijk voor een mooi testje hier maar even wat voor invloed het verschil in aantal geheugen heeft wat op de kaart zit ;)
http://www.techspot.com/r...eforce-8800gts/page2.html

Verwijderd

Topicstarter
Kaasje123 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Kijk voor een mooi testje hier maar even wat voor invloed het verschil in aantal geheugen heeft wat op de kaart zit ;)
http://www.techspot.com/r...eforce-8800gts/page2.html
Ja, daar heb je dan gelijk in. Ik had ook hier even gekeken http://tweakers.net/productsurvey/survey/4257. De 640mb is dus wel degelijk beter. Maar kijk, die kaart van 640 mb die kan gewoon niet in mijn budget. of de prijzen van mijn andere componenten moeten weer gaan dalen.

Verwijderd

Topicstarter
Kaasje 123, waar heb jij je systeem samen gesteld? En hoeveel was je er voor kwijt?

• Kaasje123
Ik heb hem bij http://www.sallandautomatisering.nl/ besteld.

Ik ben kwijt:
Totaalbedrag inc BTW 19% € 1229,39

Maar hier zit nog 120€ aan geheugen bij wat voor mijn vader is bedoeld omdat we het nu in 1 order konden plaatsen. Dat is makkelijker dan 2 keer iets los gaan bestellen. Vogens hun planning zijn mijn spullen er aankomende maandag. Ik moet nog wachten op het geheugen de videokaart en de prosessor.

Overigens ik bestel geen monitor toetsenbord geluidskaart en muis.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasje123 op 01-05-2007 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog iets aan te merken aan dit systeem???

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaan deze componenten trouwens wel in de Antec LifeStyle Sonata II passen? Of is die graka veel te groot?

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-01 00:45

BTU_Natas

Superior dutchie

De videokaart past. Als je een GTX had genomen was het een ander verhaal geweest. Maar dit zal prima passen.

Je hebt kwa videokaart een prima keuze gemaakt. Aangezien de native resolutie van je scherm niet heel hoog is. En je dus ook niet zoveel geheugen op je videokaart nodig hebt.

Het geheugen is een prima keuze, je kan nog steeds prima overclocken alleen niet super hoog.
Zonder je geheugen mee over te clocken.

Prima samenstelling dus.

Verwijderd

Topicstarter
BTU_Natas schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:40:
De videokaart past. Als je een GTX had genomen was het een ander verhaal geweest. Maar dit zal prima passen.

Je hebt kwa videokaart een prima keuze gemaakt. Aangezien de native resolutie van je scherm niet heel hoog is. En je dus ook niet zoveel geheugen op je videokaart nodig hebt.

Het geheugen is een prima keuze, je kan nog steeds prima overclocken alleen niet super hoog.
Zonder je geheugen mee over te clocken.

Prima samenstelling dus.
Oke blij dat te horen! :) Ik weet trouwens nog niet of ik ga overclocken, misschien na een tijdje... Dit systeem is een hele vooruitgang voor mij (ik zit nu met een Pentium IV met 1,6Ghz en 256 mb :'( .. een laptop) Dus ik denk dat overclocken voor mijn gevoel sowieso nog niet nodig is!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 20:50 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:14:
[...]

Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Er zijn zat specs en reviews online te vinden die het één en ander over de verschillen tussen 320 MB en 640 MB varianten van de 8800 GTS benadrukken ;)

Verder verwachten we wat meer inzet dan het handje vasthouden wat je nu ten toon spreidt, zie ook de CSL policy

Deze gaat daarom dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.