Werken bij Mediamarkt als hulpkracht

Pagina: 1
Acties:
  • 25.114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo,

ik ga binnenkort aan de slag bij de Media Markt als hulpkracht (13-32 uur). Nu zie ik op internet dat ze meedoen aan de CAO Electrotechnische detailhandel.

(http://www.sdu.nl/staatscourant/cao/caopdf/10625.pdf).

Hierin staat dus beschreven dat er toeslagen zijn voor koopavonden en zaterdagmiddagen, alsmede de zondagen en feestdagen (maar dat is bij mijn huidige baan ook). Aangezien dit vrij hoge percentages zijn, ben ik mij nu af het vragen of deze ook voor mij gelden. Mijn uurloon blijft ongeveer hetzelfde als mijn huidige job, maar daar bestaan die toeslagen niet.

Alleen ben ik aan het twijfelen geraakt door een artikel in de CAO namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.prntscrn.net/img/m/m/display/mm_4.gif

Maar in principe heb ik geen onregelmatige werktijden, alleen koopavonden en zaterdagen (uitzonderingen natuurlijk vakantieperiode's).

Of vergeet ik iets?

Mijn spec's | Modelbouwforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

(jarig!)
Als ik me verveel zal ik die cao nog eens op mijn gemakkie voor je uitpluizen.

Voor zover ik echter altijd begrepen heb gelden die toeslagen meestal niet voor hulpkrachten, omdat die juist worden ingezet op tijden dat een "normale" werknemer niet kan/of al aan zijn uren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Die percentages zullen ook voor jou gelden. De clausule draait er om dat iemand die bijv. uren declareert (zeg, de webdeveloper) niet kan zeggen "Oh, maar ik heb mijn uren op zondag gewerkt, dus betaal eens even 100% extra". Jij hebt gewoon regelmatige werktijden en dus ook de bonustructuur.

[ Voor 3% gewijzigd door paknaald op 01-05-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Probleem is dat wanneer je wordt aangenomen voor een dag in de week werkt, die toeslag op die ene dag vervalt. Dan zijn die uren volgens de rechter niet meer inconvenient.

Overige dagen zou je een toeslag moeten vangen want anders discrimineert hij jou ten opzichte van andere werknemers. En net als paknaald interpreteer ik
door zijn functie
anders, dan moet het hier gaan om een functie waarbij de werknemer zelf de vrijheid heeft om zijn uren in te delen, itt een normale werknemers die op bepaalde uren aanwezig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Ik heb hetzelfde contract, je krijgt gewoon de toeslagen/bonussen die je gezien hebt. Extra op koopavonden en vanaf (ik d8 14:00u) op zaterdagen en op zondagen 100%. Afhankelijk van je schaal is het vrij goed verdienen voor 'n bijbaantje. En de 20% korting is ook altijd mooi meegenomen ^^

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 16:17
Ik heb bij 1 van de concurrenten van Mediamarkt gewerkt en daar kregen fulltimers en parttimers dezelfde toeslag voor het werken op zondagen / koopavonden.
De fulltimers kregen echter nog een extra toeslag voor de uren die ze bovenop de 38-urige werkweek werkten. Voor een koopzondag kwam dat dan totaal neer op 150 % toeslag, dus 250% uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

Dreamer

Foutje

Zaterdag na 14u en doordeweek S'avonds na 7 uur krijg je 33% erbij
zondag 100%

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik wil gaan kijken voor een baantje bij de Media Markt, maar verdient dat een beetje?
Minimumloon (die extra bonussen even buiten beschouwing gelaten) of toch een 'redelijk' bedrag ;)
Ik ben nu 18, verdien € 4,15 p/u bij de Albert Heijn.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Ik heb geen idee hoeveel je precies gaat verdienen, wat ik wel weet is dat je loon redelijk snel omhoog gaat. Als je iig goed je best doet en veel kan werken.

Ik begon 3/4 jaar geleden met 6euro nog iets en verdien nu 8 euro nog iets. (tussendoor wel jarig geweest)

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:27
Ìs het niet zo dat een CAO minimumeisen zijn? Werkgevers mogen het in voordeel van de werknemer aanpassen.

Pin me er niet op vast, dit lijkt me zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dreamer schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:18:
Ik begon 3/4 jaar geleden met 6euro nog iets en verdien nu 8 euro nog iets. (tussendoor wel jarig geweest)
Werkelijk? Jij bent jarig geweest de afgelopen 3 jaar?

Ik vind de stijging eigenlik niet opvallend; dat is heel normaal als je jong begint; alleen al door je leeftijdsstijging stijgt het wettelijk minimumloon per jaar flink.

* eamelink is gek 8)7

Sorrieeeeeeeeee & thanks ajhaverkamp hieronder :P

[ Voor 8% gewijzigd door eamelink op 04-05-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Oké, thnx :) En het werken verder bij de Media Markt is wel relaxt of niet?
Ik was van plan te solliciteren in Eindhoven, liefst iets met fotografie/video.
De belangrijkste reden voor mij om ergens anders te gaan kijken is vooral wat meer werk,
en daarnaast ook iets dat me interesseerd, vakkenvullen heb ik nu wel gezien - zegmaar - ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

eamelink schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:35:
[...]
Werkelijk? Jij bent jarig geweest de afgelopen 3 jaar?
3/4 = driekwart.......

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al die toeslagen voor winkelpersoneel gelden over het algemeen alleen als je een urencontract hebt, voor meer dan 12 uur...

Heb je een 0-urencontract (wat nog weleens voor wil komen) gelden deze niet...

Overigens; heb er gesolliciteerd, maar ben blij dat mijn huidige werkgever wat meer wou betalen... Kwam toen ineens ook in aanmerking voor een urencontract, en verdien nu ongeveer 30% meer dan ik bij de MM zou krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
MikeyMan schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:09:
Al die toeslagen voor winkelpersoneel gelden over het algemeen alleen als je een urencontract hebt, voor meer dan 12 uur...

Heb je een 0-urencontract (wat nog weleens voor wil komen) gelden deze niet...

Overigens; heb er gesolliciteerd, maar ben blij dat mijn huidige werkgever wat meer wou betalen... Kwam toen ineens ook in aanmerking voor een urencontract, en verdien nu ongeveer 30% meer dan ik bij de MM zou krijgen...
Heb een 13-32 contract :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 11:26
Verdienen doet het niet bijzonder veel vind ik, ook niet bijzonder weinig. Maar ik moet wel zeggen dat het ontzettend leuk is om er te werken. Ik heb in de weekenden een baan waar ik vele malen meer verdien maar geen vastigheid heb, ik werk bij de Mediamarkt om een soort van vast inkomen te hebben. Ik heb er een 3-12 contract.

Ze zijn ontzettend flexibel, leuke collega's en je krijgt regelmatig trainingen (ook als parttimer) waardoor je toch wel het idee wordt gegeven dat je niet zomaar het hulpje bent.

Iedere Mediamarkt is wel een onderneming opzich, dus of het bij iedere Mediamarkt hetzelfde is qua toeslagen etc. weet ik niet. Ze werken allemaal via het frenchise (als ik het zo goed schrijf) principe.

[ Voor 16% gewijzigd door lgeraeds op 08-05-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46945

Ik heb in totaal 5 jaar bij mediamarkt gewerkt (2,5 jaar in Rdam en 2,5 jaar in Leeuwarden) als part timer. Ik heb het altijd onwijs goed naar me zin gehad. Contact met collega's was altijd super, met de bobo's altijd een stuk minder (af en toe echt grenzend aan slavendrijven, maar dat had ik toen nog niet door). Er word van je verwacht dat je bv een hele straat met 70cm tv's bijvult als het pisdruk is en alle klanten wat willen kopen, ja daar doe je dan een uur over, en dan krijg je gezeik. Ik heb me altijd lekker op de achtergrond gehouden, nooit wat van gezegd totdat ik het echt een beetje zat was.

Ik vond het wel een hele leuke ervaring, gewoon met ze allen wat bikkelen om alles netjes te krijgen enzo... Loon was niet echt om over naar huis te schrijven, maar had het er zo goed naar me zin dat dat me niet heel veel uitmaakte. Als je je goed inzet krijg je ook meer verantwoording en dat maakt het ook heel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Anoniem: 46945 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:13:
Loon was niet echt om over naar huis te schrijven, maar had het er zo goed naar me zin dat dat me niet heel veel uitmaakte. Als je je goed inzet krijg je ook meer verantwoording en dat maakt het ook heel leuk
Maar die toeslagen uit de CAO lijken dus te kloppen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Thunde® schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:02:
[...]

Maar die toeslagen uit de CAO lijken dus te kloppen, of niet?
Ja die kloppen

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
DarkWingDuck schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:33:
Afhankelijk van je schaal is het vrij goed verdienen voor 'n bijbaantje. En de 20% korting is ook altijd mooi meegenomen ^^
20% korting op ál je MM aankopen?? :9~ Heb de sollicitatiebrief verstuurd, ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyclonist schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:07:
[...]

20% korting op ál je MM aankopen?? :9~ Heb de sollicitatiebrief verstuurd, ben benieuwd ;)
:Y

Zou mijn personeelsnummer nog werken? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb een jaar plus een paar maanden bij MM Eindhoven gewerkt, en ik kan je vertellen dat het mij absoluut niet beviel. Ik was fulltime medewerker, systeembeheerder/klantenservice-computer-geek.

Je bent voor Mediamarkt echt een nummer. Dat was tenminste het gevoel dat ik er kreeg. Ik ben door een klant aangevallen (fysiek), en de enige reactie die ik kreeg van de directie, was dat ik buiten mn pauzetijden in de kantine zat, en ze geen zin hadden in smoesjes.
Ze hebben het idee dat personeel iets is wat ze op elke straathoek kunnen weghalen, dus waarom zouden ze moeite doen om het personeel tevreden te houden, of zelfs maar rekening houden met het personeel.
In Eindhoven zag ik het personeel altijd sneller naar buiten gaan dan weer aangenomen worden.

Over het loon, tja, is het ooit "genoeg"? Je zit doorgaans iets boven het minimumloon, en de meeste vestigingsdirecteuren vinden dat ruim voldoende. Het liefst zag de directie in Eindhoven dat medewerkers voor niks werkten, en ze deden er ook alles aan om medewerkers zo lang mogelijk te laten werken (voor en na sluitingstijd), en dit af te doen als iets "wat je maar over moet hebben voor je bedrijf", ook al liep het voor sommigen op tot zo'n 10 uur per week.
Ik ben iig blij dat ik er weg ben, ben er 50% op vooruit gegaan qua loon. Dan heb ik het nog niet over de extra's, zoals meer vakantiedagen, telefoon/laptop vd zaak en noem het maar op.

Nog een tip voor je: Mocht je overuren gaan maken, neem ze dan op tijd op. Mediamarkt betaalt ze niet uit, en als je ze voor datum X in het nieuwe jaar niet hebt opgenomen, verdwijnen ze op een of andere manier.

Maar evengoed hoop ik dat je het er naar je zin hebt.

Oh, en over die kortingen:
Dat is inderdaad 20%, maar er zit een maximumbedrag aan. Ook krijg je die korting pas nadat je 2 maanden in dienst bent. Ik dacht dat je per jaar maximaal 475 euro aan korting krijgt. Het restantbedrag (mocht je iets over houden) wordt meegenomen naar het volgende jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 11-05-2007 23:08 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
omg 20%?
krijg je mooi ff 200 euro korting op je plasma tv !!

* maarud wil ook bij mediamarkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193978

Heey,

Wil er waarschijnlijk ook gaan werken. Maar wat krijg je met een 3-12 uren per week contract of 0 uren contract, weet niet wat ik als 16 jarige kan verwachten. Maar wat krijg je betaald. Minimum loon of zijn het niet zo van die vrekken als de meeste horeca bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als parttimer zit je aan minimumloon plus een paar centen, zodat je niet kan mopperen.
Als fulltimer ook, al is dat afhankelijk van je relevante opleidingen.

Toen ik bij MM wegging, werd mij overal een brutoloon van minimaal 50% extra geboden. Dus..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Werk er nu al een tijdje, bevalt prima als bijbaantje ;)

Je krijgt ongeveer het miniumloon maar wel bepaalde toeslagen voor de avonden en weekenden die je als part timer uiteraard draait, dus over het algemeen is het als bijbaan redelijk betaald.

Het betaald in ieder geval een stuk beter als mijn vorige bijbaan (bouwmarkt) en het is toch leuker werk (afhankelijk van welke afdeling je terecht komt en wat je zelf leuk vind ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 01:00

Sebastiaan

....

Ik heb er ook een jaartje gewerkt als hulpkracht (bij Media Markt Den Haag en tijdelijk Rijswijk voordat Den Haag open ging), maar personeelsbeleid is volgens mij niet hun sterkste punt, in dat jaar zijn erg veel mensen vertrokken en zoals sommigen hierboven al beschreven is verwacht de leiding dat je veel van te voren en na afloop blijft doorwerken om de vloer netjes te maken. Verder klinkt ook het verhaal van moeten vullen op de drukste periodes erg bekend, alleen bij mij waren het pc's en monitoren ipv tv's :) . Heb ook regelmatig gezeik gehad over dat ik klanten hielp terwijl ik eigenlijk moest vullen, ik heb me daarbij niet echt op de achtergrond gehouden dus echt lekker liep het niet tussen mijn op dat moment al 3e afdelingsleider. De eerste kreeg geen nieuw contract omdat hij niet goed bij de mediamarkt filosofie zou passen, de tweede werd ontslagen wegens diefstal, de derde was het prototype dienstklopper die braaf alle regeltjes van de directie overneemt en die ze dan blind overneemt.

Gelet op het bovenstaande en het feit dat ik maar 1 dag per week wilde werken (zaterdag of zondag) en de nieuwe afdelingsleider wilde iedere hulpkracht op elke koopavond, zaterdag en zondag inplannen ben ik er na een jaar mee gestopt. Terugkijkend was wel de beste beslissing aangezien ik bij mijn volgende bijbaan na 3 jaar part-timer nu na mijn afstuderen als full timer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 193978 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:19:

weet niet wat ik als 16 jarige kan verwachten.
Het is maar de vraag of de MM mensen van 16 aanneemt.
17/18 is bijvoorbeeld het minimum bij de V&D electric city.
Anoniem: 193978 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:19:
...vrekken als de meeste horeca bedrijven?
Uhm... ik ben 15 en verdien meer dan iemand van 18 bij de AH (zie hierboven).

[ Voor 18% gewijzigd door MuisM4t op 02-12-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
V&D Electric City bestaat alleen niet meer is nu Dixons Extra en die nemen vanaf 16 aan alleen verschilt per vesteging of de BL er zin in heeft (niet dat iemand van 17 opeens veel meer volwassen is) maar er zijn filialen die nemen juist zo jong mogelijk en andere juist weer express 20+ maar dat is niet bedrijfsfilosofie
(zit zelf in het concern van de Dexcom dus weet hoe het er aan toe gaat)

maar terug ontopic MM is redelijk trek je alleen niet teveel aan van de beulen die je laten zweten terwijl de winkel vol staat ze moeten daar maar is gaan snappen dat klanten geld brengen en die soms belangrijker zijn dan vak vullen tis geen supermarkt ook al geven ze wel die uitstraling
en het word betaalt de avond en weekenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
HADES2001 schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:45:
maar terug ontopic MM is redelijk trek je alleen niet teveel aan van de beulen die je laten zweten terwijl de winkel vol staat ze moeten daar maar is gaan snappen dat klanten geld brengen en die soms belangrijker zijn dan vak vullen tis geen supermarkt ook al geven ze wel die uitstraling
Jij bent waarschijnlijk tot nu toe maar bij 1 MM binnen geweest...
Service staat bij MM juist hoog in het vaandel, en MM scoort hier jaarlijks ook hoog voor in de diverse shopreviews en klantonderzoeken.

Anyway, bij mijn ex-MM (Ede) nemen ze ook mensen van 15-16 aan als part-timers, mits deze natuurlijk relevante ervaring in hun vakgebied hebben!
Voor full-timers wordt de voorkeur gelegd op 18+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Sebastiaan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:42:
Ik heb er ook een jaartje gewerkt als hulpkracht (bij Media Markt Den Haag en tijdelijk Rijswijk voordat Den Haag open ging), maar personeelsbeleid is volgens mij niet hun sterkste punt, in dat jaar zijn erg veel mensen vertrokken en zoals sommigen hierboven al beschreven is verwacht de leiding dat je veel van te voren en na afloop blijft doorwerken om de vloer netjes te maken. Verder klinkt ook het verhaal van moeten vullen op de drukste periodes erg bekend, alleen bij mij waren het pc's en monitoren ipv tv's :) . Heb ook regelmatig gezeik gehad over dat ik klanten hielp terwijl ik eigenlijk moest vullen, ik heb me daarbij niet echt op de achtergrond gehouden dus echt lekker liep het niet tussen mijn op dat moment al 3e afdelingsleider. De eerste kreeg geen nieuw contract omdat hij niet goed bij de mediamarkt filosofie zou passen, de tweede werd ontslagen wegens diefstal, de derde was het prototype dienstklopper die braaf alle regeltjes van de directie overneemt en die ze dan blind overneemt.

Gelet op het bovenstaande en het feit dat ik maar 1 dag per week wilde werken (zaterdag of zondag) en de nieuwe afdelingsleider wilde iedere hulpkracht op elke koopavond, zaterdag en zondag inplannen ben ik er na een jaar mee gestopt. Terugkijkend was wel de beste beslissing aangezien ik bij mijn volgende bijbaan na 3 jaar part-timer nu na mijn afstuderen als full timer werk.
Beide van deze verhalen onderschrijf ik niet!! Ik heb een jaar gewerkt bij MediaMarkt Rotterdam Centrum. Ik heb op de portable afdeling gestaan (naast computer onderdelen de meest bewerkelijke afdeling)

Mijn ervaring is dat het heel erg afhangt van de afdelingsleider die je hebt. Bij mijn eerste afdelingsleider werd er bijvoorbeeld alleen in de ochtend uren (tot 11u want dan beginnen de pauzes) en pas later in de middag weer. In de avonduren werden de retouren en het spiegelen van de winkel gedaan.

Mijn tweede, tevens laatste, afdelingsleider had het allemaal wat minder begrepen. Hij wilde graag dat we ook op zaterdag en zondag gingen vullen, terwijl de winkel dan al vanaf de ochtend vol is.

In beide gevallen hoefde je niet lang voor openingstijd aanwezig te zijn (5min) en na sluitingstijd moest je wacht totdat alle klanten de winkel hadden verlaten, als dat zo was mocht je weg (meestal 15min).

Je ziet dus wel dat het per vestiging gewoon verschilt en dat het aan je afdelingsleider ligt wat je werkzaamheden worden. Bij onze mediamarkt werden het liefst 18+ mensen aangenomen, maar de laatste tijd zijn ze flink aan het verjongen (daarom hebben ze mijn contract ook niet verlengd)

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 01:00

Sebastiaan

....

Dreamer schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:18:
[...]

[...]

Beide van deze verhalen onderschrijf ik niet!! Ik heb een jaar gewerkt bij MediaMarkt Rotterdam Centrum. Ik heb op de portable afdeling gestaan (naast computer onderdelen de meest bewerkelijke afdeling)

Mijn ervaring is dat het heel erg afhangt van de afdelingsleider die je hebt. Bij mijn eerste afdelingsleider werd er bijvoorbeeld alleen in de ochtend uren (tot 11u want dan beginnen de pauzes) en pas later in de middag weer. In de avonduren werden de retouren en het spiegelen van de winkel gedaan.

Mijn tweede, tevens laatste, afdelingsleider had het allemaal wat minder begrepen. Hij wilde graag dat we ook op zaterdag en zondag gingen vullen, terwijl de winkel dan al vanaf de ochtend vol is.

In beide gevallen hoefde je niet lang voor openingstijd aanwezig te zijn (5min) en na sluitingstijd moest je wacht totdat alle klanten de winkel hadden verlaten, als dat zo was mocht je weg (meestal 15min).

Je ziet dus wel dat het per vestiging gewoon verschilt en dat het aan je afdelingsleider ligt wat je werkzaamheden worden. Bij onze mediamarkt werden het liefst 18+ mensen aangenomen, maar de laatste tijd zijn ze flink aan het verjongen (daarom hebben ze mijn contract ook niet verlengd)
toon volledige bericht
tsja, als 20 minuten onbetaald per dag werken niet veel is volgens jou, het is tenslotte maar 7 uur per maand die je daar onbetaald staat op maandbasis als je fulltime werkt. Daarnaast zijn er in het weekend ook geen avonduren waarop je kon vullen/spiegelen dus dat gebeurde vlak voor/na sluitingstijd.

Daarnaast veel hangt inderdaad af van de afdelingsleider, bij de eerste ging alles een stuk relaxter, maar die filosofie paste volgens de directie niet bij MM, ik heb het idee dat ze het liefst afdelingleiders hebben zoals jouw tweede.
Pagina: 1