Toon posts:

PC Probe II DDR2 term = 1,09 V

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag allemaal!

Ik heb net Asus PC Probe II geinstalleerd om eens te kijken hoe mijn gloednieuwe systeempje loopt, en hoe hij zich voelt enzo. PC Probe is het met alle waarden eens, behalve de DDR2 Term. Deze is namelijk 1,09V. Nu las ik hier: http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t31915.html dat dat vrij hoog is dat dat 0,9V normaler is. Ik las daar ook dat je dat niet in je bios kan aanpassen.

1)Moet het inderdaad 0,9V worden?
2)Hoe krijg ik dat voor elkaar?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als jij niets veranderd hebt moet 1,09v gewoon kloppen, dat zit namelijk in het RAM zelf, die instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:08:
Als jij niets veranderd hebt moet 1,09v gewoon kloppen, dat zit namelijk in het RAM zelf, die instellingen.
Ik heb helemaal niets veranderd, ik zou niet durven :). Ik weet wel een beetje, maar lang niet genoeg om dat soort dingen te gaan tweaken, daar wacht ik nog wat jaartjes mee :P. Dus jij zegt: gewoon zo houden en de reference van PC Probe aanpassen?

Overigends staat linkboost bij mij enabled. Er stond in dat andere topic dat dat de oorzaak zou kunnen zijn. Wat doet linkboost precies? en wat zijn de concequesties als ik het uit zou willen zetten?

Daarnaast, mijn kast overheat niet, hij overcoolt eerder. Het is mometeen 17 graden op mijn kamer, en in mijn kast is het 30 (CPU) graden. Hij geeft geen warme lucht af, maar koele :P.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in de bios hoe de waardes daar zijn. Asus PCprobe heb ik altijd al een ongelovelijk butprogsel gevonden omdat hij er veel te vaak flink naast zit. Ik vertrouw de bios dan nog steeds beter dan pcprobe.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:22:
Kijk eens in de bios hoe de waardes daar zijn. Asus PCprobe heb ik altijd al een ongelovelijk butprogsel gevonden omdat hij er veel te vaak flink naast zit. Ik vertrouw de bios dan nog steeds beter dan pcprobe.
Vertrouw het BIOS boven alles. Daar zie je wat de instelling is, en wat 'ie meet.
Begreep trouwens niet helemaal dat alleen PCprobe dat aangeeft..

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:22:
In de Bios onde Extreme Tweaker staan de volgende opties:

DDRII Controller Ref Voltage = Auto
DDRII Controller Channer A Ref Voltage = Auto
DDRII Controller Channer B Ref Voltage = Auto

Geen duidelijk waardes dus. Ik kan Auto veranderen in:
2 zonder eenheid 2-30mV 2-20mV 2-10mV 2+30mV 2+20mV en 2+10mV

Wat ik daar eventueel mee zou kunnen weet ik ook niet precies...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is even bij de hardware monitor kijken in je bios. Daar staan vaak naast de temperaturen ook de voltages vermeldt.
De extreme teweaker optie is waarschijnlijk alleen om het in te stellen, niet daadwerkelijk af te lezen waar het nu op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:35:
Wat je kunt doen is even bij de hardware monitor kijken in je bios. Daar staan vaak naast de temperaturen ook de voltages vermeldt.
De extreme teweaker optie is waarschijnlijk alleen om het in te stellen, niet daadwerkelijk af te lezen waar het nu op staat.
Achso, na wat zoeken:

Vcore = 1,34V
Memory = 2,14V
1,2V HT = 1,23V
NB = 1,23 V
SB = 1,52V
CPU VTT = 1,23
DDR II Term = 1,08V
3,3V = 3,21V
5V = 5,05V
12V = 11,96V

Netjes en okee?

Verwijderd

Topicstarter
Kickje!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Is prima in orde. En zolang het systeem goed draait zeker niet iets om je ongerust over te maken.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:31:
Is prima in orde. En zolang het systeem goed draait zeker niet iets om je ongerust over te maken.
Het draait prima, op de occasional crash na. Maar ik heb me laten overtuigen dat dat Vista 64's kinderziektes zijn. Geen optimale drivers and all.

• The__Virus
Als dat BSOD's zijn moet je kijken welke driver (welk bestand) het veroorzaakt. Zorg ervoor dat de computer niet automatisch herstart, anders is dat niet te zien (staat onder Systeem -> geavanceerd -> opstart- en herstelinstellingen bij XP, geen idee hoe dat bij Vista zit, te lang geleden en te weinig gedaan om te weten waar het precies zit :P).
Wel een tip: draai eens een kleine dag Orthos (ff zoeken ;)). Als er na die vele uren geen fout is opgetreden, kun je ervan overtuigd zijn dat je pc stabiel is :).

Verwijderd

Topicstarter
Geen BSOD, alleen geen reactie meer. Van niets. De enige oplossing: hard rebooten.

(Of in het geval van de weirde CD-crash, CD eruit halen)

• The__Virus
Tja in dat geval zou ik eens Orthos draaien om te kijken of je systeem wel stabiel is (hij is vast en zeker overgeklokt)?

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:01:
Tja in dat geval zou ik eens Orthos draaien om te kijken of je systeem wel stabiel is (hij is vast en zeker overgeklokt)?
Ik zal Orthos eens zoeken en proberen. Ik overclock mijn pc in het geheel niet. Ik weet het een en ander over hardware, genoeg om zonder problemen een pc te bouwen en een beetje te problemshooten, maar lang niet genoeg om te begrijpen waar ik precies mee bezig ben als ik ga overclocken. Ik kan de risico's niet goed voorzien en dus ga ik me daar nog niet aan wagen.

Edit: Ik heb net Orthos even aangehad en gemerkt dat ik dat moet doen als ik mijn pc zelf niet nodig heb :P. Heb de dual-core versie gevonden, aangezien ik een dual core draai :P. Maar ik snap niet helemaal welke van de tests ik nu moet runnen, allemaal tegelijk schijnt niet te kunnen? En hoe kom ik erachter of er iets mis is? Gilt Orthos dan naar me? Daar heb ik namelijk niets van gemerkt, en ook niet van bijv. het maken van een log document. Er zit niet echt een manual bij, en zoals ik al zei: ik ben geen kenner, maar een beginner in dit vlak :).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 11:02 ]

Pagina: 1