grote problemen met toetsenbord !

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Geachten,

ik heb zonet windows server 2003 geïnstalleerd. Hierbij heb ik een update van windows uitgevoerd. Daarna ben ik begonnen met het installeren van de drivers... Toetsenbord en muis werkt nu nog perfect. (trouwens via usb bluetooth/draadloos)
Ik installeer enkele drivers... windows vraagt om te heropstarten maar ik doe dat niet meteen, en installeer eerst nog wat drivers. Na het installeren van de moederbord-driver beslis ik om even herop te starten. (sommige drivers zijn nog niet geïnstalleerd zoals geluid, wlan,...)

Ik start de pc opnieuw op en krijg de keuze voor 2 besturingssystemen want ik heb nl windows server 2003 en windows xp home op m'n schijf staan.
Server start op en om in te loggen dien ik op ctrl+alt+del te klikken maar dit lukt niet : geen toetsenbord en geen muis.

Reset de pc, maar bij mijn keuze van besturingssysteem staat server 2003 als 1ste in het rijtje, ik kan hierbij niet kiezen voor 2de keuze nl windows xp !
Ik blijf dus in eindeloze lus en dus zonder toetsenbord en muis !

Ik zou opstarten in xp (waar WEL alle drivers goed geïnstalleerd zijn en ik werkend muis+toetsenbord heb) en partitie met server 2003 verwijderen en opnieuw server 2003 erop zetten en meteen ALLE drivers onder server 2003 erop smijten.... maar dit gaat dus niet want kan besturingssysteem niet kiezen at startup !!

Bij mijn inzien : groot probleem op mijn desktop !!

• jonaskellens
Kan trouwens mijn desktop niet uitzetten ook... hetzij door gewoon de stroom af snijden dat hij uitvalt... en hopen op geen schade aan harde schijf... :-(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je in de BIOS wel je tobo gebruiken?
Hoe is je tobo aangesloten (USB dus probeer PS/2 eens)
Hoe staat het met de batterijen van je tobo ;)
Heb je een ander tobo gebruikt.

Kortom je geeft een hoop belangrijke informatie niet. En voro toevoegingen aan de TS heb je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop, ipv elke keer je topic ophoog te schoppen.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2007 00:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Probeer eens een bedraad toetsenbord, dat werkt altijd.

• jonaskellens
Eerst en vooral : niet de bdoeling topic omhoog te schoppen...
Tscheelt hem amper 20sec...

Hoe moet ik volgens jou in de bios geraken als ik niet op 'del' kan drukken van m'n toetsenbord ?
Tobo is aangesloten, zoals reeds vermeld, via usb 2.0
--> zo'n draadloos bakje op usb-poort en dan signaal naar toetsenbord en muis.

Kzat even te denken aan een bootable cd erin steken zodat ik een partitie kan verwijderen ma dat gaat ook niet lukken... Kan niet op toets drukken wanneer em vraagt of ik wil opstarten vanaf cd/dvd...

• jonaskellens
Bedraad toetsenbord is plan B, en plan B heb ik niet liggen dus zou ik moeten gaan aanschaffen of bij vrienden moeten halen...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jonaskellens schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:04:
Eerst en vooral : niet de bdoeling topic omhoog te schoppen...
Tscheelt hem amper 20sec...

Hoe moet ik volgens jou in de bios geraken als ik niet op 'del' kan drukken van m'n toetsenbord ?
Tobo is aangesloten, zoals reeds vermeld, via usb 2.0
--> zo'n draadloos bakje op usb-poort en dan signaal naar toetsenbord en muis.

Kzat even te denken aan een bootable cd erin steken zodat ik een partitie kan verwijderen ma dat gaat ook niet lukken... Kan niet op toets drukken wanneer em vraagt of ik wil opstarten vanaf cd/dvd...
Zoals ik al noemde is er een edit-knop waarmee je je bericht kan editten, dan hoef je niet twee keer achter elkaar te posten.

Hoe je in de BIOS moet komen? Geen idee, hangt van je mobo af, maar wat ik ermee bedoel is of je tobo het alleen in Windows niet doet of ook tijdens de POST, maar hij doet het dus helemaal niet.
Dan is wat jij 'plan B' noemt de volgende stap, zeg maar gerust plan A, als dat niet lukt is plan E ongeveer een topic openen.
Er valt gewoon verder niet veel aan te doen. Je moet nu gewoon dingen testen en onderdelen uitsluiten, dat kunnen wij niet vanachter onze computertjes :)

Vraag desnoods je buurman oid (afhankelijk van de verhouding daarmee ;) ) of ie nog een PS/2 toetsenbord heeft liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2007 00:11 ]

• jonaskellens
Als laatste driver heb ik de driver voor het moederbord in windows server 2003 geïnstalleerd en daarna eens mijn pc heropstart. Ligt het dan aan het installeren van die mobo-driver ??

edit : jep de buren eens afschuimen... ma vannacht niet meer 8)

[ Voor 15% gewijzigd door jonaskellens op 01-05-2007 00:12 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jonaskellens schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:11:
Als laatste driver heb ik de driver voor het moederbord in windows server 2003 geïnstalleerd en daarna eens mijn pc heropstart. Ligt het dan aan het installeren van die mobo-driver ??
Drivers hebben alleen iets met Windows te maken, dus dan zou je bord het dus nog wel in de BIOS moeten doen.

• jonaskellens
Wat helpt het als ik mijn toetsenbord WEL in bios kan gebruiken ?
(is niet het geval hoor)

[ Voor 16% gewijzigd door jonaskellens op 01-05-2007 00:15 ]

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

Raphaelo

boeiend!!

jonaskellens schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:13:
Wat helpt het als ik mijn toetsenbord WEL in bios kan gebruiken ?
(is niet het geval hoor)
Dan weet je zeker dat het niet aan het toetsenbord zelf ligt, maar bijvoorbeeld aan verkeerde drivers.

originele signatures zijn top!

• jonaskellens
Wel, bedankt voor de hulp maar ik zal op zoek moeten gaan naar een PS/2 tobo...

Slaapwel.

Verwijderd

jonaskellens schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:52:
Kan trouwens mijn desktop niet uitzetten ook... hetzij door gewoon de stroom af snijden dat hij uitvalt... en hopen op geen schade aan harde schijf... :-(
Windows kun je altijd netjes afsluiten door 1 maal op de powerknop te drukken dit is hetzelfde als via het startmenu afsluiten. Eventueel 6 seconde inhouden om de PC geforceerd uit te zetten.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:17

sanzut

It's always christmas time

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:24:
[...]

Windows kun je altijd netjes afsluiten door 1 maal op de powerknop te drukken dit is hetzelfde als via het startmenu afsluiten. Eventueel 6 seconde inhouden om de PC geforceerd uit te zetten.
Dit is sterk afhankelijk van je configuratie, en mobo/voeding, hoe die hier mee omgaan. De meeste, wat oudere pc's sluiten bij 1 druk op de power knop direct af, en dan heb je zeker corrupte files.

Verwijderd

sanzut schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:34:
[...]

Dit is sterk afhankelijk van je configuratie, en mobo/voeding, hoe die hier mee omgaan. De meeste, wat oudere pc's sluiten bij 1 druk op de power knop direct af, en dan heb je zeker corrupte files.
Ja, dan heb je een groot verschil met de stekker er uittrekken :+

Volgens mij hebben we hebben het niet over PCs die zwaar antiek zijn. Meestal is de powerknop toch echt of 'afsluiten' of 'slaapstand'/'hibernate'. Ik kan geen enkele recente desktop machine bedenken die dat niet doet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"grote problemen met toetsenbord !" is een topic titel die natuurlijk helemaal niets over je topic titel zegt - ik zou die normaal even aanpassen, maar omdat ik in je topic ook nog eens alle vormen van eigen inzet mis, ga ik je topic sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.