Toon posts:

Samsung SH-S183L stopt met branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze SATA brander heb ik sinds 2 dagen. Bij het branden van CDR (philips Moser Baer) kan het zo zijn dat ie ineens stopt . Het programma Nero geeft geen foutmelding. Het buffer nivo is op 97 .
Het lijkt erop dat er een buffer underrun optreedt , echter nogmaals Nero geeft het niet aan.. Je kunt de procedure gewoon aanhouden en bij het annuleren van de brandprocedure meldt nero dat als je hiervoor kiest je cd mogelijk onbruikbaar wordt. Je kunt overal aandenken maar ik weet niet meer hoe ik het moet verhelpen. Ik probeerde een printscreen te maken zodat ik jullie het Nero screen kon laten zien echter het hele systeem werd volledig instabiel en moest opnieuw worden opgestart.Overigens toen ik 2 dagen geleden deze nieuwe brander installeerde werden DVDRW ook niet herkend. Ook met cd had ie problemen. ik heb toen een oude windows image terug geplaatst en ook het programma Alcolhol verwijderd. Vervolgens een oudere versie Alcohol weer geinstaleerd en alles werd weer herkend. Nu begint het gedonder weer met het mislukken van cdr-s.
Asus 939 Opteron 175 1024 mb intern.

Iemand advies en tips ?
Gr Luud

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kabel vervangen?
Staat DMA aan?
Andere brander proberen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Dukey schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:14:
Kabel vervangen?
Staat DMA aan?
Andere brander proberen?
Hoi Dukey ,

DMA aan bij een SATA ?
Het lijkt erop dat NERO geen temp file kan schrijven

Graag adviezen,
Luud

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:43:
[...]

Hoi Dukey ,

DMA aan bij een SATA ?
Het lijkt erop dat NERO geen temp file kan schrijven

Graag adviezen,
Luud
Ja tuurlijk heeft Sata ook DMA...kijk maar in systeem beheer....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40
Toevallig een 939 bord met Nforce chipset? Zo ja, deinstalleer de IDE-drivers dan eens, deze kunnen een hoop gezeik geven

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij doet ie weer wat ie moet doen. Ik heb de Samsung van de SATA poort op het moederboard afgehaald en nu aangesloten op een los SATA pci kaartje. Tevens heb ik een 6 tal cdrs gebrand (gesimulleerd) . Hij heeft nu geen problemen gegeven .
Dus hoop ik dat het allemaal weer werkt.

Dank aan degene die mij van advies gediend hebben
gr Luud
Pagina: 1