ISDN 2 lijnen (geen bund.) MI2, going deep

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
heb search.got al gebruikt maar daar betrof het alleen kanaal bundeling.
Dit stukje is denk ik voor de ISDN techno freaks, ps ik gebruik win98)

Ik wil dieper, het moet toch mogelijk zijn!. (wil dus weten of het technich mogelijk is, graag geen aantworden dat ik bij een provider moet zitten die bundeling onderstund, PUUR TECHNISCHE INTERESSE).als je twee netwerk kaarten naast elkaar kan laten draaien (DUS TWEE IP's) waarom dan geen twee ISDN adapters. (met modem is het mogelijk want er bestaat z'n prog die modem bundeling doet (vraagt gegevens over twee ip adressen op en verwerkt die in de browser, kan echt aleen file A over 1 lijn sturen en dus niet splitten maar omdat webpagina's etc uit meerdere bestanden bestaan is dit geen probleem)

ISDN= 2 lijnen en 4 draadjes, =nog 4 draaden vrij. dus ik inbellen eror nog wat okay, ik denk hmmm externe toegang adapt. toevoegen #2 + tcp/ip #2= ook krijg nu verbinding maar gooit hem er meeteen weer uit. Als ik een modem erbij zet dus 1 via isdn + 1 modem= krijg je dus wel twee verbindingen. (alleen gebruikt hij er nog maar 1 maar dan kan ik gewoon dat progje instellen). Ik ben op de hoogte dat ISDN in netwekr inst, een NDISwan protc. nodig heeft. ik dus proberen toe te voegen zegt hij dat er maar 1 mag zijn. Verder weet ik dat isdn alleen werkt met PPP, kan en de modem kan je dus dan op SLIP zetten zou dat wel werken (dus 1 op slip 1 op ppp). (ik kan eventuel met wat moeite aan nog een Teleskaartje komen, zou dir dan wel werken?????Wat doe ik fout?????

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Euh, ik weet niet precies wat je nu wilt, maar ik maak uit je verhaal op dat je dus 2x in wilt bellen met isdn. Dat is gewoon zonder probleem mogelijk, tenminste dus mijn ervaring (met een asuscom isdn kaart).
Op mn werk heb ik nl een i'net servertje neergezet met winroute. Verder zijn er bij externe toegang 2 verbindingen gemaakt, een met uunet en een met plex. Als iemand gewoon wilt internetten oid, belt winroute in met uunet, omdat die sneller is dan plex. Echter, alle email gaat nog wel via plex, dus zodra je email wilt verzenden of ontvangen, belt de server in met plex. Als je nou gaat internetten en dan ook nog email wilt ontvangen en/of versturen, belt de server gewoon in met plex en uunet tegelijk :) dus 2 verschillende verbindingen over een lijntje (dat moet je isdn kaart dus wel ondersteunen, en ik kan zo snel niet opmaken uit de tekst welke isdn kaart he gebruikt) Ik heb trouwens geen extra isdn kaart/ndiswan prot/tcp whatsoever hoeven te installen :)
Anyweej, het kan dus zonder problemen, mits je kaart het ondersteund.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Wat HermeS probeert te zeggen (ik zegt het in het kort) inbellen bij 2 verschillende providers die geen dual ISDN ondersteunen), hoe moet dat? En alleen voor onder Windows.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Als je met 2 verschillende ISDN-adapters wilt inbellen heb je een probleem, dan ga ik er van uit dat 1B+2D bedoelt (of was het ook al weer andersom 1D+2B). Als je dus een extra ISDN-adapter er bij zet krijg je dus 2B+4D, ISDN stuurt alle besturings info over het B kanaal, en de data van je connectie over de D kanalen. Wat je dus eigenlijk wilt is een 1B+4D ISDN verbinding. Dit is fysiek niet mogelijk omdat KPN alleen 1B+2D aanbiedt of 1B+32D. Dus ik denk dat het software matig opgelost moet worden (met dat progje wat ej zelf al had).

• HermeS
LONE GUNMAN: je kunt dus met 1 adapter 2 verbindingen tot stand brengen, ik heb z'n oud teles 16,3 kaartje maar is van topkwaliteit dus ik neem aan dat hij dat ondersteunt (hij krijgt ook heel ff 2 verbindingen en dan gooit hij de laatste ermeteen uit), dus kan ik concluderen dat er wat fout staat op in mijn netwerk instellingen en uiterraad heb ik dus ook 2 inbel verbindingen etc.
Lone wat staat er allemaal bij je netwerk geselekterd te beginnen met client voor MS net. en dan die heele lijst (hier heb ik dus ook geprobeerd om nog een ndis wan prot. toetevoegen maar dan zeght hij dat er maar 1 van mag zijn (zit ook 1 adapter in dus logisch).

Bartman, ik heb ISDN2 (dus 2 lijnen naar buiten)(dus niet ISDN30) uiterraad heb ik in DUN 1 ( inbelverbinding 1) hem op chanel 0 gezet (dus 1b)m in DUN 2 staat hij uiteraad op chanel 1 ( b2). En al zet ik dus er eentje bij, dan moet dat nog geen probleem zijn omdat ik nog steeds lijn 1b heb en lijn 2b, toch??. iemand die weet hij het moet staan of wat er mis kan zijn

ik probeer het dus zo tekrijgen als stropdas het zegt

Verwijderd

Ik zal er wel weer geen hol van snappen, maar bij TMF web, MyWeb kun je met dual ISDN inbellen! Dat is toch wat je wil, 2 lijnen gebruiken!

• HermeS
dat is het hem nu, ik werk sins kort bij een ISP die dat niet ondersteund, geen Dual inbellen wat ik opzich gewoon te achterlijk voor woorden vind, en dat is nu het probleem

[knip]wil dus weten of het technich mogelijk is, graag geen aantworden dat ik bij een provider moet zitten die bundeling onderstund[plak]
vandaar

• HermeS
geen ISDN freaks hier?????
asje asje blieft,
Pagina: 1