[C2D Game systeem] € 1800

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:20

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Nu de Intel Cpu's flink in prijs zijn gedaald en de Ati kaarten zijn ook binnen een week gelanceerd.

Tijd voor een nieuwe PC!

Wat ik met het systeem wil gaan doen is veel Gamen, Films kijken, downloaden en Msn'en.
Games die ik veel speel en wss ga spelen zijn natuurlijk Css, CoD2 en CnC3 maar Crysis en andere next-gen spellen wil ik natuurlijk ook niet missen.

Ik heb verder nog geen tot weinig ervaring met overclocken wel ben ik me er in aan het verdiepen.
Daarom stem ik mijn pc af op het overclocken van de CPU en wss Videokaart ( indien mogelijk).
Koeling is daarom natuurlijk ook aardig belangrijk.

Nu even mijn lijstje hoe ik het in gedachte had:

* Intel Core 2 duo E6600 € 210
De keuze was niet heel moeilijk om dit beestje te selecteren omdat hij nu een flinke 200 euro kost en goed overclockbaar is op een goed moederbord. Ik ben van plan om hem zo rond de 3.4 / 3.6 Ghz te laten lopen.

* Asus p5n32-e sli PLUS Moederbord € 169,20
De keuze op dit bord is vooral gevallen omdat hij een 1333 mhz Frontside bus ondersteund en ook met Quad cores overweg kan. Verder heeft het bord SLI wat voor mij minder interessant is maar het zij zo. Het bord heeft verder genoeg Sata en USB aansluitingen en de passieve koeling lijkt me ideaal.De PLUS versie heeft een combinatie van nForce chips die niet onderdoen voor een 680i chipset. En dit bord heeft 100 % solild caps wat wel weer een stukje betrouwbaarder is.

OCZ OCZ2T8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz € 147,38
Goed geheugen wat EPP ready is en volledig ondersteund word door de Asus p5n32-e SLI PLUS. bron (QVL van Asus)

*Ati HD2900 XT 512 DDR3 verwacht rond € 350
Deze kaart presteert waarschijnlijk wat beter als de Geforce 8800 GTS 640 MB.
En is tevens 10 tot 20 euro goedkoper.
Wel twijfel ik omdat ik een 680i nForce chipset gebruik , gaat dit goed werken met een ati kaart?
Crossfire kan dan niet maar dat vind ik toch niet rendabel.

* 2 x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB 73 x 2 = € 146,-
Goede schijven van horen zeggen zijn ze aardig stil.
Wil ze laten draaien in RAID 0 zodat het allemaal lekker vlot gaat.

* Seagate Barracuda 7200.10 500 GB € 110
Weer dezelfde schijf alleen ditmaal in een 500 GB versie om alle (gedownloade) Data op te zetten.

*Coolermaster Stacker STC-T01 Black € 150
Grote kast , degelijk en genoeg koelingsmogelijkheden.
Voeding kan ook onderin vind ik zeer interessant. Verder lekker ruim om in te ''werken'' en misschien later nog om waterkoeling te installeren.

*2 x samsung DVD 18x branders Sata 60
Lijken me mooie drives en ook van een goed merk.
Sata vind ik wel een groot voordeel i.v.m airflow.

* CPU koeling ben ik ook nog niet helemaal zeker van. 50
IK ga voor een Coolermaster GeminII. Omdat deze lekker overclocked een degelijke bevestiging heeft en ook lekker de componenten rondom het CPU socket van verse lucht voorziet.

Antec NeoHE 550 Watt 103

Floppy drive € 10

* Beeldscherm Samsung 206 BW € 268,56
Ik zit hier nu met een 17 inch CRT monitor en heb hier toch wel flink de schurft aan gekregen. Als ik op bed lig en een filmpje wil kijken zie ik het niet eens ><.
Daarom wou ik nu een 20 inch BW kopen om daar verandering in te brengen.
Vele reviews zeggen dat er weinig tot minimale ghosting en backlight leakage is hopelijk kunnen jullie dit bevestigen door middel van ervaringen.
Wel een puntje van een 20inch BW scherm , ik werd gewaarschuwd door een kameraad die zegt dat ik beter een 19 inch kan nemen omdat ik veel FPS games speel (Cod2 / CSS).
Hij zegt dat je jezelf moeilijk kunt concentreren op een 20inch scherm.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen het ultieme systeem samen te stellen!

[ Voor 11% gewijzigd door dreameater op 04-05-2007 14:35 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:18
Waarom wil je 2 DVD branders? :S

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
tja omdat de prijs van een DVD brander en lezer gewoon te verwaarlozen is.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:59
Tip, bestel ook even een floppy-drive mee om je raid-drivers te instaleren tijdens het instaleren van windows.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Hej owjah shit die was ik dus vergeten ;) Maar het is toch ook mogelijk om met dit moederbord van een USB stick te booten?
Toch Bedankt man!

iemand verder nog adviezen betreft mobo / geheugen en voeding?

[ Voor 61% gewijzigd door dreameater op 01-05-2007 15:46 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Het moederbord dat je hebt gekozen is overkill en al de extra meuk waar je meer voor betaalt heb jij niet nodig. Er zijn genoeg 1333MHz FSB-ondersteunende moederborden die minder kosten dan 200 euro, neem bijvoorbeeld de Gigabyte DS4 (140 euro). Heeft eigenlijk alles wat de P5N32 ook heeft, behalve SLi-mogelijkheden. Aangezien jij een HD 2900XT koopt (goede keuze) maakt SLi ook niet uit. Tevens heeft de DS4 ook Crossfire-mogelijkheden, misschien interessant als je later een extra 2900XT in je systeem wilt stoppen.

Ik vind je kast echt een beetje te duur, tenzij je deze natuurlijk heel mooi vindt. Kijk ook eens naar de Antec Nine Hundred, heeft ongetwijfeld een even goede airflow (3x 120mm en 1x 200mm) en ziet er zeer mooi uit. De Nine Hundred kost 100 euro. Een 500Watts-voeding is voldoende voor dit systeem, neem bijvoorbeeld de Enermax Liberty 500-Watt (voor zover ik weet modulair), deze kost 95 euro en heeft een groot rendement.

Als jij je CPU 24/7 op 3,6GHz wilt laten draaien wordt een Freezer 7 Pro wel een beetje krap, neem het zekere voor het onzekere en neem inderdaad een Scythe Infinity. De Coolermaster Gemini II presteert nagenoeg hetzelfde (misschien iéts minder) maar cooled ook andere onderdelen van je mobo. Volgens mij past de Infinity op een Gigabyte DS4 gewoon goed, en hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Verder een topsysteem, veel plezier ermee zou ik zeggen :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:09:
Het moederbord dat je hebt gekozen is overkill en al de extra meuk waar je meer voor betaalt heb jij niet nodig. Er zijn genoeg 1333MHz FSB-ondersteunende moederborden die minder kosten dan 200 euro, neem bijvoorbeeld de Gigabyte DS4 (140 euro). Heeft eigenlijk alles wat de P5N32 ook heeft, behalve SLi-mogelijkheden. Aangezien jij een HD 2900XT koopt (goede keuze) maakt SLi ook niet uit. Tevens heeft de DS4 ook Crossfire-mogelijkheden, misschien interessant als je later een extra 2900XT in je systeem wilt stoppen.
Klopt helemaal, ga voor de DS4, alleen je wilt echt geen Crossfire draaien op de 965, deze kan uit men hoofd namelijk maar 16 keer 4 aan. En dan wordt de snelheid van je kaarten echt niet goed benut.

Verwijderd

Neem gewoon een scythe infinity, ik denk niet dat een freezer pro 3.6 haalt. Ik ben geen fan van de coolermasters, ik zou daarom een p180 kopen die goede airflow heeft of een 900 die fenomenale airflow heeft, die 50 euro kun je dan uitgeven aan beter OC geheugen ofzo, of je doet er nog 2 fans bij ( 5*120MM 1*200M :9~ )

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 23:12
dreameater schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:48:
Een geschikte voeding kan ik nog niet vinden wel weet ik dat ik graag een modulaire voeding wil alleen ik weet niet welk merk ik zou nemen. Tagan lijkt me goed maar ja is het 100 euro waard?
Als je het aan mij zou vragen wel ;) Maar waarom perse modulair? Je kast is groot genoeg om al die draadjes weg te vrotten.

Hallo met Tim

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-01 19:24

aex351

I am the one

Je 17" verhaal ken ik. Heb nu de 226BW en het formaat bevalt me echt super. Dus misschien toch voor de 22" gaan. Voor voeding zou ik kiezen tussen Antec en Seasonic. Zelf heb ik Tagan en een Seasonic. Een review dat laatst in het nieuws was wees uit dat Seaonic 5x0 Watt het stilst was onder hoge load. Maar goed wanneer je eenmaal de kant op gaat van je PC stiller te maken is niets stil genoeg. De T166 500GB Samsung hdd is ook top. De 320GB van seagate vind ik wat minder. Puur door het feit dat die schijf bij mij en velen anderen na verloop van tijd (wat dagen) veranderd is naar een 300GB schijf. Verder dan dat was ik er tevreden mee tot ik dus de T166 had. Die is volgens mij toch net even wat rustiger. Je mobo zou ik veranderen voor een DS3. En de E6600 veranderen voor de E6420. SATA branders goede keus, wil ik ook :p.

< dit stukje webruimte is te huur >

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
tja ik vind het heel erg moeilijk.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met asus mobo's en om dan nu een gigabyte te nemen vind ik een beetje raar.
Het is natuurlijk wel zo dat deze borden crossfire ondersteunen al hoor ik dat dat met deze chipset ook niet optimaal is (16 x en 4).

Als ik een 680i bordje neem kan ik er gewoon 1 2900 indoen en later als nvidia met een nieuwe kaart kom ( g90) die altijd nog in SLI draaien.

Voeding neem ik een antec NeoHE men zegt dat hij zeer efficiënt is en stil

Waar vind je die lijst voor Asus borden waar je kunt zien welk geheugen er goed op werkt!

[ Voor 9% gewijzigd door dreameater op 02-05-2007 15:43 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Denk dat ik afzie van de Gigabyte borden omdat deze niet de volledige snelheid halen van een pci-E bus.
Uit mijn hoofd maar 8 x2 ( correct me if im wrong)

Zolang ik maar zeker weet dat zon HD 2900 XT goed werkt en goede prestaties haalt op een 680i chipset.

Over het geheugen: hier kom ik dus echt niet uit.
Heeft iemand nog advies ofzo wat goeie door asus ondersteunende modules zijn?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-01 13:26
Neem een antec NeoHE voeding, die zijn goed en vooral erg stil. Wat betreft 1333 van het moederbord: andere overclock mobos zoals asus p5b-e plus ondersteunen officieel geen 1333, maar zullen het in de praktijk wel makkelijk halen.
Edit: met laatste bios ondersteunt de p5b-e plus officieel ook 1333 MHz

[ Voor 14% gewijzigd door pnieuwla op 03-05-2007 15:51 ]

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Onderdelen geupdate !!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Maandag is het zover, de HD2900 XT word gelaunched!
Hoogtijd dus om een laaste config te maken en hem te bestellen.

MAAAAR. :P
De p35 bordjes komen er aan , moet ik NOG langer blijven wachten of gewoon die P5n32-e SLI kopen?
Ik bedoel de HD2900XT zou wss wel wat beter draaien op een intel chipset, of zie ik dit verkeerd.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dreameater schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:28:
Ik bedoel de HD2900XT zou wss wel wat beter draaien op een intel chipset, of zie ik dit verkeerd.
Dit zie je verkeerd ;)
Het is niet omdat de videokaart van ATi is en de chipset van nVidia dat het ineens niet meer goed zou draaien. Overigens heeft AMD ATi overgenomen en zou volgens jouw redenatie een Intel chipset ook niet goed zijn voor een ATi/AMD videokaart ;)

Toch zou ik je aanraden voor een Intel chipset te gaan. Deze verbruiken toch weer wat minder dan een nVidia chipset en de 965 klokt ook goed.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:31:
[...]
Toch zou ik je aanraden voor een Intel chipset te gaan. Deze verbruiken toch weer wat minder dan een nVidia chipset en de 965 klokt ook goed.
Dus dan zou de Commando een mooie optie zijn? Crossfire mogelijkheden al is het 2 x 8 :(
Maar ik vraag me alleen af of ik dan niet beter toch die 965 chipset niet een beetje oud is .
Het ondersteund bijv. niet 1333 fsb . ( nu dan wel met bios updates maarja ik weet niet of dat echt goed werkt)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Ik zou geen sli bord nemen, enkel pci-e slot is ook een mogelijkheid. Dan heb je in iedergeval nog extra pci sloten.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 15:40 ]

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ja dat is ook zo maar het is jammer genoeg zo dat die bordjes vaak ook minder features hebben zoals geen raid ondersteuning of voor mij te weinig Sata aansluitingen.
En toch is het wel fijn als je bijv later er nog zon aegia kaart in kan stoppen ( als dit een keer goed gaat werken in games )

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
-edit

[ Voor 117% gewijzigd door Loona35 op 12-05-2007 16:25 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het lijkt mij eerlijk gezegd logischer om de P5W DH Deluxe of de Commando te nemen als je voor een Ati kaart gaat, het zou niks mogen uitmaken maar wil je later onverhoopt toch nog CF of iets met Ati physics ofzo dan kan het altijd nog.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Kogel is door de kerk ik ga toch voor de P5N32-E sli plus :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Weet iemand wanneer de P35 bordjes van GigaByte uitkomen (ik ben vooral geïnteresseerd in de DS4)?

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Op de front page staat nu een artikel dat de P35 chipset nog al goed schijnt te klokken ;P
Ik hoop dat de Asus bordjes volgende week binnen komen

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
Volgens mij klokken alle P35 setjes beter ongeacht het merk? Ik ben van plan over 4 weken de P5K Deluxe/WiFi aan te schaffen.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
ja maar wanneer kun je die bordjes verwachten, echt pas over 4 weken :( ??

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 23:12
Volgens mij zijn ze er gewoon hoor
klik

Hallo met Tim

Pagina: 1