Ik wil een 2.5 inch harddisk mounten om voor een kennis te kijken of ik er nog data af krijg, eventueel met een speciaal datarecovery programma. Mijn eigen pc beschikt over alle moderne aansluitingen, maar ik vraag me af hoe ik dit het beste kan aanpakken....Mounten via IDE, SATA of USB,...??? Ik heb ook geen idee waar ik zo'n eventuele converter kan kopen ?
Je hebt verloopstekkertjes om een 2,5" schijf aan een gewone IDE kabel aan te sluiten.
Vervolgens kun je met een programma als GetDataBack de bestanden proberen te recoveren indien de bestandstabel is beschadigd of overschreven (bijv door een quick format)
Vervolgens kun je met een programma als GetDataBack de bestanden proberen te recoveren indien de bestandstabel is beschadigd of overschreven (bijv door een quick format)
Verwijderd
Dat ligt er maar net aan wat voor HDD het is. Is hij SATA, dan kun je hem zonder convertors aan een desktop hangen.
IDE gaat prima via een verloopstukje (bij een gemiddelde computerwinkel voor een paar euro te koop), en als je toevallig een USB case hebt liggen zou dat ook prima moeten kunnen.
IDE gaat prima via een verloopstukje (bij een gemiddelde computerwinkel voor een paar euro te koop), en als je toevallig een USB case hebt liggen zou dat ook prima moeten kunnen.