Toon posts:

Nieuw notebook MAC adres clonen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een PC - linksys router(draadloos) - kabelmodem - internet verbinding thuis die prima werkt. Nu heb ik er een nieuw notebook bij. Deze krijg ik wel draadloos naar mijn router maar niet naar internet. Moet ik het MAC adres van de WLAN adapter van het notebook clonen om via de router toegang tot internet te krijgen?

Alvast dank,

Patric

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het lijkt me veel gemakkelijker om even je router in te duiken, je oude MAC te verwijderen, en je nieuwe erin stoppen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je geeft wel erg weinig informatie.

Wat voor laptop heb je?
Wat voor beveiliging gebruik je? (WEP, WPA, WPA2, MAC Filer, Geen?)
Wat voor besturingssysteem heeft je laptop?
Heeft je laptop een virusscanner en een firewall?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nueh je hebt een werkende internet verbinding, dus je hooeft niet te kutten met je mac om internet werked te krijgen (daar is het clonen goed voor)

Je kan wel een veiligheids instelling ergens hebben zitten natuurlijk (wellicht op mac gebaseert)

Iperf

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Mac klonen is een optie die _ik_ nooit zou gebruiken.

Mac adressen horen uniek te zijn.
Jouw probleem zit denk ik in je instellingen van je router.

En je kunt beter een goede wpa key gebruiken dan mac filtering.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is Acer aspire 9302, Vista, geen virusscan en geen firewall (moet nog, is net nieuw), security voor de gewone pc/router is wep key en mac filtering. Ik heb het mac adres van de netwerkkaart van het notebook al in de lijst van de router zitten. Ik krijg wel een goede verbinding tussen mijn notebook en mijn router, maar niet naar internet. Ik wil dus naast mijn huidige pc ook met het notebook via de router naar internet. Waar kan dit nog mis gaan? Het moet toch kunnen om een extra PC toe te voegen aan je (router) netwerk.

Patric

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 07:38:
Laptop is Acer aspire 9302, Vista, geen virusscan en geen firewall (moet nog, is net nieuw), security voor de gewone pc/router is wep key en mac filtering. Ik heb het mac adres van de netwerkkaart van het notebook al in de lijst van de router zitten. Ik krijg wel een goede verbinding tussen mijn notebook en mijn router, maar niet naar internet. Ik wil dus naast mijn huidige pc ook met het notebook via de router naar internet. Waar kan dit nog mis gaan? Het moet toch kunnen om een extra PC toe te voegen aan je (router) netwerk.

Patric
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt, als je een internetpagina opent vanaf de laptop?
Als ik je zo hoor, zou ik je IP-instellingen controleren, misschien zit daar wat mis?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:49:
Beste lezers,

Ik heb een PC - linksys router(draadloos) - kabelmodem - internet verbinding thuis die prima werkt. Nu heb ik er een nieuw notebook bij. Deze krijg ik wel draadloos naar mijn router maar niet naar internet. Moet ik het MAC adres van de WLAN adapter van het notebook clonen om via de router toegang tot internet te krijgen?

Alvast dank,

Patric
NOFI, maar dit is een typisch gevalletje, klok & klepel. :)

Een MAC adres klonen hoeft alleen maar als je een modem hebt wat maar slechts het MAC adres van je PC accepteerd en je wilt er een router tussen zetten.

Kijk inderdaad eerst maar eens in de IP instellingen van de nieuwe laptop. post maar eens de output van:
C:\>ipconfig /all

van zowel de PC als je laptop :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, zal ik vanavond eens proberen. Nog even een nabrander nu ik erover nadenk: het is wel dat ik de router zie en verbinding heb, maar ik heb geen toegang via 192.168.1.1 in mijn browser. Is dit ook een IP kwestei

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het kan idd dat je geen IP hebt.

Heb je je WEP key via een textfile overgezet naar je laptop?

Probeer die anders ook eerst eens in kladblok in te toetsen en dan te kopieren/plakken.
Kun je 'm nog eens nalezen op fouten.

En dan doet vista ook nog moeilijk met een windows firewall en locatiegeneuzel.
Staat dat allemaal goed?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Allen dank! Het werkt. IP was niet goed, was voor mij nog onbekend hoe dat ging met meerdere PC's op 1 router.

• NovemberSierra
  • Laatst online: 13-03 16:18
Kun je misschien ook vertellen hoe je het hebt opgelost ik zit namelijk met een precies soortgelijk probleem.

Speedtouch > Linksys draadloos router > laptop ACER Aspire 5633WLMi met Vista erop.

De laptop heeft een goed signaal van router maar geen verbinding met het internet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms heb ik echt iets van .. sjonge jonge jonge ... ik kom gewoon niet door de overdaad van informatie heen. dus maar even een standaard antwoordt

Zorg dat je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

Pagina: 1