Ik ben helemaal nieuw begonnen met Linux en heb Ubuntu Feisty Fawn geïnstalleerd. Alleen met draadloze netwerk krijg ik maar niet aan de gang. Ik heb een Ralink RT2500 netwerk kaart.
Blijkbaar zijn er wel meer problemen met dat type kaart en ik kwam dan ook bij deze guide terecht.
Ik heb die instructies (en de verschillende alternatieven op die pagina als ook elders (bijv hier)) netjes gevolgd. Verder heb ik de network manager uitgeschakeld.
Nu lijkt het erop dat er wel een connectie is. Met iwconfig krijg ik dit:
Verder zegt "Network tools" dat ra0 een IP heeft en dat er zowel naar als van de router pakketten worden verstuurd en ontvangen. Maar het probleem is dat pingen dus niet werkt, en firefox doet ook niks. Ik heb daarbij ook geprobeerd de andere entries (l0 en eth0) uit te schakelen, maar dat heeft verder geen effect.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik las iets over verschillende drivers voor de RT2500 die in Feisty zouden zitten, maar ik snap niet hoe dat precies werkt.
Blijkbaar zijn er wel meer problemen met dat type kaart en ik kwam dan ook bij deze guide terecht.
Ik heb die instructies (en de verschillende alternatieven op die pagina als ook elders (bijv hier)) netjes gevolgd. Verder heb ik de network manager uitgeschakeld.
Nu lijkt het erop dat er wel een connectie is. Met iwconfig krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| lo no wireless extensions. eth0 no wireless extensions. ra0 RT2500 Wireless ESSID:"mijnssid" Mode:Managed Frequency=2.462 GHz Access Point: mijnroutersmac Bit Rate=24 Mb/s Tx-Power:2 dBm RTS thr:off Fragment thr:off Link Quality=70/100 Signal level=-48 dBm Noise level:-193 dBm Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0 Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0 |
Verder zegt "Network tools" dat ra0 een IP heeft en dat er zowel naar als van de router pakketten worden verstuurd en ontvangen. Maar het probleem is dat pingen dus niet werkt, en firefox doet ook niks. Ik heb daarbij ook geprobeerd de andere entries (l0 en eth0) uit te schakelen, maar dat heeft verder geen effect.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik las iets over verschillende drivers voor de RT2500 die in Feisty zouden zitten, maar ik snap niet hoe dat precies werkt.