[DVB-T] Kleine en goedkope ontvanger gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voor mijn ouders ben ik opzoek naar een DVB-T ontvanger voor op de camping. De DVB-T ontvanger moet vooral klein zijn vanwege de beschikbare ruimte en zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het ontvangen van Free-To-Air (FTA) kanalen in Nederland en andere Europese landen. Een geïntegreerde Conax smartcard lezer voor Digitenne van KPN of een Common Interface (CI) slot om achteraf een Conax CAM toe te kunnen passen is dus geen vereiste, maar mag wel. Het maximaal uit te geven bedrag moet onder de 100 euro blijven.

Een andere oplossing waar ik ook in geïnteresseerd ben is een klein formaat LCD scherm (maximale grootte zo'n 19 inch) met geïntegreerde DVB-T ontvanger.

Voor alle duidelijkheid: Het is een vereiste dat de voorgestelde DVB-T ontvangers ook werken in het buitenland. Aan ontvangers die alleen te gebruiken zijn in combinatie met Digitenne van KPN heb ik dus niets. Wie kent dit soort ontvangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Om een voorbeeld te geven: De TechniSat DigitMod T1

Afbeeldingslocatie: http://www.technisat.de/images/produkte/produktbilder/234_160/1497.jpg

Afmetingen: 16 cm breed, 3.6 cm hoog en 10.8 cm diep. Alleen geschikt voor FTA ontvangst en voor zo'n 100 euro verkrijgbaar via webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Een andere mogelijkheid is de Strong SRT-50 DVB-T FTA SCART ontvanger:

Afbeeldingslocatie: http://www.schoonebeek-bas.nl/sat/images/dbimages/070802180057_b.jpg

Deze wordt rechtstreeks aangesloten op de SCART aansluiting van de TV. Geen idee of het kwalitatief ook iets is. Kent iemand deze? Het vervelende is dat ik van die Strong producten nog nooit de website van de fabrikant heb kunnen vinden voor support en/of firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Voorbeeld van een LCD TV met ingebouwde DVB-T ontvanger: De Oppo LT1505DT

Afbeeldingslocatie: http://www.oppo.nl/images/product5.png

Een 15 inch scherm. Bevat tevens een ingebouwde DVD speler waardoor dit scherm een beetje te duur wordt. Het lijkt me dat er ook iets grotere LCD schermen te vinden moeten zijn zonder DVD speler maar met DVB-T ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218571

Strong SRT-50 DVB-T FTA SCART ontvanger
Ik heb er zo een, op zich een prima apparaat, ware het niet dat ik sinds kort Nederland 1,2 en 3 er niet meer op kan ontvangen.
Wel twee Belgische zenders.
Ik woon in limburg.
Wat is er mis, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217205

nederland 1,2 en 3 zijn geen FTA meer joko :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 217205 op 09-05-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:02
De Nederlandse zenders zijn gewoon FTA, maar wat er aan de hand kan zijn is dat er zenders uitgezet zijn zoals Roermond en Eys.
Heerlen en Venlo en Maastricht zijn wel on air misschien even de antenne iets draaien tot er weer signaal is en overnieuw laten zoeken. :X
Pagina: 1