FreezeXJ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 10:45:
Da's gewoon DDR, en dat mag je niet vergelijken met DDR2, waar het hier om gaat (het eerste gewone DDR met latency 5-5-5-x moet ik nog tegenkomen)... Overigens kun je je geheugen gewoon zetten op CL4 333Mhz, daarvoor is ie gemaakt, dus dat haalt ie. De oneven multiplier heb je en hou je, je kunt eventueel proberen om CL3 200Mhz te draaien, of CL4a5 400Mhz, als je er echt mee zit. Die laatste is buiten de officiële specs, dus dan ben je opeens aan het overklokken

Speel eens met je waarden, en probeer rustig uit wat je het beste resultaat oplevert.
(over dat gat tussen 64 en 128, staat je geheugen wel echt in dual channel? Ik zou verwachten dat dit betekent dat ie daar opeens moet overschakelen, en dus een stuk trager wordt. Gewoon een gok, wellicht kan iemand met meer RAM-verstand er een beter antwoord op geven)
Waarom niet? [No flame intended] Geheugen is toch geheugen en misschien doe ik wel dezelfde dingen als dat jij doet met DDR2. Ik wil hiermee alleen aanduiden dat zelfs oud DDR266 niet traag hoeft te zijn
In WEI haal ik wel 2/10 punt meer ten opzichte van DDR400-2.5-3-3-8-15-16. Een 4,6.
DDR 64-bit is single channel en heeft pagina's van 4 KB
DDR128-bits is dual channel met blokken van 8 KB
Windows kan gewoon overweg met 8KB pages. NT ziet het als 4 KB 128-bit, dus het ligt wat scheef, maar het moederbord bepaald uiteindelijk de verwerking dus is het inderdaad merkbaar sneller als single channel.
SuperPi doe ik bijna net zo vlug als zijn getweakte DDR2 geheugen en hij mat verschil in de timings. Ik evenaar zijn beste score met oud geheugen, maar zeer strakke timings en dual channel.
In Passmark's PerformanceTest zit het geheugen wel op 266 MHz te kijken en dat merk je, maar met timings troef ik alle vergelijkingsconfiguraties af zodat mijn score alsnog op een nette 300+ uitkomt.
Wat kletst hij nou? Nou, voor bijna alle games op de markt ben ik ver in het voordeel en met encoden heeft het vergelijkende systeem weer zijn voordeel. Zijn CPU is dubbel zo vlot als de mijne (Ik heb een 3800+ Venice). Echter scheeld het qua eindresultaat maar weinig op willekeurige gebieden. Mijn systeem scoort particieel dus ik kijk niet naar de eindscore, maar ik verlekker me hierop:
Met de piek in de large RAM acces ben ik in het voordeel met gamen. Textures moeten het echt hebben van deze score en dat merk ik in alle games die ik speel.
Ik probeer slechts te kijken hoe ik scoor ten opzichte van jullie DDR2. Ik ga niet patsen want ik win het echt niet, maar ik duid alleen aan dat ik jullie met oud geheugen wel kan evenaren.
http://imgplace.com/directory/dir2310/1178466375_5762.gif]
*Ik heb écht geen klagen met mijn 2 jaar oude beestje. Straks als de EAX1950pro erin zit wil ik wreed gaan benchen. De kaart die ik koop is standaart al overklokt
Conclusie: Mijn systeem is duidelijk getweakt op het spelen van games en niet om een wedstrijd encoden te winnen.
[
Voor 59% gewijzigd door
Verwijderd op 06-05-2007 18:53
]