Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een goede Boek Library met uitleenfunctie en barcode reader

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 09:18
Ik zoek eigenlijk al heel lang een goed programma om mijn bibliotheek mee vast te leggen. In principe zijn boeken die ik bezit maar die worden nogal vaak uitgeleend aan collega's en vrienden. Nu heb ik op mijn macbook (Mac OSX) goede programmas zoals 'BookPedia' en 'Delicious Library', welke in principe alle functies in zich hebben. Maar omdat in de bibliotheek een windows PC staat en ik mijn macbook niet daar permanent wil neerzetten zoek ik iets soort gelijks als BookPedia. De wensen zijn als volgt:
  • Link met international boeken sites om invoer te vergemakkelijken (Amazon, B&N, etc)
  • Zoeken op Cover
  • Uitleenfunctie met email herinnering
  • optioneel barcode input, maar vaak is dit al verzorgt als je kunt zoeken op ISBN, barcode werkt dan als soort keyboard.
  • hoeft niet gratis
  • ongelooflijk gebruiksvriendelijk voor anderen die boeken uit mijn kast trekken en ze komen lenen.
Ik heb al goed zitten zoeken op TuCows en Download/Software.com en ben erg ontevreden over deze windows paketten. Ze zijn vaak overdreven complex en rommelig en missen vaak de uitleenservice. Vaak zit dit verstopt. Misschien dat iemand met dezelfde problemen (op DVD gebied?!) een oplossing heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door Jochem op 30-04-2007 15:27 . Reden: Hmmm wellicht had dit in Windows Clients gemoeten... sorry daarvoor. ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik gebruik Book Collector Pro onder Windows en ben daar erg tevreden over. Met een barcode scanner heb ik geen ervaring maar men claimt er wel support voor te hebben. Misschien het proberen waard :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 09:18
Dit is zeker een goede tip en kan precies wat mijn BookPedia en Delicious Library ook allemaal kan. Ziet er zelfs nog bijna hetzelfde uit. Top!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47
"klein" trapje.
Ik ben nog op zoek naar een applicatie als deze. Maar wel met ondersteuning voor een grote catalogus van Nederlandse boeken (bijv. Bol.com).
Heeft iemand kennis & ervaring met zo'n product?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wellicht vind je MediaMan wel interessant, een (1:1?) kloon van Delicious Library 2 voor Windows. Deze kan echter (op dit moment) alleen informatie weghalen bij de diverse Amazon shops (waaronder UK).

[ Voor 0% gewijzigd door mindcrash op 11-07-2008 10:53 . Reden: Oh, dit is een kick uit de oertijd... laat maar zitten dan ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47
Ik heb het gevonden in http://www.librarything.nl/
Niet Bol.com maar wel Bruna en de KB.

Sorry eerst verder kijken dan je neus lang is :)

[ Voor 34% gewijzigd door RiCk op 11-07-2008 13:28 ]

Pagina: 1