hallo, ik typ dit op een p3 bagger ding, en na sparen wil ik eindelijk een nieuwe pc( en word ook tijd). en ik zelf ben er niet super ver in thuis, maargoed, begin moet er wezen. . ik heb zelf een lijstje gemaakt en hij valt eigenlijk boven mn budget, maar ik kan maar niet kiezen wat verstandig is om in te boeten. ik wil mn pc zelf eigenlijk niet veel duurder maken dan 800 euro omdat ik binnenkort een 22" Wide scherm van mirai ga kopen. (5ms) ong. 249 euro. nu mijn doeleinden: ik wil vaak een goed potje kunnen gamen, hij moet voorlopig vooruit kunnen. ik wil ook redelijk wat taken tegelijk uit kunnen voeren. dus wat tekenen, en videobewerken en kunnen downloaden. (maar niet professioneel). hier mn lijstje:
C2D E6600 219,-
Gigabyte 965P-DS3 119,-
Seagate Barracuda 7200.10 1x 320 gb 75,-
XFX 8800 GTS/500 320mb 269,-
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 139,-
brander: SH-S182M 35
sonata 2 95,-
totaal: 951
wat ik voor nuttigs uit mn barrel kan halen is de floppydrive, dvd/cd speler (Samsung) en een Samsung 160GB sata HD muis en toetsen bord (als is dit niet goed)
geluidskaart, tv kaart, komen er later bij.
het kosten plaatje van dit lijstje komt op 951 euro wat minimaal 50 eigenlijk teveel is. zijn mijn eisen goed mogelijk met dit lijstje? of kan het ook met minder? zoniet dan moet ik nog maar even doorsparen, of wachten met scherm aanschaffen. ( ik heb nu 15" flatpanneltje van siemens geen idee wat de responsetijd is geen boekjes of doos bij).
Amd lijkt mij zowieso af te vallen, of iemand moet mij met een ontzettend goede reden van gedachte kunnen veranderen.
maar de processor vraag ik me af of het verstandig is om een goedkopere te nemen. en de kast vind ik erg mooi en aan gezien ik niet echt ga modden (misch. met ledjes) lijkt deze me erg geschikt.
en ik vraag me af of de voeding het makkelijk trekt.
heeft er iemand dus nog tips/suggesties om mn systeem goedkoper te maken zonder aan mn eisen in te hoeven boeten? ik hoor het graag .
* ik hoop dat ik eindelijk eens aan de normen voldoe, want het is me nog niet gelukt om zonder commentaar een topic te starten
C2D E6600 219,-
Gigabyte 965P-DS3 119,-
Seagate Barracuda 7200.10 1x 320 gb 75,-
XFX 8800 GTS/500 320mb 269,-
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 139,-
brander: SH-S182M 35
sonata 2 95,-
totaal: 951
wat ik voor nuttigs uit mn barrel kan halen is de floppydrive, dvd/cd speler (Samsung) en een Samsung 160GB sata HD muis en toetsen bord (als is dit niet goed)
geluidskaart, tv kaart, komen er later bij.
het kosten plaatje van dit lijstje komt op 951 euro wat minimaal 50 eigenlijk teveel is. zijn mijn eisen goed mogelijk met dit lijstje? of kan het ook met minder? zoniet dan moet ik nog maar even doorsparen, of wachten met scherm aanschaffen. ( ik heb nu 15" flatpanneltje van siemens geen idee wat de responsetijd is geen boekjes of doos bij).
Amd lijkt mij zowieso af te vallen, of iemand moet mij met een ontzettend goede reden van gedachte kunnen veranderen.
maar de processor vraag ik me af of het verstandig is om een goedkopere te nemen. en de kast vind ik erg mooi en aan gezien ik niet echt ga modden (misch. met ledjes) lijkt deze me erg geschikt.
en ik vraag me af of de voeding het makkelijk trekt.
heeft er iemand dus nog tips/suggesties om mn systeem goedkoper te maken zonder aan mn eisen in te hoeven boeten? ik hoor het graag .
* ik hoop dat ik eindelijk eens aan de normen voldoe, want het is me nog niet gelukt om zonder commentaar een topic te starten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 01:06 . Reden: de kast veranderd en nu ook de mobo ]