[SMCWBR14-G2] Internet valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Ik heb recent deze router gekocht omdat de oude het niet meer trekken kon maar tot nu toe heb ik alleen maar problemen met deze router.

Ik heb dit probleem op mijn wired netwerk, het internet valt om de zoveel seconden weg en komt dan weer terug. Ik heb de optie "allow computer to turn off this device to save power" uitgevingt, gekeken voor een firmware update (die er niet was voor mijn part nummer) en verschillende instellingen geprobeerd.

De breedband modem staat aangesloten op de router, die vervolgens op poort 1 naar de ingang van de switch gaat en vanaf daar word het netwerk verdeeld. De router staat op "Dynamic IP" connectie (omdat ik van chello nooit static IP informatie heb gekregen).

Na het instellen van de Dynamic IP moet je een mac-address invoeren. Hier heb ik ook alles geprobeerd maar alleen waneer ik "clone-address" doe, wat het effect heeft dat de MAC address van mijn NIC word ingevoerd, doet het internet het (constant wegvallend). Zou het helpen om de MAC address van de switch op te geven?

Heeft iemand hetzelfde gehad met deze router? Of is er iemand die mij verder kan helpen?