Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hiya,

Ik heb op mijn sda XP & Ubuntu Feisty geinstalleerd, ik ga niet ingaan op de schijfstructuur, dat is niet nodig.

Wat je moet weten is dit: ik draai op een ASUS M2N-e, met een harde schijf op SATA.
Als ik mijn native XP wil booten via VMWARE klapt die eruit bij de x-ste keer dat het balkje ervoorbij komt.

Ik heb 2 hardware profielen, en mijn SATA driver verwijdered in het virtuele ('ie gebruikt dus de standaard Windows XP driver).

Natuurlijk heb ik -als zijnde tweaker- zelf gezocht.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
  • Registeraanpassingen + toevoegen van de SCSI driver in system32/drivers
  • Aanpassen van de vmx files en dergelijke
  • Verder googelen op 0x0000007B+vmware+SATA, niets...
Iemand een geniale inval om mij verder te helpen? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, even een paar vragen:
- Wat is een sda? Ik neem aan dat je geen T-Mobile SDA bedoeld....
- Welke Vmware versie bedoel je? Workstation, Player, Server (incl. versienummer)....
- Wat versta je onder 'native Windows XP'?
- Is de installatie van Windows wel goed afgerond?
- Welke virtuele hardware heb je in Vmware opgegeven?

Prima bron voor Vmware vragen is trouwens het Vmware forum: http://www.vmware.com/community/index.jspa

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:57:
Hoi, even een paar vragen:
- Wat is een sda? Ik neem aan dat je geen T-Mobile SDA bedoeld....
- Welke Vmware versie bedoel je? Workstation, Player, Server (incl. versienummer)....
- Wat versta je onder 'native Windows XP'?
- Is de installatie van Windows wel goed afgerond?
- Welke virtuele hardware heb je in Vmware opgegeven?
sda = de harde schijf waarop mijn Ubuntu + XP zijn geinstalleerd.
Mijn Vmware is Vmware Server, laatste versie.
XP draait zo, als ik gewoon opstart via het bootmenu, perfect!
Virtuele Hardware: ik kan alleen maar kiezen tussen scsi controllers, en die geven allemaal het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een a8n-e met sata en werk perfect. Dat is nu het spijtige aan Windows dat je geen errors krijgt :s
Is the SATA (Serial ATA) drive supported in the VMware software?

Host Serial ATA drives cannot be used as RAW disks in a virtual machine in VMware Workstation and VMware GSX Server. Virtual disks, however, can be stored on the host's SATA drives with no problems.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegd ook nooit zoiets geprobeerd maar wellicht dat in een van deze threads de oplossing staat: http://www.vmware.com/com...al+vmware+xp+sata+problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar dat wat je wilt kan volgens mij nooit.

Je hebt Windows XP geinstalleerd op je PC (echte, niet-virtuele hardware dus), je hebt misschien drivers geinstalleerd of Windows heeft zelf drivers gekozen voor je hardware.

Nu wil je ineens met compleet andere hardware dezelfde Windows installatie starten. De virtuele hardware is namelijk heel wat anders dan je echte hardware. VMWare emuleerd namelijk 1 type/merk hardware, niet je eigen hardware.

Voorbeeld: In vmware heb je volgens mij altijd een AMDnet netwerkkaart, terwijl in je echte PC misschien wel een realtek, intel, of weet ik veel wat zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
En toch is het mogenlijk hoor, er zijn genoeg tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:49:
Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar dat wat je wilt kan volgens mij nooit.

Je hebt Windows XP geinstalleerd op je PC (echte, niet-virtuele hardware dus), je hebt misschien drivers geinstalleerd of Windows heeft zelf drivers gekozen voor je hardware.

Nu wil je ineens met compleet andere hardware dezelfde Windows installatie starten. De virtuele hardware is namelijk heel wat anders dan je echte hardware. VMWare emuleerd namelijk 1 type/merk hardware, niet je eigen hardware.

Voorbeeld: In vmware heb je volgens mij altijd een AMDnet netwerkkaart, terwijl in je echte PC misschien wel een realtek, intel, of weet ik veel wat zit
Idd, vlgs mij kan dit gewoon niet. In je "virtuele machine" heb je een ander moederbord, andere netwerkkaart, andere videokaart, andere ALLES.

Dat kan Windows gewoon niet aan.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
DexterBelgium schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:55:
[...]

Idd, vlgs mij kan dit gewoon niet. In je "virtuele machine" heb je een ander moederbord, andere netwerkkaart, andere videokaart, andere ALLES.

Dat kan Windows gewoon niet aan.
Daarom heb je toch hardware profielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit gaat om de beperking in windows dat het zich nogal vastlegt op de aanwezige hardware, zodat zonder zonder meer booten met andere hardware niet kan. Dat heeft weinig te maken met vmware, en helemaal niets met Non-Windows Operating Systems lijk me :)
Titlechange en verplaatst naar Windows Clients.
Pagina: 1