hoe makkelijk NAT opzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
ik heb altijd een @#$@#$ hekel aan het instellen van die proxy gegevens in elk proggie, en icq werkt ook voor geen meter door een simpele proxy, dus wou ik eens gaan natten.
NAT32+ geprobeerd, maar dat kreeg ik dus niet aan de gang.
zelfde met winroute, wat het trouwens wel gewoon met proxy instellen deed. ik kom er niet uit! nergens staat een simpele duidelijke handlijding hoe je dat opzet.
soms staat er wel wat, maar dan probeer ik het zo in te vullen en dan werkt het dus weer niet.

misschien kan iemand mij in de juiste richting wijzen? of een kleine simpele handlijding inelkaar draaien?

ik heb een celly466@525 waar m'n isdn in hangt, die op win98se draait en heeft ip 192.168.0.6 (ivm. lanfesten)
en m'n athlon800 (zie specs hier beneden)
heeft ip 192.168.0.5

mijn dank is zeer groot.

Verwijderd

Ik heb ervaring met NAT32 en Sygate 4.

Bij nat32+ moet je je dialup adapter kiezen als primary en shared adapter. Je netwerkkaart wordt dan de secondary (niet geshared).

Bij sygate helpt het dat je op internet zit terwijl je het configureert, hij detecteert dan vanzelf de internet verbinding. Je moet dan vaak handmatig de netwerkkaart voor het sharen van je internet netwerk selecteren.

Verder hebben zowel sygate en nat32+ een dhcp server. Op de client pc's zullen dus de pc's gewoon werken als je ze instelt op "automatisch een ip adres verkrijgen" . Je server pc wordt dan als gateway ingesteld.

Ik raad je aan de manuals op www.nat32.com en www.sygate.com even goed door te lezen.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nergens staat een simpele duidelijke handlijding hoe je dat opzet.
a: handleiding schreif je toch echt anders :z

b: er is wel zeker een zeer goede handleiding te vinden, of de hele manual!

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
winroute is toch heel makkelijk.....? Gewoon installen, bij instellingen de kaart met de directe internet verbinding nat aanzetten, password veranderen. En als je op je client win98 heb staan doet ie het meteen. Als er win2000 op staat doet ie het soms wel meteen maar soms moet je na een tijdje je gateway enzo instellen.

Voor de config op de client met win98 hoef je nix te veranderen gewoon de standaard settings, het ip adres enzo allemaal automatisch laten configgen

zo ging het teminste bij mij.....:)

Verwijderd

ja, winroute roelt :)

hier heb ik ooit de manual geupped, en hier kan je het progje zelf vinden (neem de pro versie, heb je meer opties :))

suc6!

voor vragen icq maar ff...

Jasper

Verwijderd

En als je een serial nodig hebt... ICQ dan ff... ;)

Verwijderd

alles heel leuk en aardig, maar hoe krijg ik die software aan de praat met een vast ip ??? ik heb dus hetzelfde probleem als weareborg....
moet ik een dns instellen en een gateway en dergelijke ??

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
alles heel leuk en aardig, maar hoe krijg ik die software aan de praat met een vast ip ???
vier woorden: RTFM

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Pagina: 1