Nu de Intel Cpu's flink in prijs zijn gedaald en de Ati kaarten zijn ook binnen een week gelanceerd.
Tijd voor een nieuwe PC!
Wat ik met het systeem wil gaan doen is veel Gamen, Films kijken, downloaden en Msn'en.
Games die ik veel speel en wss ga spelen zijn natuurlijk Css, CoD2 en CnC3 maar Crysis en andere next-gen spellen wil ik natuurlijk ook niet missen.
Ik heb verder nog geen tot weinig ervaring met overclocken wel ben ik me er in aan het verdiepen.
Daarom stem ik mijn pc af op het overclocken van de CPU en wss Videokaart ( indien mogelijk).
Koeling is daarom natuurlijk ook aardig belangrijk.
Nu even mijn lijstje hoe ik het in gedachte had:
* Intel Core 2 duo E6600 € 210
De keuze was niet heel moeilijk om dit beestje te selecteren omdat hij nu een flinke 200 euro kost en goed overclockbaar is op een goed moederbord. Ik ben van plan om hem zo rond de 3.4 / 3.6 Ghz te laten lopen.
* Asus p5n32-e sli PLUS Moederbord € 169,20
De keuze op dit bord is vooral gevallen omdat hij een 1333 mhz Frontside bus ondersteund en ook met Quad cores overweg kan. Verder heeft het bord SLI wat voor mij minder interessant is maar het zij zo. Het bord heeft verder genoeg Sata en USB aansluitingen en de passieve koeling lijkt me ideaal.De PLUS versie heeft een combinatie van nForce chips die niet onderdoen voor een 680i chipset. En dit bord heeft 100 % solild caps wat wel weer een stukje betrouwbaarder is.
OCZ OCZ2T8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz € 147,38
Goed geheugen wat EPP ready is en volledig ondersteund word door de Asus p5n32-e SLI PLUS. bron (QVL van Asus)
*Ati HD2900 XT 512 DDR3 verwacht rond € 350
Deze kaart presteert waarschijnlijk wat beter als de Geforce 8800 GTS 640 MB.
En is tevens 10 tot 20 euro goedkoper.
Wel twijfel ik omdat ik een 680i nForce chipset gebruik , gaat dit goed werken met een ati kaart?
Crossfire kan dan niet maar dat vind ik toch niet rendabel.
* 2 x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB 73 x 2 = € 146,-
Goede schijven van horen zeggen zijn ze aardig stil.
Wil ze laten draaien in RAID 0 zodat het allemaal lekker vlot gaat.
* Seagate Barracuda 7200.10 500 GB € 110
Weer dezelfde schijf alleen ditmaal in een 500 GB versie om alle (gedownloade) Data op te zetten.
*Coolermaster Stacker STC-T01 Black € 150
Grote kast , degelijk en genoeg koelingsmogelijkheden.
Voeding kan ook onderin vind ik zeer interessant. Verder lekker ruim om in te ''werken'' en misschien later nog om waterkoeling te installeren.
*2 x samsung DVD 18x branders Sata 60
Lijken me mooie drives en ook van een goed merk.
Sata vind ik wel een groot voordeel i.v.m airflow.
* CPU koeling ben ik ook nog niet helemaal zeker van. 50
IK ga voor een Coolermaster GeminII. Omdat deze lekker overclocked een degelijke bevestiging heeft en ook lekker de componenten rondom het CPU socket van verse lucht voorziet.
Antec NeoHE 550 Watt 103
Floppy drive € 10
* Beeldscherm Samsung 206 BW € 268,56
Ik zit hier nu met een 17 inch CRT monitor en heb hier toch wel flink de schurft aan gekregen. Als ik op bed lig en een filmpje wil kijken zie ik het niet eens ><.
Daarom wou ik nu een 20 inch BW kopen om daar verandering in te brengen.
Vele reviews zeggen dat er weinig tot minimale ghosting en backlight leakage is hopelijk kunnen jullie dit bevestigen door middel van ervaringen.
Wel een puntje van een 20inch BW scherm , ik werd gewaarschuwd door een kameraad die zegt dat ik beter een 19 inch kan nemen omdat ik veel FPS games speel (Cod2 / CSS).
Hij zegt dat je jezelf moeilijk kunt concentreren op een 20inch scherm.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen het ultieme systeem samen te stellen!
Tijd voor een nieuwe PC!
Wat ik met het systeem wil gaan doen is veel Gamen, Films kijken, downloaden en Msn'en.
Games die ik veel speel en wss ga spelen zijn natuurlijk Css, CoD2 en CnC3 maar Crysis en andere next-gen spellen wil ik natuurlijk ook niet missen.
Ik heb verder nog geen tot weinig ervaring met overclocken wel ben ik me er in aan het verdiepen.
Daarom stem ik mijn pc af op het overclocken van de CPU en wss Videokaart ( indien mogelijk).
Koeling is daarom natuurlijk ook aardig belangrijk.
Nu even mijn lijstje hoe ik het in gedachte had:
* Intel Core 2 duo E6600 € 210
De keuze was niet heel moeilijk om dit beestje te selecteren omdat hij nu een flinke 200 euro kost en goed overclockbaar is op een goed moederbord. Ik ben van plan om hem zo rond de 3.4 / 3.6 Ghz te laten lopen.
* Asus p5n32-e sli PLUS Moederbord € 169,20
De keuze op dit bord is vooral gevallen omdat hij een 1333 mhz Frontside bus ondersteund en ook met Quad cores overweg kan. Verder heeft het bord SLI wat voor mij minder interessant is maar het zij zo. Het bord heeft verder genoeg Sata en USB aansluitingen en de passieve koeling lijkt me ideaal.De PLUS versie heeft een combinatie van nForce chips die niet onderdoen voor een 680i chipset. En dit bord heeft 100 % solild caps wat wel weer een stukje betrouwbaarder is.
OCZ OCZ2T8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz € 147,38
Goed geheugen wat EPP ready is en volledig ondersteund word door de Asus p5n32-e SLI PLUS. bron (QVL van Asus)
*Ati HD2900 XT 512 DDR3 verwacht rond € 350
Deze kaart presteert waarschijnlijk wat beter als de Geforce 8800 GTS 640 MB.
En is tevens 10 tot 20 euro goedkoper.
Wel twijfel ik omdat ik een 680i nForce chipset gebruik , gaat dit goed werken met een ati kaart?
Crossfire kan dan niet maar dat vind ik toch niet rendabel.
* 2 x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB 73 x 2 = € 146,-
Goede schijven van horen zeggen zijn ze aardig stil.
Wil ze laten draaien in RAID 0 zodat het allemaal lekker vlot gaat.
* Seagate Barracuda 7200.10 500 GB € 110
Weer dezelfde schijf alleen ditmaal in een 500 GB versie om alle (gedownloade) Data op te zetten.
*Coolermaster Stacker STC-T01 Black € 150
Grote kast , degelijk en genoeg koelingsmogelijkheden.
Voeding kan ook onderin vind ik zeer interessant. Verder lekker ruim om in te ''werken'' en misschien later nog om waterkoeling te installeren.
*2 x samsung DVD 18x branders Sata 60
Lijken me mooie drives en ook van een goed merk.
Sata vind ik wel een groot voordeel i.v.m airflow.
* CPU koeling ben ik ook nog niet helemaal zeker van. 50
IK ga voor een Coolermaster GeminII. Omdat deze lekker overclocked een degelijke bevestiging heeft en ook lekker de componenten rondom het CPU socket van verse lucht voorziet.
Antec NeoHE 550 Watt 103
Floppy drive € 10
* Beeldscherm Samsung 206 BW € 268,56
Ik zit hier nu met een 17 inch CRT monitor en heb hier toch wel flink de schurft aan gekregen. Als ik op bed lig en een filmpje wil kijken zie ik het niet eens ><.
Daarom wou ik nu een 20 inch BW kopen om daar verandering in te brengen.
Vele reviews zeggen dat er weinig tot minimale ghosting en backlight leakage is hopelijk kunnen jullie dit bevestigen door middel van ervaringen.
Wel een puntje van een 20inch BW scherm , ik werd gewaarschuwd door een kameraad die zegt dat ik beter een 19 inch kan nemen omdat ik veel FPS games speel (Cod2 / CSS).
Hij zegt dat je jezelf moeilijk kunt concentreren op een 20inch scherm.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen het ultieme systeem samen te stellen!
[ Voor 11% gewijzigd door dreameater op 04-05-2007 14:35 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ