Externe HDD Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik heb een externe HDD van Lacie met een capaciteit van circa 180 GB, de standaard indeling van deze schijf is FAT32. Normaal is dat geen probleem, maar vandaag wou ik een back-up plaatsen op mijn externe HDD en FAT32 laat slechts 4GB toe, terwijl de back-up in kwestie circa 25GB was. Dus besloot ik om een partitie bij te maken en deze in te delen als NTFS. Ik heb dat tot twee keer geprobeert met Paragon Partition Manager 8.0. Met als gevolg dat Windows het apparaat niet herkende en de gegevens op de schijf "verloren" waren gegaan.

Via PPM heb ik deze gegevens "hersteld" en m'n Windows herkent nu wel het apparaat maar de beschrijving is van "SEAGATE ST3250820A USB DEVICE" naar "WDC WD2000BB-22GUC0 USB Device" veranderd. De eerste beschrijving kan iets verschillen, ik heb een gelijkaardige Lacie Externe HDD als referentie genomen. Ik vond echter het apparaat niet terug in verkenner, heb het stuurprogramma verwijderd, vervolgens opnieuw geïnstalleerd, daar lag het probleem dus niet.

Dan heb ik op PPM gekeken en ook een label toegekend, namelijk "E:", het oorspronkelijke label van de externe HDD. Via uitvoeren en via verkenner kan ik nu op mijn externe, op het eerste zicht is alles hersteld behalve de beschrijving, maar dan zie ik volgende beeld en sommige mappen kan ik al helemaal niet openen en krijg ik deze melding.

EDIT: na een schijfcontrole ben ik deze foutmeldingen kwijt, maar heb ik nu nog enkel files zonder extensie die veel minder ruimte innemen dan oorspronkelijk bedoeld. de naamgeving is min of meer behouden, maar m'n mappen zijn files geworden. ging terug naar PPM en kreeg te zien dat ik een map staan heb (dat ik niet via verkenner zie), namelijk "FOUND.000" met een waaier aan "CHK-files" en dat ik nog altijd evenveel ruimte inneem op de externe als normaal.

sorry voor het misplaatsen van het topic en bedankt voor de move!

EDIT2: na een defragmentatie ook niets nieuws, toen ik de file system integrity wou controleren kreeg ik volgende foutmelding "file system has allocation errors due to cross-linked files. Run OS built-in tools for checking and correcting this kind of errors.

[ Voor 20% gewijzigd door KS1987 op 30-04-2007 21:22 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28
Move PMG -> OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Is er een manier om m'n stuurprogramma van WDC terug naar de oorspronkelijke van Seagate te brengen? Ik wou een data recovery tool gebruiken, maar deze gaf m'n files terug, maar dan konden ze niet gebruikt worden. Alvast bedankt van een radeloze PC-gebruiker.