[schijfbeheer XP] Disk 1 niet te bewerken

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:00
Ik heb 2 HDs in mijn computer, heb nu net windows opnieuw geinstalleerd, maar nu merk ik dat ik de eerste schijft (waar XP op staat) helemaal niet meer kan bewerken in schijfbeheer.
Ik wilde de driveletter voor de progs-partitie veranderen in D, maar ik kan de driveletter niet veranderen, en ik kan zelfs geen enkele andere bewerking doen op HD1 (formatteren, partities bewerken etc). Het enige dat ik kan doen is de hele schijf naar een dynamische converteren, maar dat wil ik niet.

Voor de 2e HD kan ik wel alles doen wat ik wil.

HD1:
10Gb voor XP (C) (boot)
25Gb voor progs (E) 2e partitie

HD2:
320Gb voor stuff (F) (1 partitie)

Hoe ken dit nah? Heb dit nog nooit ergens gezien.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Is de progs schijf niet per ongeluk degene waar NTLDR en boot.ini enzo opstaan? Windows partitie kun je niet bewerken, maar de partitie met boot-files ook niet.

• Stefke
Ik had voorheen dezelfde indeling, de progs-partitie is nu nog leeg. Ik moet die lege partitie toch wel minimaal kunnen formatteren of zelfs verwijderen? Ik dacht dat ik dat voorheen toch wel kon?

Nu hoef ik op zich niet veel te doen, het enige dat ik wil is dat ik de D-letter kan toewijzen. De windowsinstallatie (zo'n unattended install) heeft er de E van gemaakt terwijl het onder de vorige installatie D was. Ik zal nog eens windows installeren zonder die 2e schijf

edit: was er al bang voor, zonder die 2e schijf maakt ik nu C van progs en windows wordt op de nieuwe partitie gezet en D genoemd

Ik ga maar even alles van die progs-partitie halen en alles weghalen.

[ Voor 74% gewijzigd door Stefke op 30-04-2007 12:19 ]

Verwijderd

je kan partitionmagic gebruiken,.. 't is een commercieel tooltje, maar enorm handig.

• Stefke
zat ik aan te denken, maar ik heb maar even die hele schijf opnieuw ingedeeld. Nu kan ik de 2e partitie wel weer bewerken in windows.