3.5 inch hdd op een 2.5 inch controller

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

• bmw4love
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Hallo, is het mogelijk om een 3.5 inch harddisk aan te sluiten op een 2.5 inch controller via een controller?

Ik heb wel gezien dat er converters zijn om een 2.5 inch hdd op een 3.5 inch controller te plaatsen maar niet andersom. Ik wil de 3.5 inch hdd dan ook extern voeden. Is hier wat voor te vinden en waar?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

lier

MikroTik nerd

Even uit interesse:

Kan je aangeven hoe je deze converter wil toepassen ?
Ik neem aan dat je een 3,5" disk niet in een laptop wil inbouwen en in een externe behuizing zal die ook niet passen...

Misschien een idee om zelf een kabel in elkaar te klussen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28
Is het niet makkelijker om die 3,5" HD in een behuizinkje te bouwen en em op USB aan te sluiten? Ik neem aan dat je wat data van een losse HD wilt uitlezen met een klapjap...

• bmw4love
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Het gaat om een Dreambox 600. Deze heeft een IDE voor een 2.5 inch harddisk aansluiting. Ik wil daaraan extern via de IDE aansluiting van de dreambox een 3.5 inch harddisk aansluiten, die zijn eigen voeding heeft.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:25

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ja is mogelijk aangezien het PATA signaal hetzelfde blijft. Je moet je alleen afvragen of de dreambox straks met de nieuwe ruimte iets kan. Kan namelijk zijn dat de software maar beperkt een schijf kan partioneren, formateren etc.

(Dukey heeft verder geen kennis van de hardwaresupport van een dreambox)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
Hmm, technisch kan het wel, maar een verloopkabeltje vinden kan nog weleens lastig worden.

Ik heb in een grijs verleden namelijk een Digital Multia systeem (P1-100MHz minipc) gehad en daar zat onboard een 44pins connector maar ik had er een 3,5" 40pins hd in zitten. Dat was toen een kwestie van een stuk flatcable met de 2 verschillende connectoren erop, maar volgens mij was dat al af-fabriek zo geknutseld.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-02 00:22
heb er hier nog 4 liggen van IBM, mail maar. ben overigens vanaf morgen wel een paar daagjes op vakantie 8)

Verwijderd

Dit kan als het goed is gewoon met een convertor voor 3,5 -> 2,5 aansluiting. IDE aansluitingen (iig de 3,5" versies) zijn aan beide kanten identiek.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dukey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:08:
Ja is mogelijk aangezien het PATA signaal hetzelfde blijft. Je moet je alleen afvragen of de dreambox straks met de nieuwe ruimte iets kan. Kan namelijk zijn dat de software maar beperkt een schijf kan partioneren, formateren etc.

(Dukey heeft verder geen kennis van de hardwaresupport van een dreambox)
Dreamboxen zijn gewoon linuxbakjes, dus dat gaat prima.

Overigens is het goed mogelijk om dmv een 3.5" -> 2,5" converter zo'n hdd eraan te hangen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je moet zorgen voor de stroom naar de hdd (gezien een 3.5" 12V nodig heeft). Dit heb ik al eens gedaan op een neoware thinclient die een 44 pins 2.5" hdd connector had en ik kon op die manier prima ubuntu booten.

Verwijderd

Hallo, ik heb een dreambos 800. Nu wil ik er een externe HDD aan koppelen. Ik heb de schijf met mijn computer geformateerd en kan hem ook gebruiken.
Maar als ik hem met eSATA kabel op de dreambox aansluit en wil opnemen krijg ik steeds het bericht "harddisk word niet herkent of moet geformateerdworden" Als ik he schijf wil formateren met de dreambox lukt dit ook niet.

Hoe krijg ik hem toch werkend? en wat doe ik fout? Wie kan mij helpen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:49

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Omdat dreamboxen linux bakjes zijn zou je de schijf eens kunnen proberen te formatteren naar ext3 / ext4 / reiserfs met voorkeur naar ext3 omdat bijna elke linux bak ext3 ondersteunt (zit standaard in de kernel).

www.maartendeboer.net

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Of juist alle partitie info eraf gooien. Dan is er altijd voldoende ruimte om een partitie aan te maken.
Even los van het feit of je HDD ondersteund word.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het schoppen van oude topics is alleen de bedoeling als je er iets zinnigs aan toe te voegen hebt. Een probleem dat los staat van dat in de topicstart is dat in elk geval niet, daarom gaat dit topic op slot.
Als je nog tegen problemen aanloopt met je dreambox kun je hiervoor het beste een topic openen in Mediaspelers en HTPC's
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.