Toon posts:

[2003] ntbackup blijft wachten op mount*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zit met een probleem op de server. De servers zijn uitgevallen door het defect raken van den UPS. Na dat de stroom uitgevallen was werkte de backup op 1 van de servers niets meer. De removable storage service blijft zich ook steeds stoppen nadat ik het start. Ik heb het apparaat al verwijderd uit device manager en uit de removeable storage verwijderd. Daarna opnieuw erop gezet. Dit heeft echter niet geholpen. Ook heb ik de removable storage database opnieuw aangemaakt. Dit heeft 2 dagen goed gelopen maar nu ben ik weer terug bij af. Als ik in de event viewer kijk zie ik dat de backup wel start aan C: en deze successvol afrond en vervolgens ook start aan D: ( zijn maar 2 partities aanwezig op deze server ). Als ik vervolgens ga kijken bij de removable storage work queue dan zie ik dat NTbackup aan het wachten is op een mount ( de tape drive heeft de tape er ook uitgegooid, tijdens de backup denk ik ). Er staat verder ook niets vermeld in de logs van NTBackup ( zijn namelijk compleet blanco ).

Is iemand hier toevallig bekend met het probleem en heeft dit ook meegemaakt, en hoe los ik dit dan op ?

Vriendelijk bedankt.

Gr

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat staat er precies in je ntbackup logfile? :)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
elevator schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:17:
Wat staat er precies in je ntbackup logfile? :)
Psst:
Er staat verder ook niets vermeld in de logs van NTBackup ( zijn namelijk compleet blanco ).
;)

Ontopic:

Als je handmatig een backup start wat gebeurt er dan?

[ Voor 11% gewijzigd door urk_forever op 01-05-2007 09:21 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet ie hetzelfde als de scheduled backup. Dus in de eventviewer is te zien dat NTbackup begint met c, deze afrond, vervolgens naar D gaat en verder geen vermeldingen. NTBackup gooit vervolgens de tape eruit en vraagt vervolgens om een mount. Grootte van de C: bedraagt momenteel 10gb en de D: 264gb. We maken gebruik van een HP LTO Ultrium 1 ( Storageworks 210 ) met tapes van 200Gb ( 2:1 ). Mischien kunnen te tapes het gewoon niet aan ?

Alvast bedankt!

Gr

• urk_forever
Ik bedoelde eigenlijk, als je het backup programma start en handmatig iets laat backuppen, gaat het dan wel goed of vraagt hij ergens om of iets anders?

Hail to the king baby!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je scheduled job zou corrupt kunnen zijn.

Probeer eens gewoon los wat te backuppen, operator assisted ipv scheduled zeg maar ;)

Zie ook Urk_Forever's suggestie

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Backup is nu aant lopen dus ik laat het zo spoedig mogelijk weten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost :D Bedankt voor jullie replies !

Bleek dat de backup te groot was voor de tape.

Gr

• urk_forever
Volgens mij moet NTBackup ook wel kunnen spannen naar meerdere tapes, dus dat zou je ook kunnen toevoegen aan je script.

Hail to the king baby!

Pagina: 1