Hallo mensen,
Ik heb een p5w dh deluxe met de volgende onderdelen die ik wil installeren.
2x Raptor 74Gb(150) op raid 0 in 2 partities van 50% (xp en vista)
2x7200rpm(300) schijven waar ik de naam zo even niet van weet.
------------Moederboard aansluitingen---------------
Sata1, Sata2, Sata3, Sata4. EZ_Backup1, EZ_Backup2
Mijn Raid0 met de raptors heb ik op Sata 1 en Sata 3. met intel raid drivers via de asus site (of MB CD). Dit op 1 en 3 omdat ik van alles al geprobeert had en dit werkten.
Nu heb ik dus nog 2 drives die ik in een raid 0 wil zetten. Je zou zeggen, de raptors raid 0 -> Sata 1 en 2 en die 7200rpm drives op raid 0 -> sata 3 en 4. Nu zit Sata 2 helemaal bij de achterkant van de pc (tussen de processor en de rug)
EZ Backup zijn anders van kleur en staan onder de 3 sata aansluitingen (sata 1 sata 3 en sata4)
De jumpers (voor EZ_Backup?) staan standaard op mirror [x] [ ] [x]
Ik heb ze in stripe gezet omdat ik stripe moet hebben. [x] [ ] [ ]
Nu heb ik al vanalles geprobeert maar ik snap het gewoon niet, in het boekje van het moederboard leggen ze het voor mij niet logisch uit. En diverse posts gekeken maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden.
Mijn vraag:
Moet ik nu voor de raptors raid 0 de aansluiting via Sata1 en 1xEZ_backup en de 2 raid met Sata3 of 4 en 1x EZ_Backup? En welke raid drivers zijn daar voor nodig want ik hoor iedereen over 3 verschillende raid drivers.
Is er iemand die mijn verhaal begrijpt?
Alvast enorm bedankt.
groetjes,
alex
Ik heb een p5w dh deluxe met de volgende onderdelen die ik wil installeren.
2x Raptor 74Gb(150) op raid 0 in 2 partities van 50% (xp en vista)
2x7200rpm(300) schijven waar ik de naam zo even niet van weet.
------------Moederboard aansluitingen---------------
Sata1, Sata2, Sata3, Sata4. EZ_Backup1, EZ_Backup2
Mijn Raid0 met de raptors heb ik op Sata 1 en Sata 3. met intel raid drivers via de asus site (of MB CD). Dit op 1 en 3 omdat ik van alles al geprobeert had en dit werkten.
EZ Backup zijn anders van kleur en staan onder de 3 sata aansluitingen (sata 1 sata 3 en sata4)
De jumpers (voor EZ_Backup?) staan standaard op mirror [x] [ ] [x]
Ik heb ze in stripe gezet omdat ik stripe moet hebben. [x] [ ] [ ]
Nu heb ik al vanalles geprobeert maar ik snap het gewoon niet, in het boekje van het moederboard leggen ze het voor mij niet logisch uit. En diverse posts gekeken maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden.
Mijn vraag:
Moet ik nu voor de raptors raid 0 de aansluiting via Sata1 en 1xEZ_backup en de 2 raid met Sata3 of 4 en 1x EZ_Backup? En welke raid drivers zijn daar voor nodig want ik hoor iedereen over 3 verschillende raid drivers.
Is er iemand die mijn verhaal begrijpt?
Alvast enorm bedankt.
groetjes,
alex