Asus WL300G als repeater

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:30

seninha

god's right foot

Topicstarter
Gister heb ik een Asus WL-300G Acces Point kunnen bemachtigen op de rommelmarkt voor € 7.50 8)
Nou is het zo dat wij vaak in de tuin zitten en de laptop dan mee gaat.
probleem is dat sinds ik mn nieuwe Siemens SX762 Wireless modem heb, de ontvangst daar belabberd is.
Nou had ik gezien dat de modem een repeater ondersteunt.

Nou is mn vraag kan ik deze Asus AP gebruiken om het signaal bereik te vergroten? (AP heeft aan de achtekant 1 UTP aansluiting , maar ben niet van plan deze te gebruiken)
en als tweede:
Ik zag dat de Asus alleen WEP ondersteunt , en de modem staat ingesteld op WPA 2.

Zal dit een probleem veroorzaken , of kan ik gewoon op de Asus de beveiliging uitzetten en gewoon door de Siemans laten regelen zoals het nu staat??

iRacing Profile Flickr

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je kunt WDS gebruiken, maar dan kun je inderdaad geen WPA of WPA2 meer gebruiken.

In dat geval zul je moeten kijken of je met virtuele interfaces de asus als client in kunt stellen en tegelijk als AP met WPA2...
Moet met alternatieve firmware lukken, weet alleen zo niet in hoeverre dat beschikbaar is.

edit:

OpenWRT kan erop, daarmee is het mogelijk als de hardware het ondersteunt.

[ Voor 23% gewijzigd door Romke op 01-05-2007 12:36 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Deze firmware is wat je wil (GPL ftw :Y)). Ik heb OpenWRT nog niet geprobeerd maar draai zelf de firmware van Oleg op m'n Asus WL-500G Deluxe (en ik ben dr heel tevreden over). Retestabiel gewoon.

Ik weet alleen niet of ie WPA ondersteunt. Voor hetzelfde geld is het hardware-gelimiteerd en dan heb je een probleem :). WEP & WPA kan je niet mixen voor zover ik weet.

Edit: net effe gecheckt op hun homepage, de WL-300G zou WPA moeten ondersteunen met de Oleg firmware ;). Guess you're a lucky boy :P.

[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 01-05-2007 12:42 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:30

seninha

god's right foot

Topicstarter
Kijk dat is goed nieuws. _/-\o_

Neem aan dat ik dus gewoon de zelfde wachtwoord in de Asus moet invoeren als in de Siemens??

En , weet iemand ook HOE ik de Asus moet instellen zodat deze het signaal wat hij ontvangt van de Siemens goed doorgeeft zodat ik rustig kan internetten in de tuin :?

iRacing Profile Flickr

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
seninha schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:26:
Kijk dat is goed nieuws. _/-\o_

Neem aan dat ik dus gewoon de zelfde wachtwoord in de Asus moet invoeren als in de Siemens??

En , weet iemand ook HOE ik de Asus moet instellen zodat deze het signaal wat hij ontvangt van de Siemens goed doorgeeft zodat ik rustig kan internetten in de tuin :?
WDS configureren. In de standaard FW van asus moet je wireless mode dan op HYBRID zetten en het wireless MAC toevoegen van je huidige AP. Op dat AP moet je dan het mac toevoegen van de Asus. Verder aan beide kanten dezelfde encrtyptie gebruiken, en, voor het gemak, beide devices in dezelfde IP range configureren.

Zoals al opgemerkt ben je beperkt tot WEP icm WDS (en zeker tussen div merken)