Probleem met live.nl email

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-11 19:47
Hey,

Ik zit met een nogal raar probleem. Als een vriendin van mij iets naar mijn @live.nl account mailt, dan ontvang ik het meestal niet. Al stuurt ze het 10x het komt maar niet aan. Dat is nogal vervelend aangezien het meestal schoolzaken zijn.

Het gebeurt ook wel is dat ik een aanmeldings/bevestigingsmailtjes krijg van verschillendesite's. Daar staan dan in dat ik me heb aangemeld en dat terwijl ik dat niet heb gedaan. Ook krijf ik regelmatig mailtjes van mensen die ik niet ken.

Het is allemaal gericht aan 'Damir Rasic'. Mijn voornaam is wel Damir maar mijn achternaam is geen Rasic :P

Ik heb erover zitten denken wat er aan de hand kan zijn, maar ik geen flauw idee wat er mis is.
Heeft iemand misschien een verklaring hiervoor en wat kan ik doen?

Bij voorbaat dank,

Damir

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:59
Ik vermoed dat de mailtjes in je Spambox terechtkomen. Hoe streng heb je je anti-spam/ongewenste mail filter ingesteld? Ik denk dat dit er iets mee te maken heeft.

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:54
En waarschijnlijk lijkt jouw e-mail adres veel op het adres van de desbetreffende Damir Rasic, dit zou al verklaren waarom je de vreemde mailtjes krijgt.

Het niet aankomen van bepaalde mailtjes zal inderdaad hoogst waarschijnlijk liggen aan de spamfilters, kijk dus de spambox na, en vraag verschillende mensen eens een mailtje te sturen naar jouw, om te kijken wat wel, en wat niet aankomt.

Wat ook nog kan, maar mij erg onwaarschijnlijk lijkt, is dat je op een of andere manier bij het inloggen beland op de account van Damir Rasic, i.p.v. op jouw eigen account.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-11 19:47
Het ligt zeker naar aan de spamfilters aangezien ik voor de rest van iedereen mailtjes kan ontvangen.

Volgens mij was er iets mis gegaan toen ik mijn email aanmaakte. Misschien was die email nog beschikbaar gebleven nadat ik dus die @live.nl email had aangemaakt.

Zou het dus kunnen dat die Damir Rasic precies dezelfde email als mij heeft maar als hij dan inlogt en zijn wachwoord invoert dat hij dan om zijn account komt?

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:54
Het is bij mij bekend dat je bij het registreren van een @live.nl mail de checks kunt omzeilen, om zo elk willekeurig e-mail adres aan te maken (waarmee je dan in elk geval mee kon MSN'en). Of dit bij jouw ook het geval is geweest kan ik je niet met zekerheid zeggen, daarvoor zou je naar support moeten mailen (geen idee of die er is).

Specificaties | AndriesLouw.nl