Toon posts:

PC aansluiten op een Philips 37PF9631 via DVI-HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 1.961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag alleen,

Ik ben ten einde raad en als er iemand is die hier meer over weet, dan houd ik me aanbevolen! Bedankt in ieder geval.

Ik ben in het bezit van een Philips 37PF9631 en probeer al dagen lang een Asus P5945G erop aan te sluiten. Ik heb op dit moment WIndows Vista erop gezet. Nu heb ik het volgende probleem als ik met mijn onboard DVI uit via een DVI-HDMI kabel een verbinding te maken via mijn TV.

In principe geeft 640X480 het beste beeld. Elke resolutie hoger dan 640X480 geeft erg flikkerend of slecht (strepen) beeld. Zelfs al houd ik hem op 640X480, dan krijg ik af en toe een waas over mijn beeld. Simpel van net veranderen dan weer terug geeft weer haarscherp 480p beeld.

Alle drivers heb ik al geprobeerd, ook de Jaguar 2k6 voor mijn beeldschermopties op de PC.

Heeft Windows XP erop zetten i.p.v. Windows Vista zin? Het is wel zo dat de PC aangesloten op een normale monitor 100% perfect werkt!

Ik zie mensen zonder problemen een Media center aansluiten op 1280X720. Wat doe ik verkeerd? Alle tips zijn welkom. Hartelijk dank!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:41:
Ik zie mensen zonder problemen een Media center aansluiten op 1280X720. Wat doe ik verkeerd? Alle tips zijn welkom. Hartelijk dank!
In het duitse hifi-forum.de wordt het een en ander uitgelegd. 720p met powerstrip zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply. Ik zal Powerstrip even uitproberen. Ik vroeg me alleen of het aan mijn Barebone light of aan mijn TV. Ik denk dat het meer aan mijn TV ligt. Heeft XP erop zetten zin? Bedankt voor de info.

Verwijderd

Omdat de reactie hier sneller geplaatst wordt als bij kieskeurig vind je mijn reactie hier terug. Bij mij werkt het inderdaad perfect. We hebben echter wel een andere pc-configuratie. Ik heb een losse Asus VGA kaart (NVIDIA) met dvi-i uitgang. Toch zou het ook moeten werken via jouw dvi-d uitgang. Waar het dan aan ligt???? Sorry, ik weet het ook niet. Misschien kun je je vraag eens stellen bij www.xpmce.nl. Daar is een gebruiker "kaajee" die heel veel afweet van dvi-hdmi problemen.
Succes!

Verwijderd

Sorry, vergeten te vermelden dat ik ook met Vista werk!

Verwijderd

Nog iets gevonden, Als klopt wat hier allemaal staat dan heb je volgens mij een probleem en dat ligt niet aan je LCD TV maar aan je Barebone. Kijk .Hier

Verwijderd

Topicstarter
Dag Pevekoo,

Bedankt voor je reply. Ik heb zelf het idee dat het toch aan mijn TV light. Ik heb het namelijk uitgeprobeerd op een Samsung TV en toen werkte hij bijna perfect. Ik zal nog eens even goed kijken. Mocht je nog wat nieuws hebben, dan houd ik me aanbevolen. Bedankt!

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik heb gisteren een sales manager van philips zelf gesproken over een beeldprobleem met mijn lcd. Blijkbaar komen er voor tv's ook nieuwe firmwares uit en deze zouden je probleem misschien kunnen oplossen ik ga het zelf eens proberen bij mijn tv en hopelijk brengt het een oplossing.

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Verwijderd

Topicstarter
Peter (Pevekoo), omdat je toch dezelfde TV hebt als ik. Ik heb geprobeerd de nieuwste update van de Philips support site (versie 0.89) te upgraden. Maar hij herkent wel mijn tv, niet de update. Eerdere updates deden het wel. Doe ik wat verkeerd?

BTW: De barebone gaat morgen terug naar de winkel!

Verwijderd

Sorry,
Geen ervaring met het updaten van TV. Heb TV sinds maart dit jaar. Werkte gelijk perfect dus ik had geen behoefte aan updates. Werk nu met versie BX31E-0.48.30.0 van 30 november 2006.
Zal toch eens gaan kijken wat nieuwe update toevoegt.
Pagina: 1