Wireless Bridge tussen Asus WL-500gP en Linksys WAG200g

Pagina: 1
Acties:

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Hallo!

Ik zit met een probleem, ik wil een wireless netwerkbrug aanleggen tussen mijn Linksys WAG200g(ADSL Modem+ router+wifi) en mijn Asus WL-500gP. Maar dit lukt niet, ik heb beiden goed ingesteld en de asus op bridge mode gezet, een functie die niet in de setup van de Linksys te vinden was. Nu is het probleem dat ze allebei dezelfde SSID uitzenden maar geen verbinding kunnen maken met elkaar. Heeft iemand hier ook ervaring mee if hoe moet ik dit oplossen.

De configuratie die ik dus voor elkaar wil krijgen is deze:

code:
1
2
3
4
5
6
/
          PC1
           ||
ADSL == Linksys == WIRELESS == ASUS
                                 ||
                                 PC2

Alvast bedankt voor een antwoord.

=)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DD-WRT in je asus gooien. ;)
En em op client bridge zetten, dan je WAN port bridgen met je WLAN interface, en die andere niet.
Dan gaat'ie de WLAN als WAN zien, en die routeren naar de LAN poorten.
En aangezien je de WAN poort en de WLAN poort gaat bridgen lijkt me dat daardoor het geheel direct doorgelaten wordt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Anti-XP schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:02:
DD-WRT in je asus gooien. ;)
En em op client bridge zetten, dan je WAN port bridgen met je WLAN interface, en die andere niet.
Dan gaat'ie de WLAN als WAN zien, en die routeren naar de LAN poorten.
En aangezien je de WAN poort en de WLAN poort gaat bridgen lijkt me dat daardoor het geheel direct doorgelaten wordt.
Gewoon client-bridge lijkt me genoeg, hij hoeft voor TS immers niet te routeren tussen WLAN en LAN.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Klopt, maar bij mn La Fonera was het noodzakelijk dat 'ie ergens naartoe kon routen, ook al was het maar /dev/null

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:19
Ze moeten wel beide in WDS mode gezet worden.
De asus in wds hybride stand en in accespoint mode
Zelfde SSID en WEP key hebben
En de mac adressen van de asus in de linksys en andersom.

[ Voor 16% gewijzigd door wsiev op 02-05-2007 09:15 ]