mATX AM2 OC moederbord gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-01 22:16
Hallo, ik ben bezig met een grote zoektocht naar een micro atx bord die goed kan overclocken. Ik zit namelijk met een dilema. Ik heb een tijdje een abit nf-m2 nview gekocht maar die was DOA, en het bedrijf kon hem niet meer aankomen. Dus heb ik hem ergens anders besteld maar daar bleek al gauw hetzelfde probleem te zijn , kunnen ze niet meer aankomen. Nu ben ik op internet gaan zoeken naar andere moederborden, en kwam ik op deze website uit:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=900405

Alleen hier praten ze over Biostar moederborden, en die worden volgens mij ook niet meer geleverd
( buiten newegg.com ).

Ik was een review aan het lezen over een aantal Asrock bordjes maar die overclock opties zijn nogal beperkt dat ik las ( alleen een functie om low medium of high settings te zetten ) .
En de Asus series die hebben geen goede support voor mijn OCZ PC6400 platinum rev2 geheugen, dit geheugen werkt op 2.1v en de asus ondersteund dat niet.

En dan zou ik graag een onboard videokaart willen , het liefst een amd690 of geforce6100/6150 .

Dit overclocken zie ik graag omdat ik een brisbane 3600+ heb gekocht die heel mooi over te clocken is.

Ik hoor graag jullie advies .

Verwijderd

tja als er geen moederborden kan vinden die goed kan overklokken op m-atx zal je dan toch overmoeten stappen naar vol atx .

Oke maar hier los je het probleem niet mee op.
Als je het niet erg vind om je garantie te verzieken kan je altijd voltmods doen op diverse borden.

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Misschien deze
http://www.ocworkbench.com/2007/jetway/M2A692-GDG/g1.htm
te koop bij dollarshops.eu

<edit> typo

[ Voor 8% gewijzigd door rapsac op 30-04-2007 15:56 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

• b4rt_NL
suijkerbuijk, ik heb vorige maand al een matx kast en gekocht met processor en geheugen, dus ik zal het hiermee moeten doen.

rapsac, ziet er goed uit alleen ben ik niet zo bekend met het merk jetway. Is het vergelijkbaar in levensduur als asus of abit ? Verder zit er wel alles op en aan in de bios en wat hardware betreft. thx !

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

b4rt_NL schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:17:
suijkerbuijk, ik heb vorige maand al een matx kast en gekocht met processor en geheugen, dus ik zal het hiermee moeten doen.

rapsac, ziet er goed uit alleen ben ik niet zo bekend met het merk jetway. Is het vergelijkbaar in levensduur als asus of abit ? Verder zit er wel alles op en aan in de bios en wat hardware betreft. thx !
Google is je vriend. ;) en post het hier dan even, als iemand ook een OC mATX bordje zoekt dan heeft hij iets aan je topic.

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 30-04-2007 16:20 ]

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 15:14
Hier is maar één moederbord voor:

Klik

Dit moederbord heeft zo goed als alle opties die elke ATX moederbord ook heeft, en clockt zo goed als hetzelfde over.

Zie ook deze review:
Review
300FSB! Op een mATX bord!

Edit:
Ik lees dat deze niet meer te leveren is, nvm ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 3p0x op 30-04-2007 16:25 ]

Verwijderd

18*25cm, welke formfactor is deze? :p anders, men shuttle moederbordje doet het ook lekker :D

• b4rt_NL
mad_max234 schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:19:
[...]

Google is je vriend. ;) en post het hier dan even, als iemand ook een OC mATX bordje zoekt dan heeft hij iets aan je topic.
Ja hallo , ik vraag het aan hem. Of hij er mischien ervaring mee heeft. Ik post toch ook hier om jullie (tweakers) antwoorden te krijgen, en niet omdat het ook op google te vinden is. :+

• b4rt_NL
3p0x schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:23:
Hier is maar één moederbord voor:

Klik

Dit moederbord heeft zo goed als alle opties die elke ATX moederbord ook heeft, en clockt zo goed als hetzelfde over.

Zie ook deze review:
Review
300FSB! Op een mATX bord!

Edit:
Ik lees dat deze niet meer te leveren is, nvm ;)
Zie mijn startpost :*)

• b4rt_NL
Ik zie dat de keuze toch heel erg beperkt is momenteel. Het wordt dus dan een Jetway of wachten op de opvolger van de Abit nf-m2 nview.

Verwijderd

b4rt_NL schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:30:
Ik zie dat de keuze toch heel erg beperkt is momenteel. Het wordt dus dan een Jetway of wachten op de opvolger van de Abit nf-m2 nview.
Dan zal ik maar wachten op de opvolger
De jetway staat erg bekent als brakke fabricant.
Of dat nu nog zo is weet ik niet.
De jetways die ik heb gehad zijn allemaal verrot gegaan.

Je kan altijd kijken of er gebruikte bordje is die je wilt hebben

http://www.kieskeurig.nl/overview2/abit/moederbord.htm
Daar zitten winkels tussen misschien dat er een paar nog op vooraad hebben ?
Even bellen mail en dan weet je het

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 18:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:35:
[...]

Dan zal ik maar wachten op de opvolger
De jetway staat erg bekent als brakke fabricant.
Of dat nu nog zo is weet ik niet.
De jetways die ik heb gehad zijn allemaal verrot gegaan.

Je kan altijd kijken of er gebruikte bordje is die je wilt hebben

http://www.kieskeurig.nl/overview2/abit/moederbord.htm
Daar zitten winkels tussen misschien dat er een paar nog op vooraad hebben ?
Even bellen mail en dan weet je het
Inderdaad, dat wou ik ook net zeggen, zijn ze niet meer op bijv. Marktplaats voor een zacht prijsje te krijgen? Of tweakers vraag en aanbod? Anders wachten, ik heb 1 keer een Jetway moederbord gehad, maar toen hadden ze nog niet eens een website..... Laat staan driversupport, dus kon er echt helemaal niets mee *zucht*. Heb maar gauw een asus moederbord gekocht toen.

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

yni

misschien is de verkleinde versie van de Asus p5b iets? heb me er verder niet echt in verdiept maar de p5b staat bekent als een zeer goed moederbord, op de mATX versie zit volgens mij dezelfde chipset :X

http://www.alternate.nl/h...=GPIA22&showTechData=true

PC6400 wordt ondersteund alleen geen onboard maar dan koop je zo'n klein rotkaartje, x1050 fso van Ati of een 7300gs van nvidea O-)

• b4rt_NL
yni schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:13:
misschien is de verkleinde versie van de Asus p5b iets? heb me er verder niet echt in verdiept maar de p5b staat bekent als een zeer goed moederbord, op de mATX versie zit volgens mij dezelfde chipset :X

http://www.alternate.nl/h...=GPIA22&showTechData=true

PC6400 wordt ondersteund alleen geen onboard maar dan koop je zo'n klein rotkaartje, x1050 fso van Ati of een 7300gs van nvidea O-)
Ik waardeer je hulp maar dat is een intel processor bord , laat ik nou net een +3600 amd processor hebben :P
Pagina: 1