Toon posts:

win xp inloggen zeer traag w2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi lezers,

Ik heb een probleem met het netwerk wat ik heb opgezet, ik heb diverse forums opgezocht om tot een oplossing te komen, maar ik vind niet mijn vraag en antwoord in een van die forums, hopenlijk kan een van jullie mij verder helpen.

Wij hebben hier meerdere win xp clients, met zwervende profielen, de ene machine komt heel snel in het inlogscherm terrecht maar er zijn ook machines die hier aanzienlijk over de 5 minuten heen over doen.
Ik kom het probleem soortgelijks wel tegen op andere fora, maar daar gaat men nog inloggen, in mijn geval moet ik dus wachten tot het ctrl-alt gedeelte om in te loggen, en hierna gaat alles snel.
Mijn vraag is eigenlijk, is dit gewoon hetzelfde probleem als in andere fora beschreven of gaat het om hier iets anders.
Het inloggen gaat dur wel snel, maar om tot het inlog schermpje te komen doet de machine er wel erg lang over :'(
Misschien zoek ik wel verkeerd, maar ik zou niet weten meer wat |:(

Verwijderd

Wat heb je zelf al gedaan dan?

Windows opnieuw al geinstalleerd?

Verwijderd

Wat meer informatie ?

Firewall instellingen?
Policy's recentelijk aangepast (hoe staat het met de policy's op de domain-controllers ou? , als die niet goed staan, heb je al een probleem.)

XP Pro regelt de firewall instellingen o.a. vanuit de policy's. Mogelijk is dit een invloed.

Ook kan er signing aanstaan, wat het (inladen) behoorlijk kan vertragen.

Updates recentelijk uitgevoerd ?
Defrangmentatie? Internet bestanden opschonen tijdens afsluiten doet ook al wonderen.

Niet echt duidelijke informatie, dus kan ik je geen duidelijk antwoord geven.
(Tip: kijk eens op de knowledge base van Microsoft, daar kom je al een heel eind mee.)
Toch verder zoeken

Suc6

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 04:46 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In ieder gaval heeft dit niets met Professional Networking & Server te maken.

Waarschijnlijk meer met je instellingen op NIC/Firewall/GPO te maken.

dus: Voorlopig move naar WOS :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

lier

MikroTik nerd

Post in ieder geval de ipconfig van een "snelle" en een "trage" pc. Zorg dat hierbij ook de DNS informatie getoond wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing