Kwaliteits verlies bij omzetting naar PDF

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:47
Ik ben volop bezig met mijn thesis om af te studeren als industrieel ingenieur.
Nu wil ik om problemen bij de drukker te vermijden mijn word document omzetten naar pdf.
Dit lukt zonder enig probleem door gebruik te maken van de adobe printer bij acrobat profesional.

Het probleem is het volgende.Voor de programmacode heb ik een apart opmaakprofiel gemaakt om zo automatisch een gestreeplijnde kader rond mijn code te krijgen. Als ik nu mijn hele document omzet naar pdf zijn bij de 2 vertikale wanden rond de code, de bovenste 2 cm niet hetzelfde als de rest van de kader. Ook merk ik dat er kwaliteitsverlies optreed over de gehele kader terwijl ik in figuren en al de rest van mijn docuement niet direct een kwaliteitsverlies opmerk

Het probleem kan voorgesteld worden alsvolgt ( ik teken alleen vertikale lijnen):
| blablablablabla |
| blablablablabla |
|| blablablablabla ||
|| blablablablabla ||
|| blablablablabla ||
|| blablablablabla ||
|| blablablablabla ||

veronder stel hierbij wel dat || een enkele lijn is. Ik wil hiermee het verschil in dikte voorstellen dat ik dus bij die 2 cm bovenaan verkrijg.

Iemand een idee of dit probleem op te lossen is of hoe ik de kwaliteit hoger kan instellen. Ik heb heir al op GoT gezocht maar niemand gevonden met hetzelfde probleem als ik.
Ik gebruik adobe acrobat 7.0 professional.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Probeer misschien eens een andere soort PDF printer zoals PrimoPDF ofzo, of Adobe Acrobat 8.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Zou je voordat je heel veel tijd en moeite steekt in het omzetten naar pdf niet gewoon de drukker kunnen benaderen met de vraag of hij het huidige bestands formaat zonder problemen kan afdrukken?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

MrDrako schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:43:
Zou je voordat je heel veel tijd en moeite steekt in het omzetten naar pdf niet gewoon de drukker kunnen benaderen met de vraag of hij het huidige bestands formaat zonder problemen kan afdrukken?
Als jij de drukker vraagt of ie Word docs kan printen zegt hij 'ja'
Het probleem ligt alleen bij opmaak profiellen, fonts, etc..
Je kunt eenword doc heel simpel tweaken zodat ie er op een ander systeem niet meer uit ziet..

PDF is veel beter om naar een drukker te sturen.

En probeer idd eens een andere PDF printer, met CutePDF heb ik zelf nog nooit problemen gehad :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• michielske
Ik ga zeker en vast PrimoPDF en CutePDF eens proberen.
In het verleden heb ik al problemen gehad met een word document bij een drukker en ik kan je verzekeren dat het niet prettig is om je layout naar de knoppen te zien gaan.
Misschiend dat het met de nieuwe officepakketen minder het geval is maar ik ga toch geen risico nemen. Ik zal beide printers is probere te testen en dan zal ik laten weten of het probleem zicht blijft voortdoen of niet.

• michielske
Ik heb beide printers getest en het probleem doet zich hier niet voor.
Kwaliteit van beide is ook beter dan de pdf printer die ik gebruikte.
Ik moet wel zeggen dat Cutepdf makkelijker werk als Primo maar bij de laatste zijn er meer instelmogelijkheden bij het afdrukken en is het document ook 3 mb kleiner dan Cutepdf

Het probleem is dus opgelost.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

3MB kleiner? damn.. misschien moet ik Primo ook maar eens sproberen dan :X
Maargoed, fijn dat het opgelost is :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• michielske
Ja, 3 mb kleiner.

Het document bij cute pdf was 12,8 mb
en datzelfde document bij primopfd was 9,49 mb

Terwijl de kwaliteit dezelfde is gebleven.
Pagina: 1