Storing op analoge tv en vastlopend beeld digitaal

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik zit hier met een probleem waar ik niet uitkom om een oplossing te vinden. Ik heb digitale en analoge tv van casema (Utrecht). Sinds de frequenties veranderd zijn door casema is het beeld van de analoge tv heel veel slechter geworden op veel kanalen, en als het digitale kastje aan staat wordt het analoog nog slechter. Verder valt bij digitale tv het beeld vaak een aantal seconden weg, of zie je even een groot aantal artifacts of valt he tgeluid even weg.
Als je zapt met digitale tv zie je links onder een geel balkje, deze is meestal maar tot de helft en soms minder gevult (is dit de ontvangst?). De haperingen in de digitale tv waren al voor de frequentieveranderingen.
De apparatuur:
Samsung decoder (eerste versie, zilvere)
monster kabel van 1,5 meter van muur kast naar de decoder, via decoder doorgelust naar de tv met monster (voor analoog kijken en digitaal opnemen). Decoder is verder via scart verbonden met de tv dvd recorder en via de recorder een scart naar de tv.
De decoder is dus voor de duidelijkheid als eerste aangesloten op het kastje waar de kabel het huis binnen komt. Er is verder nog een video aangesloten waar de kabel ook heen gaat, maar die wordt vanaf de tv doorgelust, dus als daar het signaal slechter zou zijn lijkt me dat logischer dan dat het nu al op de tv zelf slecht is.
Waar moet ik het probleem zoeken?

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde Samsung decoder van Home en heb precies dezelfde problemen.
Wat redelijk goed helpt is regelmatig de decoder resetten door de netstekker er een tijdje uit te halen.
Momenteel heb ik de decoder op een slave-stopkontakt aangesloten, dus als de tv uitgeschakeld word (op standby) krijgt de decoder geen voeding meer.

Maar als iemand een betere oplossing weet lees ik het graag.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:19
Het is een tijd dat ik dit topic aangemaakt heb, echter heb ik nog steeds geen oplossing voor de problemen :'( Niemand die mij verder kan helpen?