Ubuntu problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil linux draaien in plaats van microsoft want het is tijd dat ik open source ga gebruiken.

Nou dus heb ik ubuntu gebrand op een schrijf maar het lukt me maar niet op het op me pc te instaleren. Dus heb ik maar fedora gebrand op een cd maar ook dat lukt niet. Maar het lukt me wel om unutu en fedora om het op een oude pc en op me laptop te instaleren. Dus het probleem ligt aan me pc. Een vriend van mij heeft hetzelfde moderbord, cpu, videokaart, dus daar zal het ook niet aan liggen.

Mijn vraag is dus: Kan het zo zijn dat ik ubuntu en fedora niet op me pc kan instalenen door mijn 2*512mb geheugen van geil of door doordat ik me bios geflasht heb naar 2004 ( heb de P5W DH deluxe)? Of moet ik iets wijzigen ana me hardware om linux te draaien?

Elke keer dat ik van die cd boot en op enter druk om het te instaleren dan laad hij enkele minuten en dan doet ie niks meer.

Ik heb dus ubuntu geinstaleert op me laptop en hij kan verbinding maken met me router alleen kan nog steeds niet op internet, de webpaginas laden niet. Wet iemand doe ik dat probleem kan oplossen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de CD al laten controleren op fouten, zodra je van CD bent opgestart krijg je die optie bij Ubuntu, iets van CD-Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heb ik niet gedaan maar als ik het op me laptop en op me ouwe pc kan draaien dan zal er denk ik niks mis met die cd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik moet zeggen dat mijn kristallen bol me alweer in de steek laat als ik erin kijk om te zien wat de foutmeldingen zijn die je krijgt of wat er precies gebeurt.

Waar gaat het fout (welke gedeelte van de install, welke foutmeldingen krijg je, wat doet er wel iets en wat niet ???

Ik zal dit topic open laten maar dan wel meer informatie in je openingspost aub

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisbeingme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05-2021
Zoals je ook kunt lezen op http://www.ubuntu-nl.org/download/ zijn er twee verschillende CD's:
Desktop cd of Alternate install cd?

Voor de meeste mensen is de Desktop cd de meest geschikte cd. Met deze cd kunt u Ubuntu uittesten zonder te installeren en als u tevreden bent, dan kan u Ubuntu ermee installeren. Om de Desktop cd te gebruiken moet uw computer echter wel beschikken over 192MB werkgeheugen. Een alternatief voor computers met minder werkgeheugen is de "Alternate install cd".

Mocht de Desktop cd om welke reden dan ook niet werken, of u beschikt over minder dan 192MB werkgeheugen, dan kan de alternate install cd een oplossing bieden. Met deze cd is slechts installeren mogelijk.
Misschien kan je de alternate install CD gebruiken, dat je dan ubuntu wel kan installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Zoals hier al gezegd is:
check je CD met de ingebouwde checksumtool, en daarnaast:
probeer het eens met een andere CD-drive.
Ik heb bijvoorbeeld een Asus DVD-drive die Ubuntu CD's, zowel origineel als zelf gebrand, vertikt te lezen. En dan is het nare, dat het installatieproces constant op een ander punt wordt onderbroken. Je gaat dan meestal eerst twijfelen aan de andere hardware, zoals geheugen, videokaart e.d.
Als ik de CD echter in een andere drive (NEC-brander in mijn geval) stop, installeert alles probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar stopt het installeren precies? Als dat bij partitioneren/formatteren is: dat kan lang duren. Kijk het eens half uurtje aan. Het systeem lijkt dan niks doen of je moet je oor tegen de harddisk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:12

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Voor het internet, heb je al een statische ip proberen te geven?
en of je wel je netwerkkaart kan pingen etc?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14
ik heb het zelfde probleem mijn laptop(asus a6km) vertikt het om linux te installeren
ik kan in het menu komen maar als ik install , boot from cd of check cd doe word de kernel geladen en daarna krijg ik alleen maar een knipperende "_" te zien , ik weet dat het niet aan de cd ligt want ik heb meerdere cd's geprobeerd ook een die je kan aanvragen via shipit ik heb dit probleem o.a ubuntu , kubuntu , knopix en damn small linux [dit zijn alle distros die ik geprobeerd heb]

kunnen jullie misschien helpen met mijn probleem ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memsys schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:35:
ik heb het zelfde probleem mijn laptop(asus a6km) vertikt het om linux te installeren

kunnen jullie misschien helpen met mijn probleem ?
alvast bedankt
check https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Als je die knipperende _ te zien krijgt, moet je even ctrl+alt+[F2-F7] proberen. In 1 van die vensters staan dan (fout)meldingen. Op basis van die meldingen kun je misschien beter geholpen worden.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
als ik ctrl+alt+f2 of F7 of F2 en F7 krijg ik niks te zien
maar ik ben er wel achter gekomen dat als ik alle usb apparatuur loskoppel dat ik dan wel kan booten
en voordat jullie mij met overladen met linux specific info ik ben een niewbie op het gebied van linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memsys
oke ik heb op https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/Asus alleen ik ik snap er niks van
op de pagina staat dat ik een gepatchede acpi dsdt of mijn bios downgraden maar ik kan bijde niet doen

kan iemand mij helpen ?
Pagina: 1