Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server monitoring

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de zaak hebben wij en het strato datacenter een vps staan.
Aangezien hij nog wel eens offline gaat wil ik dat voorkomen.

Ik ken al verschillende diensten zoals webbuddy etc. Die moet je allemaal per maand betalen.
Nu weet ik ook dat je bij sommige preypaid/abbonomenten email2sms hebt. Maar als ik zoek vind ik van hetnet die stopt en van planet die niet werkt. Dus kom ik niet veel verder.

Mijn bedoeling is om een abbonoment/prepaid te halen en dan een gratis monitoring op te zoeken die er zat zijn en dan een speciaal mailadres en die laten doorsturen naar mijn phone.
Volgensmij moet dit met een vodafone abbonoment ook kunnen?

Wie kan mij helpen

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:12
Geen idee of het ook bij Vodafone kan, maar bij Orange kan het sowiezo wel. +31jetelefoonnummer@sms.orange.nl.

Als alternatief kan je even kijken bij http://www.clickatell.com/. Die kwam ik tegen via GFI Network Server Monitor (dit programma hebben wij namelijk in gebruik).

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

TeeDee

CQB 241

En gin.nl? Bestaat al heel lang en ik heb nooit te klagen.
Wat betreft externe tools kan ik je niet echt helpen, wij gebruiken AdvantNet ManageEngine (tot 20 devices gratis) intern en extern hetzelfde alleen draait dat bij mij en een collega thuis om te checken of de connectie nog aanwezig is. Zoniet, mailtje verzenden naar <jouw06nummer>@gin.nl.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
EbOoZ schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:58:
Geen idee of het ook bij Vodafone kan, maar bij Orange kan het sowiezo wel. +31jetelefoonnummer@sms.orange.nl.
Moet je dit aanvragen bij Orange?

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:12
Je kan het aanzetten met een bepaalde code richting 126.

Een overzicht van al die codes kan je vinden op www.orange.nl/mijnorange/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
EbOoZ schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:58:

Als alternatief kan je even kijken bij http://www.clickatell.com/. Die kwam ik tegen via GFI Network Server Monitor (dit programma hebben wij namelijk in gebruik).
Met Clickatell heb ik, door onbekende oorzaak, soms spontaan vertragingen. Zowel mijn foon (T-mobile) als mn broertje (Vodafone) ontvangen soms SMSjes direct, en soms oplopend tot na 3 uur!

Voor mn werk gebruik ik WhatsUp op een dedicated P3tje, icm een Siemens GSM modem (TC35i). Een klein zelfgeschreven programmatje parsed de events van WhatsUP (Down enz) naar een SMSje. Aangezien de modem via de seriele poort hangt, is ie niet afhankelijk van internet- en gateways. Het betreffende bedrijfsnetwerk wordt dus 24/7 gemonitored, en overige servers zolang de internetlink up blijft.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56
Om e-mail te kunnen ontvangen op je GSM moet je eerst een SMS-bericht met de inhoud EMAIL ON naar het verkorte nummer van je gsm netwerk sturen.
KPN: 969
Hi: 321
Vodafone: 125
T-Mobile: 888
Orange 126

Na een paar seconden ontvang je een bevestiging terug met daarin je ‘mobiele’ e-mail adres en een bevestiging dat de e-mail ontvangst op je GSM is geactiveerd.

Standaard ontvang je alleen de header en het subject ofwel de titel van het emailbericht als SMS bericht. Wil je ook de inhoud van de email ontvangen dan moet je onderstaande bericht versturen naar het verkorte nummer van je netwerk:

EMAIL BODY

Aantal limiteert het aantal SMS berichten. Een SMS bericht is immers maximaal 160 tekens lang.

Bijvoorbeeld voor Vodafone wil je de inhoud van de email in maximaal 5 SMS berichten ontvangen.

SMS dan:

EMAIL BODY 5 naar 125.

Vergeet niet dat elk SMS bericht je wel geld kost.

Uiteraard moet je je mail nog zo instellen dat de email doorgestuurd wordt naar je ‘mobiele’ emailadres

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Fijn, maar de gemiddelde telefoon kan ondertussen ook gewoon mail via POP3/IMAP ontvangen. Een 3 jaar oud topic kicken is dan ook nergens voor nodig. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.