Toon posts:

Asrock P4I65GV doet niets meer (fans draaien wel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een keer een moederbord (Asrock P4I65GV) gekocht.
Nu zit ik met het volgende probleem:

Ik heb het moederbord gemonteerd in een pc kast en alles aangesloten maar ik krijg geen scherm niet via de ingebouwde videokaart en ook niet via een agp kaart.
Het kan wel zijn dat ik een jumper verkeerd heb gezet of iets anders niet gezien heb.
Ik hoor de harde schijven draaien als ik de power aan zet en de fans draaien ook maar voor de rest doet de pc niets. (ik heb wel getest of hij piept als ik het ram eruit haalde en dat deed ie :P )
Weet iemand misschien een oplossing voor mij ?? _/-\o_

Voor gegevens over het mobo is hier de volgende link:
http://www.asrock.com/mb/...w.asp?Model=P4i65GV&s=478

Hier zijn ook wat specificaties:

Intel Celeron 1,7 GHz s478
256 mb pc2100u nanya
aopen voeding +/- 250 watt
maxtor 80 GB hdd
aopen HX 45

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Maakt je mobo toch geen contact met je case?

Haal je geheugen is eruit, geeft ie dan WEL post beeps?

Herhaal wat ik hierboven zei, maar dan met de videokaart

Weet je zeker dat je voeding goed is?

Controlleer of alle stekkers goed en stevig vast zitten

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afstandhouders in de case.
En ja hij geeft wel beeps.
Maar ik heb wel mijn twijfels over de voeding want hij was (is) een voeding voor een
pentium 3 500 mhz.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 07:58
Dan betwijfel ik of jou voeding een P4 aansluiting voor de CPU heb. Regel es een andere voeding (nieuwere etc) en daar gaat het wel mee werken lijkt me. CPU krijgt gewoon geen stroom gok ik...

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 20:05

Dani86

AeroGeek

Check of je voeding een aparte 4pins connector heeft, die moet namelijk op je moederbord, anders krijgt je CPU geen stroom, en dan doet ie idd niets. Is het moederbord nieuw gekocht? Misschien is de bios corrupted.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Topicstarter
het moederbord heeft een vierpinsconnector en daar heb ik het ook ingedaan.
Ik heb dit moederbord gekocht op een pc beurs omdat het andere moederbord de geest had gegeven.
Ik heb de bios al een paar keer gereset maar het helpt niks.
Misschien is de voeding niet sterk genoeg... (de voeding is uit eind '99 en zat in een slot 1 p3 systeem, maar heeft wel alle benodigde stekkers).
Er staat ook niet duidelijk wat voor voeding het mobo nodig heeft op de asrock site.
Als een moederbord als er bijv. geen ram in zit beeps geeft is toch een goed signaal want dan zal die wel niet dood zijn :P

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 20:05

Dani86

AeroGeek

Hoeveel Watt is de voeding, en is het een std ATX voeding? als dat goed is, en de connectors zijn goed aangesloten, moet ie werken. Ik zo'n zelfde bordje ( P4i65G ) al een vrij lange tijd in gebruik, nooit problemen ermee.

[ Voor 4% gewijzigd door Dani86 op 30-04-2007 22:28 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de Aopen Site moet er een 300/350 Watt ATX voeding in zitten, maar ik heb ook effe gekeken op de site van aopen in '99 en daar staat dat er ook een 235 watt in kan zitten.
Ik zal het voor de zekerheid is met een andere voeding proberen.
Pagina: 1