Waar vind ik drivers voor mijn 'oude' LCD scherm?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12
Omdat ik met enige regelmaat bezig ben met fotografie, wil ik mijn monitor eens goed calibreren... daar moet ik volgens mij de *.ICM file van de monitor fabrikant van hebben.

Helaas vind ik die niet, de website van Hitachi is zwaar bagger, en na een x-aantal zoekopdrachten met Google kwam ik alleen maar terecht op allerlei vergelijkingssites. Er was maar één website bij die de drivers aanbood, maar dat zou me daar €4,95 kosten.

Dat doen we dus maar even niet.
Er zat toendertijd wel 'n floppy bij, maar aangezien ik de monitor al sinds 2003 heb.....

Kan iemand mij misschien verder helpen? Het gaat om een Hitachi CML174SXWB (Dat SXWB Is volgens mij alleen de aanduiding dat het een zwart scherm betreft).

Mijn dank is groot!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De driver van een monitor bevat alleen maar gegevens over welke resoluties en welke refreshrates hij aankan. Niks over kleurprofielen, warmtes etc.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Nee maar het is wel zo dat dan de pc/videokaart weet wat voor monitor hij moet aansturen met wat voor kleuren profiel om zo netjes mogelijk "echtelijk" kleuren te weergeven. Zeker ook later met evt samenwerking met een printer.
Resolutie en refreshrate ok, maar daarna naast kan in een driver ook evt info over welk paneel, fabrieks versie en dergelijk instaan.