Toon posts:

Nieuwe game pc, onder 1000 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik typ dit op een p3 bagger ding, en na sparen wil ik eindelijk een nieuwe pc( en word ook tijd). en ik zelf ben er niet super ver in thuis, maargoed, begin moet er wezen. . ik heb zelf een lijstje gemaakt en hij valt eigenlijk boven mn budget, maar ik kan maar niet kiezen wat verstandig is om in te boeten. ik wil mn pc zelf eigenlijk niet veel duurder maken dan 800 euro omdat ik binnenkort een 22" Wide scherm van mirai ga kopen. (5ms) ong. 249 euro. nu mijn doeleinden: ik wil vaak een goed potje kunnen gamen, hij moet voorlopig vooruit kunnen. ik wil ook redelijk wat taken tegelijk uit kunnen voeren. dus wat tekenen, en videobewerken en kunnen downloaden. (maar niet professioneel). hier mn lijstje:

C2D E6600 219,-
Gigabyte 965P-DS3 119,-
Seagate Barracuda 7200.10 1x 320 gb 75,-
XFX 8800 GTS/500 320mb 269,-
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 139,-
brander: SH-S182M 35
sonata 2 95,-

totaal: 951
wat ik voor nuttigs uit mn barrel kan halen is de floppydrive, dvd/cd speler (Samsung) en een Samsung 160GB sata HD muis en toetsen bord (als is dit niet goed)
geluidskaart, tv kaart, komen er later bij.

het kosten plaatje van dit lijstje komt op 951 euro wat minimaal 50 eigenlijk teveel is. zijn mijn eisen goed mogelijk met dit lijstje? of kan het ook met minder? zoniet dan moet ik nog maar even doorsparen, of wachten met scherm aanschaffen. ( ik heb nu 15" flatpanneltje van siemens geen idee wat de responsetijd is geen boekjes of doos bij).

Amd lijkt mij zowieso af te vallen, of iemand moet mij met een ontzettend goede reden van gedachte kunnen veranderen.
maar de processor vraag ik me af of het verstandig is om een goedkopere te nemen. en de kast vind ik erg mooi en aan gezien ik niet echt ga modden (misch. met ledjes) lijkt deze me erg geschikt.
en ik vraag me af of de voeding het makkelijk trekt.

heeft er iemand dus nog tips/suggesties om mn systeem goedkoper te maken zonder aan mn eisen in te hoeven boeten? ik hoor het graag .

* ik hoop dat ik eindelijk eens aan de normen voldoe, want het is me nog niet gelukt om zonder commentaar een topic te starten |:( :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 01:06 . Reden: de kast veranderd en nu ook de mobo ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Processor zo laten als je niet kan/wilt overclocken
Moederbord Gigabyte 965P-DS3 -€40
Harddisk zo laten
Geen voeding, lees commentaar bij kast, en iGreen maakt veel lawaai
video kaart zo laten
Ram kan minder snel(als ik mhz) als je niet gaat overclocken -€20 (gokje)
Kast zou ik veranderen, niet echt een kast voor dat budget. Ik zou gaan voor een kast met voeding , zou je zo'n ~€70 besparen, iets meer of minder afhankelijk van de kast, bv een Sonata II.

Das al -€130 zonder performance loss ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ilya op 01-05-2007 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
De mobo die ik in het lijstje hebt te zijn, zou echt supergoed zijn als ik iedereen moet geloven. ik denk dat ik die 40 euro wel erin hou. dan dnek ik dat ik toch vooral met de kast en voeding moet verminderen in prijs. misch een mooie centurion? de sonata vind ik zelf niet echt mooi, ( maar ook niet lelijk.) hij is wel lekker stil. de voeding van de sonata is goed om er evt. nog extra harde schijf voor Raid, en een extra dvd drive in te doen?. zoja dan laat ik het mooie achterwege en ga ik voor de stilte. (ik vind modden niet echt belangrijk leek me wel leuk maar gaat ook weer tijd in zitten) ok Ilya, ik neem toch maar de sonata. ik verander m even.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 09:55
Waarom niet gewoon een Athlon 64 cpu er in? Die zijn op dit moment een stuk goedkoper. Presteren wel ietsje minder maar je kunt er nog steeds aardig op gamen vooral met die vga kaart.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-01 19:24

aex351

I am the one

Een Seasonic S/M12 5x0 Watt kopen of een vergelijkebare Antec. Die zijn het stilst. GTS veranderen voor een x1950. DS3 erin. E6420 als cpu. Synthe Ninja erop. Heb je een mooi gebalanceerd setje waar je eventueel nog veel kracht eruit kan persen door te gaan overklokken.

De behuizing is iets persoonlijks. En vergeet niet, een behuizing is altijd stil het zijn de componenten in de behuizing dat voor het geluid zorgen. Antec SOLO is overigens ook wel een mooie behuizing, heb ik ook. De Antec 900 vond ik niet zo mooi tot ik het in het echt tegen kwam. Ook prachtig hoor. Zag er toch wel iets kleiner uit dan ik gedacht had.

En dan als je nog geld over hebt een 226bw. past mooi bij de antec solo O-)

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 01-05-2007 00:55 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Het mobo dat je nu hebt is inderdaad 'goed' - maar het is gewoon te duur/overkill voor wat jij er mee wilt doen. Een Gigabyte DS3 is een enorm goede mobo, gaat langer mee dan de P5B-Deluxe en heeft verder alle belangrijke dingen wat de Deluxe ook heeft.

Goedkoper kan je systeem eigenlijk niet. Wat je kan doen is een E4300 kopen en deze d.m.v. een goede luchtkoeler als de Scythe Infinity (38 euro) overclocken naar 3,2GHz+. Dan ben je iéts goedkoper uit, maar ik denk dat jij toch niet wilt overclocken...

Verder niet echt opmerkingen. Nogmaals, neem de Gigabyte DS3. Bespaart je meer dan 50 euro en je haalt er niet een slechter mobo mee in huis.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
:*) bedankt! nu zit ik idd nog met de processor. of ik moet een hele overstap maken naar amd, maar t lijkt nu wel dat intel helemaal gehypt word omdat ze zo goed zijn. maar van amd aanhangers hier in de buurt hoor ik dat amd stabieler is en zn taken beter kan verdelen. om meer applicaties te gelijk te draaien, wat ik soms perongeluk wel doe, want ben best een chaoot. wat zou je dan het best kunnen nemen, zoals ik in mn TS al zei dat ik meerdere applicaties draai, is het dan verstandig om in te boeten? of zal ik doorsparen. wat ik zowieso heel belangrijk vind, is dat de grafische kaart goed werkt met de processor, dat de een niet gaat lijden onder de ander.

ik wil best overwegen om te overklokken hoor, maar dat doe ik echt alleen pas als t nodig is. als ik echt merk dat ik m moet opstoken om weer bij te zijn.

maar ik ben al onwijs veel opgeschoten met jullie hulp bedankt alvast :*)

• Solarion
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2022
Als je niet gaat overclocken kan je echt veel beter ander geheugen nemen, bijvoorbeeld deze:

http://www.azerty.nl/prod...4747/kvr667d2n5k2-2g.html

Stukken goedkoper en je kan alsnog je E6600 naar 3GHz krijgen zou je dat uiteindelijk nog willen.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 08:26
je kan het best ddr2 pc5300 geheugen nemen. en icm daarmee een e4300.
scheelt je weer wat geld en hiermee kan je met de ds3 mobo makkelijk je e4300 naar 3ghz overklokken.
en dan zit je goed de rest zou ik zo laten.

voor 2gb pc5300 betaal je 75 euro ongeveer en voor de e4300 betaal je 110 euro ongeveer.
reken maar uit wat het verschil is met de door jouw gekozen processor en geheugen. en qua prestaties zul je er waarschijnlijk niets op inleveren. je zult eerder een veel snellere pc hebben.

edit: en dat overklokken zou ik gewoon lekker vanaf het begin doen, je merkt heus wel of de e4300 op 1.8 ghz of 3.2ghz loopt. dat scheelt gewoon heel veel in prestaties. en ja tegen de tijd dat je denkt nu meot ie overgeklokt worden. zitten wel al op 8core cpu''s en dan denk je ja heeft het nog wel nut? kan ik niet beter een nieuwe processor halen. dus gewoon vanaf het begin lekker op 3 of 3.2 laten lopen die handel. zolang het goed gekoeld is en niet teveel voltage op zit hou je er heel lang plezier van

[ Voor 33% gewijzigd door dangerpaki op 01-05-2007 08:16 ]

Verwijderd

Topicstarter

je zult eerder een veel snellere pc hebben.

ehhm dat lijkt mij sterk?

Verwijderd

Topicstarter
als ik het lijstje wat ik nu heb neem, kan alternate niet bij elkaar zetten. ik vind geen 8800GTS met de sonata, en met de 8800 GTS vind ik ook geen sonata. en dan heb ik voor de rest mn lijstje met E6600 en DS3 mobo? moet ik hier wat van aantrekken?
Pagina: 1