[XP/Vista] Script draaien na terugkeer uit slaapstand?

Pagina: 1
Acties:

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
In onze organisatie wordt de slaapstand nogal eens gebruikt als vervanging voor het normale uit- en aanzetten van de PC, aangezien de PC dan veel sneller weer gebruiksklaar is (immers alle applicaties van de gebruikers zijn dan weer 'opgestart').
Nu zijn wij op zoek naar een manier om een script te draaien nadat de betreffende PC uit de slaapstand is gekomen. In het bijzonder gaat het om het presenteren van een takenlijst dat door een aparte maatwerk-applicatie wordt gegenereerd (bij het opnieuw inloggen op de SBS 2003 server gaat dit al automatisch, maar bij het terugkeren uit de slaapstand is er in feite geen sprake van een nieuwe inlog).
In het verlengde hiervan: is het programma-technisch gezien mogelijk om te bepalen of een PC zojuist uit de slaapstand is gekomen?

Ik heb lang op Google en dit forum gezocht, maar ik kreeg vreemd genoeg vrijwel geen hits met betrekking tot dit onderwerp.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36
Je hebt het over xp/vista, maar welke bedoel je nou? Slaapstand in xp is namelijk sluimerstand in vista, en slaapstand in vista is stand-by in xp (snap je het nog :? :+).

Of om het even in het engels te houden, heb je het over 'hibernate' of 'stand by'?

Misschien kun je hier iets mee?

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 01-05-2007 11:57 ]

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
sewer schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:54:
Je hebt het over xp/vista, maar welke bedoel je nou? Slaapstand in xp is namelijk sluimerstand in vista, en slaapstand in vista is stand-by in xp (snap je het nog :? :+).

Of om het even in het engels te houden, heb je het over 'hibernate' of 'stand by'?

Misschien kun je hier iets mee?
Ik heb me niet gerealiseerd dat hier een verschil in was. Maar het gaat inderdaad specifiek om de Hibernate mode. Bedankt voor de link, ik zal er naar kijken!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

applicaties kunnen inderdaad de power status verandering gewoon uitvragen, Ik ken echter geen kant en klaar tool die dit doet.

meer hier:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa373223.aspx

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb er ooit eens een script voor gemaakt wat vanaf een andere PC liep om te ontdekken of een remote PC uit hibernate gekomen was.
dat maakte gebruik van de bovengenoemde Win32_PowerManagementEvent class.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Kan je niet simpel weg de Hibernate uitschakelen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
Bedankt voor de verwijzingen, ik heb nu voldoende informatie om dit probleem op te lossen!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
LuCarD schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:40:
Kan je niet simpel weg de Hibernate uitschakelen?
Stel dat een auto startproblemen heeft. Adviseer je als automonteur de klant dan ook om de auto maar niet meer te starten? ;)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Spotmatic schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Stel dat een auto startproblemen heeft. Adviseer je als automonteur de klant dan ook om de auto maar niet meer te starten? ;)
:D

Maar van een beheerkant is het toch wel een stuk beter. Aangezien je nu geen/minder controle hebt over wanneer patches en wijzigingen worden geinstalleerd. Veel patches worden pas actief na een herstart van de machine.

Nu moet je ook twee verschillende "logon" script bijhouden.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
eens met LuCarD - herstarten is belangrijk voor je machines.. je zou hibernate en standby zo veel mogelijk moeten vermijden imo

you had me at EHLO

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheNymf schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:52:
eens met LuCarD - herstarten is belangrijk voor je machines.. je zou hibernate en standby zo veel mogelijk moeten vermijden imo
Ehm.
Waarom?

Kun je daar wat verder over uitwijden dan enkel de stelling "reboot = goed"?
Ik ben heel benieuwd waarom ik van jou mijn laptop niet zou mogen laten hibernaten :)

Bij een domain member maakt het zelfs niet veel uit - mijn MCE hangt aan een 2003 AD maar blijft keurig z'n policies refreshen hoor?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
Dat is natuurlijk ook weer waar, maar van de beheerderskant gezien kan Windows nog wel verbeterd worden zodat opnieuw opstarten helemaal niet meer nodig is (wie weet nog dat oudere versies van Windows steeds opnieuw opgestart moest worden na het veranderen van de netwerkinstellingen? En dan maar wachten... Een crime!).

Pagina: 1