Toon posts:

Moederbord geeft geen kick meer, fans draaien wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een moederbord in mijn koffermod zitten en nu ben ik zo dom geweest om de power button op de verkeerde jumpers te zetten :(
Dus zette ik er een op een jumper van de power button en een op een conector die "Modem ring in connector" heet, en sinds dien draaien aleen de fan's nog maar, verder niks.
Ik heb al het geheugen eraf gehaald en de graka ook, maar dan nog niks.

het moederbord komt uit een ACER computer en is een V80M voor zo ver ik weet

verdere specs
Pentium 3 700 pga 370 op slot 1 convertor
320 Mb ram
Gf 2
80Gb WD
CD RW/DVD combo
kast : gamma koffer

hier een link met een foto van de kast, wie weet heeft iemand meer info ever mijn mobo : http://richt.lahautelande.fr/casemods/kofferpctje2.html

sorry voor mijn taal fouten (als die er zijn :o ) maar ik woon alweer een paar jaar in het buitenland ;)

[EDIT] de fans zitten op een molex stekker, de CPU fan draait ook niet, is dit nog te redden of hopeloos dood?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 02:18 ]

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
de voeding schiet dus ng in gang wanneer je op de power-button drukt die op het mobo zit aangesloten?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Verwijderd

Topicstarter
nee, zo draa ik de stekker ervan in het stop contact zet gaat de voeding aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Wie weet is het mobo nog goed, maar de voeding brak (en dan heb je dezelfde symptonen als nu).

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

^^ zie hierboven. Probeer eens de bios te resetten eerst met het jumpertje en eventueel later de batterij eruit halen. In het boekje van je moederbord staat (uitgebreide) informatie hierover.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Bios zowiezo resetten

En de stekkertjes nakijken of ze wel degelijk goed zitten
Die stekkertjes hebben een puls en min en die kunnen wel es omgedraaid moeten worden

Heb daar ook al es rare dingen mee meegemaakt, leds en knoppen verkeerd om op mobo en dan doet ie niet helemaal wat ie moet doen (power led knippert en HD led blijft aan, aanzetten met resetknop en resetten met powerknop enzo :P)

Als ie net verkeerd zit kan je soms wel eens hebben dat ie gelijk aangaat omdat ie dan al signaal krijgt

Verwijderd

Topicstarter
thnx Terw_Dan, zal ik even doorneemen, kijken wat ik daar kan vinden en ik zal eens een andere voeding testen.
EDIT : als ik de ATX connector op het mobo aansluit gaan de fans op 5Volt wel draaien maar de neons op 12 volt gaan niet aan, als ik de groene draad met een een zwarte vebint gaan die wel aan, beetje raar

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 15:22 ]

• tim007
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:04:
thnx Terw_Dan, zal ik even doorneemen, kijken wat ik daar kan vinden en ik zal eens een andere voeding testen.
EDIT : als ik de ATX connector op het mobo aansluit gaan de fans op 5Volt wel draaien maar de neons op 12 volt gaan niet aan, als ik de groene draad met een een zwarte vebint gaan die wel aan, beetje raar
5V is het stand-by voltage der er op staat, 12V gaat pas aan wanneer er opdracht voor gegeven wordt...

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Verwijderd

Topicstarter
hoort die stand-by voltage wel op een molex stekker?

• tim007
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:41:
hoort die stand-by voltage wel op een molex stekker?
ah nee, die hoort niet op molex te zitten

Verwijderd

die jumpers zouden geen echte schade mogen aanrichten,
ik heb hier al redelijk wat pc's binnengekregen waar die compleet verkeerd zaten, zonder enige schade.

wat jij beschrijft heb ik ook al eens gehad, en dat was opgelost door de RAM er eens uit te halen, en der weer in te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles er al uit gehaald aleen de ram er nog niet weer in gezet, ik zal eens kijken
Pagina: 1