[samsung] Speelt te snel af muziek en DVD's af

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Een aantal dagen geleden heb ik in een Compaq Despro met Intel Celleron een CD/DVD-rom speler van het merk Samsung ingebouwd.
Nu is het echter zo dat dit ding gewoon te snel DVD's en muziek afspeelt...
Op de PC draait Windows 2000.
Nadat ik merkte dat eht te snel liep heb ik SP 4 maar geinstalleerd, maar dit biedt geen oplossing, het gaat nog wat sneller 8)7?
Als ik Power DVD opstart om en film te bekijken, gaat de DVD ook te snel afgespeeld worden (voordeel: Brein/BAF copyrightmeuk is snel voorbij :+ ).

Toch vind ik dit een vaag probleem. Zou Windows 2k er soms geen (goede) ondersteuning voor de DVD hebben soms?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Spint de DVD in de speler ook absurd hard of is het alleen maar de PC die heel hard ze afspeelt.

In het laatste kun je misschien proberen om eens een andere speler te pakken voor DVD's bijvoorbeeld VLC ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Vaag, want bij afspelen van DVD of muziek draait de speler in die bewuste mode, waarvoor geldt dat deze altijd DVD-1 speed is of CD-1x speed.

BTW: Win2k heeft uitstekend support hoor. Videobewerking werd al vaker gedaan onder 2k dan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Hoe weet ik nou of ze te hard spinnen, dan? :?

En zowel in mediaPlayer met Muziek CD's als Power DVD met DVD's gaat het mis. En het is een PC die naar de buren gaat, dus ik wil hem zo standaard mogelijk hebben :)

[ Voor 64% gewijzigd door AW_Bos op 01-05-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Anoniem: 20084 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:49:
Vaag, want bij afspelen van DVD of muziek draait de speler in die bewuste mode, waarvoor geldt dat deze altijd DVD-1 speed is of CD-1x speed.

BTW: Win2k heeft uitstekend support hoor. Videobewerking werd al vaker gedaan onder 2k dan XP.
Videobeeld wordt vrijwel altijd gesynchroniseerd met het geluid en dus met de geluidskaart. Hoor je ook smurfen geluid uit de geluidskaart komen? Misschien iets met de drivers van de geluidskaart mis, of geluidskaart defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoe je moet weten of een drive te hard spinned is door te luisteren ;) Je hoort een extreem hard gezoem uit de DVD drive komen als je iets afspeelt

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Touchdomex schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:00:
Hoe je moet weten of een drive te hard spinned is door te luisteren ;) Je hoort een extreem hard gezoem uit de DVD drive komen als je iets afspeelt
Sjesus wat een advies.... Hoe moet de TS wat ie hoort nou vergelijken met een normaal DVD afspeel "geluid"...?

@ TS gebruik eens een ander stuk software om de dvd's mee af te spelen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dukey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:04:
[...]

Sjesus wat een advies.... Hoe moet de TS wat ie hoort nou vergelijken met een normaal DVD afspeel "geluid"...?

@ TS gebruik eens een ander stuk software om de dvd's mee af te spelen.
Dit is gewoon puur om te bekijken of de drive te snel draait zodat de DVD te snel word afgespeelt, of dat het ligt aan de codec die hij gebruikt om een DVD af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Touchdomex schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Dit is gewoon puur om te bekijken of de drive te snel draait zodat de DVD te snel word afgespeelt, of dat het ligt aan de codec die hij gebruikt om een DVD af te spelen.
De software bepaalt hoe snel de DVD moet draaien (even simpel gezegd) en niet de drive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is ook niet de software die bepaalt hoe snel die DVD draait.
De software gaat wel bepalen hoe snel de film wordt afgespeeld. Maar of de informatie van de DVD nu aan 16X of 1X wordt gelezen maakt niets uit.
Idem met AudioCD's: als de CD digitaal wordt afgespeeld maakt de leessnelheid niets uit.
Als de CD echter analoog wordt afgespeeld (via de audio kabel, niet via de IDE kabel) zal de drive automatisch aan 1X draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Twister336 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:05:
Het is ook niet de software die bepaalt hoe snel die DVD draait.
De software gaat wel bepalen hoe snel de film wordt afgespeeld. Maar of de informatie van de DVD nu aan 16X of 1X wordt gelezen maakt niets uit.
Idem met AudioCD's: als de CD digitaal wordt afgespeeld maakt de leessnelheid niets uit.
Als de CD echter analoog wordt afgespeeld (via de audio kabel, niet via de IDE kabel) zal de drive automatisch aan 1X draaien.
We bedoelen hetzelfde, dit bedoelde ik namelijk met "even simpel gezegd". M'n eerste opmerking was ook dat de TS andere software moest proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Morgen ga ik verder kijken. Ik meen een optie DMA gevonden te hebben. Zou dat kunnen helpen? Of zou het zinloos zijn denken jullie?
Verder is dit ding gewoon met een IDE kabel aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Even een update...
Blijkt eerder aan de sounddriver te liggen vermoedelijk... :?

Een leuk MP3'tje op mijn USB-stick lijkt ook op een te strak gespannen duracell konijntje..
Dus.. Een de Cmedia '97 updaten.. :)

Update
Blauwe schermen enzo bij die driver. Standard driver ook.
Ik gok erop dat OnBoard ding defect is :(

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 06-05-2007 19:09 ]

Pagina: 1