Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Gratis internetten uit mijn Vodafone bundel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Vodafone abbo, maar ik hou meestal best veel over per maand, en ik wil wel eens het internet op met mijn toestel, daarom de volgende vraag:

Als ik als Tiscali ADSL abonnee inbel op 0031202001019 via mijn Vodafone abbo, worden er dan belminuten gebruikt, of krijg ik dan gewoon extra kosten?

Ik dacht zelf namelijk dat je de 0031 door 0 kan vervangen, dan wordt het 0202001019, lijkt me een vast nummer, en vaste/mobiele nummers gaan uit mijn bundel!

Klopt dit, of maak ik alleen maar extra kosten als ik dit doe?
Er is namelijk ook het nummer 0676060000 maar ik weet dat dit nummer er niet uit gaat (0676)...

Alvast bedankt voor het antwoord!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

een 020 nummer is tenslotte een "gewoon" telefoonnummer
de kans bestaat echter dat het toch opgemerkt wordt als buitenbundel gebruik omdat er data verkeer wordt gegenereerd ipv spraak. Daarnaast, "inbellen" is so 1981 :)

Vodafone komt in de zomer met onbeperkte databundel zoals ook T-mobile Web 'n' Walk heeft, misschien is het zinniger om daar op te wachten...o ja, en de volgende keer een abo kiezen dat beter bij je past ipv een abo met het toestel voor niks ;)

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Buzz_Lightyear schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:50:
een 020 nummer is tenslotte een "gewoon" telefoonnummer
de kans bestaat echter dat het toch opgemerkt wordt als buitenbundel gebruik omdat er data verkeer wordt gegenereerd ipv spraak. Daarnaast, "inbellen" is so 1981 :)

Vodafone komt in de zomer met onbeperkte databundel zoals ook T-mobile Web 'n' Walk heeft, misschien is het zinniger om daar op te wachten...o ja, en de volgende keer een abo kiezen dat beter bij je past ipv een abo met het toestel voor niks ;)
De volgende wordt denk ik T-Mobile, met zo'n onbeperkt...
Ik zal eens kijken wat Vodafone krijgt, maar het moet niet al te prijzig worden, daar heb ik thuis adsl voor!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ook al bel je in naar een 'vast' telefoonnummer, toch herkent het netwerk dat er geen spraak maar data wordt verstuurd. De 'gesprekken' worden dus ook apart als dataverkeer gefactureerd en worden niet uit je belbundel betaald.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Dit hoort hier misschien niet echt in dit topic thuis, maar ik heb ook een vraag over internetten en vodafone. Ik ben sinds kort verschillende dingen een beetje aan het proberen. Nu heb ik laatst opera mini geïnstalleerd en ben ik even on-line geweest. Alleen dit grapje vond ik eigenlijk best wel duur. Ik was heel kort on-line en was toch iets van 2 euro kwijt. Nu heb ik prepaid en is het daar ook bij mogelijk om een of ander GPRS pakket (want EDGE hebben ze bij vodafone niet volgens mij) voor prepaid te krijgen of moet ik dan overstappen op een abbonement? En wat zijn de prijzen ongeveer voor GPRS? De site van vodafone is namelijk erg vaag...

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:21:
Ook al bel je in naar een 'vast' telefoonnummer, toch herkent het netwerk dat er geen spraak maar data wordt verstuurd. De 'gesprekken' worden dus ook apart als dataverkeer gefactureerd en worden niet uit je belbundel betaald.
Bedankt voor je antwoord, naja jammer dan (dan maar thuis internetten)!

P.s je kunt gewoon met prepaid het net op hoor via GPRS, maar nou moet ik zelf ook wel toegeven dat de site van Vodafone echt een rommeltje is, wat ik kan vinden is:

Surfen op internet € 0,75 15 minuten*
Surfen op Vodafone live! Sites € 0,25 15 minuten
Surfen in het buitenland € 0,25 20 KB

De tarieven gelden voor abonnementen en Prepaid.
*Na 1 uur of 1 MB betaal je 2,00 euro per MB.

Bram.
Pagina: 1