FTP server alleen benaderbaar via Internet Explorer 7?

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 14:48
Ik heb een externe harde schijf met FTP functionaliteit. De FTP functies zijn erg basic. De schijf hangt direct aan de router. Ik heb de schijf met een static IP blij gemaakt. De schijf is binnen mijn eigen netwerk via SMB en FTP prima te bereiken.

Ik heb een website gemaakt, die draait bij de provider. Vervolgens heb ik links naar bestanden gemaakt op de FTP server. Dat werkt van buitenaf alleen maar op PC's waarop Internet Explorer 7 staat geinstalleerd. Althans, zo lijkt het. Op de andere PC's verschijnt de mededeling dat de pagina niet weergegeven kan worden. Iemand een oplossing? Ik wil niet dat de gebruikers van de website met een ftp programma aan de slag moeten.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Hans C schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:25:
Ik heb een externe harde schijf met FTP functionaliteit. De FTP functies zijn erg basic. De schijf hangt direct aan de router. Ik heb de schijf met een static IP blij gemaakt. De schijf is binnen mijn eigen netwerk via SMB en FTP prima te bereiken.

Ik heb een website gemaakt, die draait bij de provider. Vervolgens heb ik links naar bestanden gemaakt op de FTP server. Dat werkt van buitenaf alleen maar op PC's waarop Internet Explorer 7 staat geinstalleerd. Althans, zo lijkt het. Op de andere PC's verschijnt de mededeling dat de pagina niet weergegeven kan worden. Iemand een oplossing? Ik wil niet dat de gebruikers van de website met een ftp programma aan de slag moeten.
Wat heb je aan portforwarding gedaan ???
Hoe heb je ze gelinkt ???

• Hans C
portforwarding op IP adres, poorten 20 en 21. Maar dat schijnt het probleem niet te zijn denk ik, omdat op PC's met IE7 het prima werkt.

De router en de NAS zijn gelinkt via UTP.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Internet explorer gebruikt passive ports, je portforwarding lijkt dus niet goed te werken.

• Hans C
KillerAce_NL schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:09:
Internet explorer gebruikt passive ports, je portforwarding lijkt dus niet goed te werken.
Is er dan een verschil tussen versie 6 en 7 van IE? Ik heb een Zyxel 260HW router, als dat van belang is, en het interne IP adres 192.168.1.30 geforward op poort 20 en 21. Net nog een aanpassing gedaan en deze setting erbij gezet:

Start Port No. End Port No. IP Address
All ports All ports 192.168.1.30