Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke is beter? Neonbalkje of Ledbalkje

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi sinds vandaag is mijn Ledbalkje kapot, het is een balkje met 4 blauwe leds erin voor op de scooter dus eigenlijk gewoon neon.

Maar nu is mijn vraag:

Wat heeft nou het mooiste licht?
Een balkje neon van de halfords:
Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/225846.jpg

of een ledbalkje van de halfords:
Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/225843.jpg

Alvast bedankt

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Behalve dat neon/ledjes op je scooter echt fout is ;) Zou ik zelf eerder de neon buisjes gebruiken, die geven een mooie egale gloed terwijl die led buisjes meer een strook licht projecteren.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Neon geeft het mooiste licht denk ik, maar neon gaat wel sneller stuk op je scoot (hoop gehobbel) dit zorgt ervoor dat de neon tube eerder stuk springt.
Bij leds heb je hier geen last van !

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet voor op een scooter maar voor op mijn kamer... maar ik wou met de scooter zeggen dat het 12v is. maar hoezit dat met evt. knipperen van led/neon. Want ik heb die balk oook aangesloten op mijn subwoofer en alsik een schakelaar omzet dan knippert hij mee op de maat, de led. Maar kan neon ook knipperen?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ligt eraan wat voor controller bij je neon zit. Bepaalde controllers reageren op geluid andere weer niet.
Even naar kijken voor dat je het koopt dus ;)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Die ik had reageert niet op geluid. maar die stond rechtstreeks aangesloten op de subwoofer dus bij een piek brand de neon.

Verwijderd

lekker gezond voor je buisje, als die dicht bij de sub zit :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:17:
lekker gezond voor je buisje, als die dicht bij de sub zit :p
Reageer je nou op mijn post? of op die van battler
Als je op mij reageert:
Het werkte allemaalgoed

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Jep nu kom je weer terug op het verhaal wat ik ophing, een SUB die maakt ook erge trillingen zet maar eens een leeg glas met een rietje erop je zult zien dat het rietje behoorlijk gaat dansen.
Dit zal dus ook met je Neon Tube gebeuren (die zit binnenin de plastic buitenhuls) gevolg is dat hij snel kapot zal gaan. LED is hier dus beter geschikt voor.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
maar de sub staat een heelstuk verder weg dan de neon/led.
het signaal komt gewoon via een draad.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

neon zal een mooier gespeid licht geven, maar leds hebben geen last van trillingen (die er in een scooter/auto genoeg zijn ;) ) en geven een mooiere (diepere) kleur. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik vind het een beetje een non-vraag. Door uit te zoeken wat de specs van beide typen balkjes zijn kan je geintjes als knipperen e.d. uitzoeken, en door in de winkel even te vragen of je ze aan mag sluiten of desnoods zelfs slechts op de verpakking te kijken kan je zien wat je in huis haalt. Verder kunnen wij onmogelijk weten hoe je kamer of smaak eruitziet en is het dus redelijk moeilijk om jouw keuzes voor je te maken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.